Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De vraag gekregen van een collega voor een pc samen te stellen. Zal gebruikt worden door een 11 jarige, voornamelijk voor fortnite.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is mij een budget van €2000 gegeven all-in (pc,scherm, toetsenbord,..)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen, moet het volledig pakket aankopen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Verwacht geen speciale dingen nodig te hebben. Ik dacht zelf aan een 1440P scherm en een 3060TI kaart (of gelijkaardig). In de hoop dat deze 3060TI goed genoeg is voor dit scherm aan te sturen op een degelijke framerate.
Deze 1440 is geen harde eis, de ouders en de jongen hebben zelf weinig pc kennis dus laten alles wat aan mij over. Ik hoop dat we voor dit geld toch een redelijk 1440P systeem kunnen opzetten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur naar merk/type.
Ga je overklokken?
Ik ga uit van niet.
Wat verwacht je van ons?
Onderstaand mijn eerste voorstel.
Als basis heb ik de best-buy van juli en september genomen, hierin heb ik de gfx veranderd en als gevolg dan ook de case.
Ik ben zelf momenteel niet meer echt op de hoogte van de laatste stand van zaken, wat nu juist de beste gfx is en welke cpu hier bij past. Moest dit voor mezelf zijn zou hier wel een week studie werk aan vooraf gaan, maar dat is nu dus niet gebeurd. Ik hoop dat jullie wat meer parate kennis hebben en even over deze lijst willen kijken.
I.v.m. het moederbord twijfel ik nog tussen de ASRock B560 Steel Legend en deze ASUS TUF Gaming B560M-PLUS beide gelijkaardig in prijs.
Graag ook even jullie mening naar de keuze van headset, toetsenbord, muis en scherm.
Windows en office licenties moet ik niet voorzien.
De vraag gekregen van een collega voor een pc samen te stellen. Zal gebruikt worden door een 11 jarige, voornamelijk voor fortnite.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is mij een budget van €2000 gegeven all-in (pc,scherm, toetsenbord,..)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen, moet het volledig pakket aankopen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Verwacht geen speciale dingen nodig te hebben. Ik dacht zelf aan een 1440P scherm en een 3060TI kaart (of gelijkaardig). In de hoop dat deze 3060TI goed genoeg is voor dit scherm aan te sturen op een degelijke framerate.
Deze 1440 is geen harde eis, de ouders en de jongen hebben zelf weinig pc kennis dus laten alles wat aan mij over. Ik hoop dat we voor dit geld toch een redelijk 1440P systeem kunnen opzetten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur naar merk/type.
Ga je overklokken?
Ik ga uit van niet.
Wat verwacht je van ons?
Onderstaand mijn eerste voorstel.
Als basis heb ik de best-buy van juli en september genomen, hierin heb ik de gfx veranderd en als gevolg dan ook de case.
Ik ben zelf momenteel niet meer echt op de hoogte van de laatste stand van zaken, wat nu juist de beste gfx is en welke cpu hier bij past. Moest dit voor mezelf zijn zou hier wel een week studie werk aan vooraf gaan, maar dat is nu dus niet gebeurd. Ik hoop dat jullie wat meer parate kennis hebben en even over deze lijst willen kijken.
I.v.m. het moederbord twijfel ik nog tussen de ASRock B560 Steel Legend en deze ASUS TUF Gaming B560M-PLUS beide gelijkaardig in prijs.
Graag ook even jullie mening naar de keuze van headset, toetsenbord, muis en scherm.
Windows en office licenties moet ik niet voorzien.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-11400F Boxed | € 209,- | € 209,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B560M-PLUS | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti EAGLE OC 8G (rev. 2.0, LHR) | € 729,- | € 729,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 75,72 | € 75,72 |
| 1 | Monitoren | LG UltraGear 27GL850 Zwart | € 359,- | € 359,- |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 34 | € 24,- | € 24,- |
| 1 | Toetsenborden | MSI Vigor GK50 Low Profile (Azerty BE) | € 60,50 | € 60,50 |
| 1 | Muizen | Logitech G305 Zwart | € 37,90 | € 37,90 |
| 1 | Muismatten | Sharkoon 1337 V2 Muismat M | € 4,95 | € 4,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 79,94 | € 79,94 |
| 1 | Gaming headsets | HyperX Cloud Stinger Zwart | € 38,06 | € 38,06 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 660W Platinum | € 101,- | € 101,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 89,90 | € 89,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.937,97 | ||
wp:Pana 9H pv: 13.4kWp