Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roald_
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 20:12
Ik heb onlangs een Cooler Master NotePal U2 Plus Zwart gekocht voor mijn thuiswerk setup, aangezien de laptop nog al eens luid begint te blazen. Helaas zijn de twee kleine 80 mm fans nog steeds vrij luid.

Om dit op te lossen heb ik deze kleine fans verwijderd en in de plaats twee computer fans (120 mm) er op geschroefd, die het geheel wel koel en zeer stil houden.

Het voornaamste probleem is de aansluiting van deze fans. In de setup van Cooler Master worden de fans via een USB poort van stroom voorzien. Op dit moment gebruik ik voor mijn 120 mm computer fans de fan controller van mijn desktop pc die er naast staat (een kabeltje wat ik vanachter uit de case laat lopen, niet ideaal dus...).

Om dit beter te doen dacht ik bijvoorbeeld aan een externe fan controller (bv. Noctua NA-FC1 PWM Fan Controller), maar deze hebben nog steeds een 4-pin/molex/sata/... aansluiting voor de stroomvoorziening. Ik weet niet of dit eenvoudig (en veilig) aan te sluiten valt op het net? (bv. via https://www.allekabels.nl...lex-netstroomadapter.html)

Iemand die advies kan geven hoe ik dit het beste/veiligste kan oplossen?

[ Voor 5% gewijzigd door Roald_ op 10-09-2021 13:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Bouwens
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-01-2022
Ik had een laptop die heel snet erg warm werd. Ik heb hem open gemaakt, schoongemaakt, en de thermal paste vn de cpu en gpu vervangen. De paste was er aan toe, was helemaal droog geworden. Ik heb Kryonaut gebruikt. Hij wordt veel minder snel warm en maakt daardoor veel minder herrie.

Geen antwoord op je vragen, maar mischien een tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roald_
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 20:12
Stof er af en toe uit blazen helpt inderdaad ook al wat. De thermal paste kan ik niet vervangen aangezien het een laptop van het werk is.