Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Grafisch ontwerpen, beetje gaming (hoeft niet super spectaculair te zijn) en coden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 1500 en 2000 incl monitors
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alles nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben historisch gezien nogal Intel minded en heb meestal een mobo van ASUS. Maar op zich sta ik open voor suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Met opzet geen GPU bij gedaan want die zijn onmogelijk te krijgen op het moment. Mocht iemand een goed idee hebben hou ik me aanbevolen. Voor nu moet het maar even zonder. Ik weet ook niet zeker of de beeldschermen een goeie keus zijn. Heb nog nooit een ultrawide gebruikt dus weet niet of dat handig is. En als ik duurdere haal moet er op de rest van het pakket bezuinigd worden.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ik ken natuurlijk niet van alle onderdelen alle reviews, dus wellicht hebben jullie betere suggesties.
edit: lijst iets aangepast na suggestie
Grafisch ontwerpen, beetje gaming (hoeft niet super spectaculair te zijn) en coden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 1500 en 2000 incl monitors
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alles nieuw.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben historisch gezien nogal Intel minded en heb meestal een mobo van ASUS. Maar op zich sta ik open voor suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Met opzet geen GPU bij gedaan want die zijn onmogelijk te krijgen op het moment. Mocht iemand een goed idee hebben hou ik me aanbevolen. Voor nu moet het maar even zonder. Ik weet ook niet zeker of de beeldschermen een goeie keus zijn. Heb nog nooit een ultrawide gebruikt dus weet niet of dat handig is. En als ik duurdere haal moet er op de rest van het pakket bezuinigd worden.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ik ken natuurlijk niet van alle onderdelen alle reviews, dus wellicht hebben jullie betere suggesties.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-11700 Boxed | € 339,- | € 339,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B560-PLUS WIFI | € 152,90 | € 152,90 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 64,90 | € 64,90 |
| 2 | Monitoren | LG 27UL500-W Wit | € 186,15 | € 372,30 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 137,83 | € 137,83 |
| 1 | Muizen | Logitech MX518 (2019) | € 39,85 | € 39,85 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 134,90 | € 134,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 246,90 | € 246,90 |
| Totaal | € 1.583,48 | |||
edit: lijst iets aangepast na suggestie
[ Voor 4% gewijzigd door oRc op 10-09-2021 17:11 ]