Op maandag 20 augustus 2001 23:23 schreef Davidoff het volgende:
Paul, tnx.
Ik had ook nog een idee om het index bestand opnieuw aan te maken en dan in HTML te laten tonen. D.m.v. ctrl-s kun je natuurlijk heel eenvoudig zoeken. De bestanden in HTML automatisch laten linken met de bestanden en de gebruiker hoeft alleen te klikken en dan wordt het geopend.
Een nadeel is dan natuurlijk dat als er een nieuwe procedure bijkomt, het HTML (asp) bestand dan ook aangepast moet worden. Is dit ook een zinnige oplossing? Of denk je dat ik toch weer een databeestje moet gaan bouwen?
Het is misschien omslachtig om een database op te bouwen... ik heb dit in me hoofd sitten bij jouw probleem:
TIndex
fId
fFileName
fFileLink
fProList
TProListing
fId
fProName
fIndexId
fKeyWords
TIndex = geindexeerde tabel met dat Inf13 bestand
fId = Uniek ID
fFileName = bestandsnaam(met procedures)
fFileLink = Link naar bestand
fProList = Lijst met procedures in betreffende bestand
TProListing = Lijst met procedures(in een bestand)
fId = Uniek ID
fProName = Naam procedure
fIndexID = de index van het document waar de procedure
in opgenomen is
fKeyWords = keywords voor zoekopdrachten
De gebruiker zoekt in de tabel TProlisting op een procedure. Aangezien fIndexID bijhoud in welk document deze procedure opgenomen is weet je dus welk document op het netwerk deze procedure bevat. (is een advanced search systeem) wat je erg flexibel laat werken. Je kun natuurlijk ook in TIndex laten zoeken op een document naam. Dus fIndexID in TProListing wijst naar een fID in TIndex. Er kunnen dus meerdere dezelfde fIndexID's voorkomen in TProListing aangezien 1 document op het netwerk meerdere procedures bevat.
Is het nog duidelijk hopelijk wel...
Ik zou een Acces database zo opzetten op een DSN koppeling op een Win2000 Server Met IIS 5 geinstalleerd... Hierop ontwikkel je meteen je intranet... Om het betaalbaar te houden koop je een versie van Dreamweaver UltraDev. Hier zet je een simpele webinterface op die het zoeken en displayen van resultaat mogelijk maakt. Hierna voor je een stress-test uit met wat werknemers... je geeft het systeem een piek belasting door opver het hele netwerk tegelijkertijd te zoeken... en probeerd en netwerk verkeer te meten... Systeem beheerders zien of het netwerk inzakt... zo ja... netwerk verbeteren... als de server het begeeft eerst een Advanced server systeem proberen...daarna de combinaties
-
Advanced Server IIS 5 -> Intranet + DB
-
Advanced Server IIS 5 -> Intranet
Advanced Server IIS 5 -> Acces DB
-
Microsoft SQL Server -> SQL DB
Advanced Server IIS 5 -> Intranet
-
etc...
Zo ga je dus geen onnodig geld uitgeven aan je intranet... en kun je de functionaliteit tweaken. Voor een prototype moet je 1 dag rekenen om te bouwen...erg simpel maken. Indien deze lekker werkt...de interface uitbesteden aan wat DTP'ers en eerst een goed model opzetten... hoe je de app wilt gaan bouwen... desnoods onderdelen uitbesteden indien de moeijklijkheidsgraad overschreden wordt!
succes(dit is hoe ik het zou aanpakken

)