Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:55
Van de week heb ik gebeld met de klantenservice van Lufthansa om een vlucht om te boeken. Er werd mij verteld om met het nr te bellen omdat ik nog een voucher heb ivm COVID. In totaal heb ik 1:28 uur aan te telefoon gezeten. Eerst een uur in de wacht en toen een half uur nadat mevrouw had aangegeven iets te moeten uitzoeken. Mevrouw kwam nooit meer terug en wed de verbinding na 1,5 uur zomaar verbroken.

Vandaag kijk ik toevallig in mijn telco app en zie dat ik 90 euro aan extra kosten krijg op mijn volgende factuur. Reden: bellen naar klantenservice van Lufthansa. Het servicenummer kost dus 1 euro per minuut!! Dit wordt nergens verteld. Niet tijdens het gesprek en op de website staat het ook niet. Ik ging er dus vanuit dat het gewoon vanuit m'n bundel ging. Extra vervelend natuurlijk, omdat die 90 euro me niets heeft opgeleverd. Ik heb alsnog m'n vlucht niet kunnen omboeken.

De chat krijg ik niemand op te pakken. Na uren wachten krijg ik een time-out en op mail wordt er niet gereageerd..

Iemand enig idee hoe hiermee om te gaan?

Beste antwoord (via gebruikershaes op 10-09-2021 12:35)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:51

MsG

Forumzwerver

Welk nummer van de 3 nummers heb je nu dus gebeld? Dat blijkt nergens in je verhaal. Als je daadwerkelijk naar de VS hebt lopen bellen (+1) dan zou dit tarief wel gewoon vanuit je provider kunnen komen. De zonetarieven van je abonnement er al eens op nageslagen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:42

samo

yo/wassup

Het is wel handig om te weten welk nummer je gebeld hebt. Als ik kijk op https://www.lufthansa.com/be/en/help-and-contact zie ik een 020-nummer met de tekst
* (Standard phone charges apply.)
Heb je toevallig een nummer gegoogled van een alternatieve site dat met 0900 begint? Dan heb je een betaalnummer gebeld dat je doorverbindt met een 020-nummer. Daar is niks aan te doen en dat is niet de schuld van Lufthansa.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:19

Standeman

Prutser 1e klasse

Toevallig 0900-4001822 gevonden op telefoonboek.nl? Dat is reclame van een doorverbindservice a 90ct/m.

Pure oplichterij in mijn ogen.

[ Voor 3% gewijzigd door Standeman op 10-09-2021 12:05 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Nee heb een nummer gekregen via de chat van Lufthansa. Daar staat ook een +49 nummer op, maar als ik die bel dan krijg ik een melding dat ze overbelast zijn en wordt er opgehangen. Dus de enige optie was om dat andere nummer te bellen.

Ik heb overigens net wel een Nederlands Lufthansa nummer gevonden. Die heb ik gebeld en ben netjes geholpen met het omboeken. Wat betreft de eerder gemaakte kosten, kon ze me niet mee helpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XrUJYQj9kpvcpRjJ8cUpgnYm7-U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5MqxXUgcIVXHRUKaLoroVj4p.png?f=user_large

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Welk nummer van de 3 nummers heb je nu dus gebeld? Dat blijkt nergens in je verhaal. Als je daadwerkelijk naar de VS hebt lopen bellen (+1) dan zou dit tarief wel gewoon vanuit je provider kunnen komen. De zonetarieven van je abonnement er al eens op nageslagen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-05 15:29
gebruikershaes schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:19:
Dus de enige optie was om dat andere nummer te bellen.
Dus je hebt uiteindelijk een nummer gebeld die niet door Lufthansa is doorgegeven?

Zoals eerder aangegeven, zal zo een doorverbindservice zijn. Oplichting in mijn ogen, maar niet iets waar Lufthansa iets aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Shit je hebt helemaal gelijk!! +1 inderdaad aangezien +49 niet lukte. Ik wist niet dat dat een US nummer is, Ik dacht een servicenummer.

De kosten voor bellen naar US zijn €1,02 per minuut ;(. Duur lesje weer...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oy9P_RJNQb1JA5JMgYKSgF30PkE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/e09lug9cc6dP75dqPsLYjv5N.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Superkanjo schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:31:
[...]

Dus je hebt uiteindelijk een nummer gebeld die niet door Lufthansa is doorgegeven?

Zoals eerder aangegeven, zal zo een doorverbindservice zijn. Oplichting in mijn ogen, maar niet iets waar Lufthansa iets aan kan doen.
Nee. Wel door Lufthansa gegeven, maar blijkbaar een US nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
Dat is zuur, wellicht dat Lufthansa hier uit coulance nog iets mee kan doen, maar zou niet teveel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

gebruikershaes schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:31:
Shit je hebt helemaal gelijk!! +1 inderdaad aangezien +49 niet lukte. Ik wist niet dat dat een US nummer is, Ik dacht een servicenummer.

De kosten voor bellen naar US zijn €1,02 per minuut ;(. Duur lesje weer...

[Afbeelding]
Een servicenummer valt alsnog altijd onder een land. In dit geval helaas netcode +1. Achterlijk hoge zonetarieven anno 2021, blijkbaar een van de weinige ongereguleerde prijsgebieden die een provider blijkbaar nog heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Ja echt smerig. Ik had er in dit geval nooit bij stilgestaan dat het bellen buiten EU zou kunnen zijn, omdat het een Duitse maatschappij is. Naja, lesje geleerd.
Blijft natuurlijk nog wel klote dan ik een uur heb gewacht en een half uur op mevrouw heb gewacht die vervolgens zomaar ophing. Toch nog ff een mailtje richting Lufthansa hierover. Wie weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Superkanjo schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:34:
Dat is zuur, wellicht dat Lufthansa hier uit coulance nog iets mee kan doen, maar zou niet teveel verwachten.
Lufthansa heeft geen misleidende info gegeven. Met wat googlen kom je bij +1 zo bij Noord-Amerika uit als telefoonprefix.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Borromini schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:51:
[...]

Lufthansa heeft geen misleidende info gegeven. Met wat googlen kom je bij +1 zo bij Noord-Amerika uit als telefoonprefix.
Nee klopt, dure les idd. Maar ik heb wel een 1.5 gewacht bij hun klantenservice en uiteindelijk ben ik niet geholpen. Dus wellicht dat ze iets van coulance willen verlenen. Kleine kans, maar wie weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:22
Met welke klantenservice van Lufthansa heb je contact gehad? Ik denk dat die over de wereld verspreid ook verschillende klantenservices heeft. Als je per ongeluk met de Amerikaanse afdeling hebt zitten chatten, dan is het niet vreemd dat je ook het Amerikaanse servicenummer krijgt. (Dat zou je ook krijgen als je bv met de Amerikaanse afdeling van de KLM zou chatten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Superkanjo schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:31:
[...]

Wat is de oplichting daar aan? Het is misschien niet de meest zuivere vorm om geld te verdienen, maar het bedrijf levert een service en wordt daarvoor betaald. Oplichting is het in ieder geval niet volgens de wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
Frame164 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:15:
[...]

Wat is de oplichting daar aan? Het is misschien niet de meest zuivere vorm om geld te verdienen, maar het bedrijf levert een service en wordt daarvoor betaald. Oplichting is het in ieder geval niet volgens de wet.
En waar heb ik gezegd dat het oplichting is volgens de wet? Ik zeg dat het in mijn ogen oplichting is, toegestaan maar moreel verwerpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:08
Frame164 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:15:
[...]

Zuivere vorm van geld verdienen? Lufthansa verdient hier niets aan, je betaald de 1 euro per minuut om dat je naar VS belt.
Pagina: 1