Goeie 55CM TV

Pagina: 1
Acties:

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:05
Ik ben toe aan een nieuwe TV, mijn ouwe trouwe 37cm bezit geen scart aansluiting en die heb ik binnenkort nodig, dus moet er wat nieuws komen.
Ik ben eens bij de Scheer&Foppen wezen kijken wat er zoal te koop is (heb er vrij weinig verstand van), en mijn oog viel op een Sony KV 21FX20 (grijze, trintron met vlakke beeldbuis) a fl 1100,- Ik vond het wel mooi beeld, maar zo in de winkel is nou niet echt de optimale verglijkings situatie. Is dat vlakke scherm echt fijn in de praktijk? En zelfde voor Trintron?

Afbeeldingslocatie: http://www.servicecentertexel.nl/images/products/Kv21fx20.jpg

Wie heeft er nog wat tips, of aanraders waar ik eens naar zou moeten kijken. 100hz leek me ook wel wat (dat heeft die Sony dus niet).

Tis voor op mijn slaapkamer en er moet een console aanhangen (PS2, dus ook met DVD) liefst 2 (kan dat met 2 scart aansluitingen?). Budget is best ok, maar ik wil geen grotere als 55cm, ook geen breedbeeld.

Alvast bedankt voor de ervaringen/tips :)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Die Sony 21FX20 is een oud model!

De opvolger is de 21FX30 kost 1098,- bij Megapool. De 21FX20 kost nu 949,- bij Megapool (verkoop van de laatste modellen)

Panasonic maakt ook erg goede televisies. Deze hebben helaas geen vlakke beeldbuis.

Verwijderd

100Hz op een 55cm bestaad eigenlijk niet. Omdat het beeld niet zo groot is heelt dit ook totaal geen zin.

De pixels zitten dicht op elkaar door de kleine beeldbuis waardoor het beeld toch al heel scherp is.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Ik heb zelf de KV-21LT1 echt een perfecte TV. Plat beeld roeleert enorm, veel minder vervorming en de hoek waarmee je naar de Tv kan kijken is veel groter, tevens heb je minder last van reflexies.

De stereo uitvoering is +/- 350,- duurder. Vond ik het niet waard.

Ik zat te twijfelen tussen een Philips RealFlat en een Sony Wega, maar het beeld van de Sony vond ik persoonlijk veel beter. Bij de Philips TV's viel een deel van het beeld naast de beeldbuis, waardoor ondertiteling tegen de onderzijde van het scherm stond (zonder enige ruimte ertussen). Tevens zijn de kleuren van de Sony zonder twijfel beter.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:05
Zat net te zoeken op Google en kwam idd zo snel geen 100hz 55cm TV tegen, dat kan ik dus schrappen :)
De 21FX20 is dus een oud model, maar is deze veel slechter als de 21FX30 (het scheelt toch weer 150 piek)

Die KV-21LT1 ziet er wat mooier uit, heb em opgeschreven. Die 21FX20 heeft wel stereo geluid, en wil wat langer met een TV doen als met een PC dus dat zal ik is overwegen of het 350 gulden extra waard is.
Zo op het eerste gezicht vond ik ook de Sony wat mooier beeld geven als de Philips die ernaast stond.

Bedankt voor de reacties zover, nog mensen pro flat of pro normale beeldbuis?

Flickr | Lego collectie