RDP naar werk computer werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamezis
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Via mijn thuiscomputer lukt het mij niet om een RDP sessie op te zetten naar mijn werkcomputer.

Ik maak op het moment thuis gebruik van de Windows 11 Pro insider Preview, build 22449. Dit probleem had ik echter ook al met Windows 10. Mijn werk computer heeft ook Windows 10.

Mijn ip adres is geautoriseerd in de router op mijn werk. De pc daar is in het AAD. Ik log dus met naam@bedrijf.nl.
RDP is ingeschakeld op beide systemen. Gebruiker staat bij geautoriseerde gebruikers.

Als ik mijn werk laptop gebruik om vanuit thuis via hetzelfde netwerk verbinding te maken met de computer gaat het probleemloos.

Onderstaande al toegepast:

https://social.technet.mi...d?forum=win10itprogeneral

Dus: met persoonlijke computer vanuit zelfde netwerk met zelfde credentials kan ik geen verbinding maken. Met werk laptop met zelfde credentials kan ik vanuit thuis kan ik wel verbinding.

Iemand enig idee hoe ik dit op los? (ik ben geen IT expert dus het kan zijn dat het verhaal niet helemaal logisch is in jullie ogen)

Beste antwoord (via Tamezis op 13-09-2021 19:30)

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 22:56
Via AAD werkt het allemaal net eventjes anders qua security. Tenminste ik neem aan dat de machine waar je verbinding mee maakt niet in AAD zit, alleen de machine waar je verbinding naartoe maakt.

Heb je dat al via Google opgezocht?

O.a. deze site legt het een en ander uit.

https://xenit.se/tech-blo...re-ad-joined-vm-in-azure/

Indien beide machines in AAD zitten dan kan ik je aanraden om via Windows Hello in te loggen.

[ Voor 11% gewijzigd door DutchKel op 10-09-2021 15:14 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Mijn eerste gedachte is dat je werk laptop automagisch een VPN verbinding opzet.
Je privé bak doet dat niet waardoor er geen connectie mogelijk is..

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamezis
Nnoitra schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:53:
Mijn eerste gedachte is dat je werk laptop automagisch een VPN verbinding opzet.
Je privé bak doet dat niet waardoor er geen connectie mogelijk is..
Bedankt voor je reactie. VPN staat uit op mijn werk laptop las ik de RDP sessie opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Hoewel me dat enigszins stug lijkt, maar als je het zeker weet :)

Zou je beter kunnen beschrijven welke (fout) melding je krijgt als je probeert een connectie op te zetten?
Idealiter inclusief screenshots.

En voer eens een ping commando uit naar het RDP ip adres, vanaf je werklaptop en je privé bak.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 21:14
Los van wat je wil: het is niet verstandig om RDP wijd open te zetten op het internet. Het is een oud protocol waar relatief ecent véél kwetsbaarheden in gevonden zijn. Beste is gebruik maken van een VPN naar je werk, vervolgens dan je RDP sessie opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamezis
consolefreak schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:08:
Los van wat je wil: het is niet verstandig om RDP wijd open te zetten op het internet. Het is een oud protocol waar relatief ecent véél kwetsbaarheden in gevonden zijn. Beste is gebruik maken van een VPN naar je werk, vervolgens dan je RDP sessie opzetten.
VPN werkt ook niet. Krijg melding dat de credentials niet juist zijn net als bij de RDP verbinding.
Vanuit mijn laptop werkt het echter prima met dezelfde credentials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat er niet iets van conditional access aan zodat je niet vanaf een prive computer kan verbinden? Weet niet of je dan ook een dergelijke foutmelding krijgt.

Enfin, zet voor de veiligheid RDP uit en ga verder met uitzoeken waarom VPN niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Beide computers hebben hetzelfde OS en patchlevel?
Wat voor VPN client?
Wellicht maakt het gebruik van een certificaat welke wel op je werklaptop zit en niet prive?

Uit de link die je probeerde:
Zijn deze settings identiek op beide computers?
Local Group Policy Editor -> Computer Configuration -> Windows Settings -> Security Settings -> Local Policies -> Security Options -> Network security: LAN Manager authentication level

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamezis
sh4d0wman schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:32:
Beide computers hebben hetzelfde OS en patchlevel?
Wat voor VPN client?
Wellicht maakt het gebruik van een certificaat welke wel op je werklaptop zit en niet prive?

Uit de link die je probeerde:
Zijn deze settings identiek op beide computers?
Local Group Policy Editor -> Computer Configuration -> Windows Settings -> Security Settings -> Local Policies -> Security Options -> Network security: LAN Manager authentication level
Niet zelfde Patchlevel. Via mijn laptop is dit echter ook niet het geval en werkt het wel.
VPN client is die van Windows zelf.
Certificaat moet ik dan even controleren, durf ik niet te zeggen.

En ja, die settings zijn identiek...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 18:51
@Tamezis Heeft dit ooit gewerkt? Kan me zomaar voorstellen dat het netjes dichtgetimmerd is en je het alleen van je werk laptop mag.

Als iemand het binnen je organisatie wel weet zou je het beste de vraag daar even neer kunnen leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 20:12

muhda

Time & Space traveler

Bij zulke situaties en wensen is het altijd handig om dit als eerst met de Servicedesk of IT Support van het bedrijf te bespreken. Het kan zijn dat dit dichtgetimmerd en niet toegestaan is.

[ Voor 3% gewijzigd door muhda op 10-09-2021 14:43 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Via AAD werkt het allemaal net eventjes anders qua security. Tenminste ik neem aan dat de machine waar je verbinding mee maakt niet in AAD zit, alleen de machine waar je verbinding naartoe maakt.

Heb je dat al via Google opgezocht?

O.a. deze site legt het een en ander uit.

Indien beide machines in AAD zitten dan kan ik je aanraden om via Windows Hello in te loggen.

[ Voor 11% gewijzigd door DutchKel op 10-09-2021 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:29

ralpje

Deugpopje

DutchKel schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:13:

Indien beide machines in hetzelfde AAD zitten dan kan ik je aanraden om via Windows Hello in te loggen.
FTFY ;)
In alle andere gevalen gaat het überhaupt niet werken.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
ralpje schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:22:
[...]

FTFY ;)
In alle andere gevalen gaat het überhaupt niet werken.
Bij mij werkte het vreemd genoeg wel, ik kan met mijn privé surface pro naar mijn werk laptop rdp-en die in AAD zit. Mijn privé surface pro zit niet in AAD maar heeft een privé Microsoft account erop ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:04
Op de laptop is wel de RD gateway ingesteld in de RDP koppeling en op je PC niet?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
moet er misschien een domeinnaam voor de gebruikers naam?

Oftewel: <domeinnaam>\pietjepuk@keteldorp.nl

Of misschien als het een lokaal account betreft: .\pietjepuk@keteldorp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:46

PD2JK

ouwe meuk is leuk

@MicGlou
In dat geval kun je "@domain.local" weglaten.

Dus:
<domeinnaam>\pietjepuk
pietjepuk@keteldorp.nl

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Pagina: 1