Hallo,ik heb net mijn eigen pc gebouwd, maar ik loop tegen wat problemen aan.
Ik heb zojuist een nieuwe gpu in mijn systeem geïnstalleerd en ik heb 2x een pcei 8 + 6+2-pins kabel aangesloten op de gpu vanaf de psu (2 verschillende psu-poorten pcei).
Als ik de computer opstart, gaat hij niet aan. Alleen de ramsticks lichten op, geen draaiende ventilatoren en ik kan de pc niet uitschakelen door de aan / uit-knop ingedrukt te houden.
Nu probeerde ik 1 pcei-kabel met 2x 6+2 pinnen van psu naar gpu. Nu gaat de pc aan maar worden niet al mijn monitoren weergegeven vanwege een stroomtekort
Ik kocht 2 nieuwe kabels 8 + 6+2 pinnen. En probeerde het opnieuw met hetzelfde probleem, alleen RAM sticks branden weer.
Mijn vraag.. hoe kan ik dit probleem oplossen? Wat kan dit zijn?
MB: Aorus elite x570
CPU: Ryzen 9 5900x
GPU: Gigabyte RTX 3080ti
RAM: 2x 8gb corsair DDR4 3600mhz
PSU: Corsair RM850
SSD's: 1tb Samsung 980 pro + sata 260gb + 1tb HDD.
Fans: Corsair A500 cpu cooler + 6 corsair 120mm Rgb fans.
Ik heb zojuist een nieuwe gpu in mijn systeem geïnstalleerd en ik heb 2x een pcei 8 + 6+2-pins kabel aangesloten op de gpu vanaf de psu (2 verschillende psu-poorten pcei).
Als ik de computer opstart, gaat hij niet aan. Alleen de ramsticks lichten op, geen draaiende ventilatoren en ik kan de pc niet uitschakelen door de aan / uit-knop ingedrukt te houden.
Nu probeerde ik 1 pcei-kabel met 2x 6+2 pinnen van psu naar gpu. Nu gaat de pc aan maar worden niet al mijn monitoren weergegeven vanwege een stroomtekort
Ik kocht 2 nieuwe kabels 8 + 6+2 pinnen. En probeerde het opnieuw met hetzelfde probleem, alleen RAM sticks branden weer.
Mijn vraag.. hoe kan ik dit probleem oplossen? Wat kan dit zijn?
MB: Aorus elite x570
CPU: Ryzen 9 5900x
GPU: Gigabyte RTX 3080ti
RAM: 2x 8gb corsair DDR4 3600mhz
PSU: Corsair RM850
SSD's: 1tb Samsung 980 pro + sata 260gb + 1tb HDD.
Fans: Corsair A500 cpu cooler + 6 corsair 120mm Rgb fans.