[ASP] Intranet > Documenten opzoeken op netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Davidoff402
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03-2022

Davidoff402

The more you tweak....

Topicstarter
Ik heb advies nodig :

Ik ben bezig met een intranet. Nu is ook de taak voor mij om alle kwaliteitsdocumenten en procedures mooi in een browser te laten weergeven. De huidige situatie is een directory op het netwerk met allemaal documenten. Er is een hoofdocument met de namen van de procedures en de bestandsnamen. Hoe zou dit aan kunnen pakken? Alle documenten op het netwerk omzetten naar PDF is een heel karwij. Het zou ook mogelijk moeten worden om bijvoorbeeld procedures op te zoeken. Het gehele kwaliteitssysteem moet dus toegankelijk worden. Heeft iemand dit weleens eerder gezien? Iemand die een goeie tip kan geven? Tnx alvast!

Sempron 3800+ 8k9a7i

Verwijderd

Alet om om Word documenten gaat en je maakt gebruik van IE 4.0 of hoger zou je deze documenten kunnen linken met het intranet

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 09:22
Niet zo'n probleem...je kunt binnen ASP erg eenvoudig de hele directory nalopen...en alle documenten binnen deze directory linken in een webinterface... Je hebt ook een standaard object wat het mogelijk maakt om word en exel document te openen binnen een webinterface.

Als je nu eens functionele specifiacties opstelt(wat je normaal doet bij ontwikeling van een "web"-applicatie) dan kan ik concreet aangeven wat en hoe je dat moet doen om aan de eisen te kunnen voldoen... beetje vaag zo

• Davidoff402

Davidoff402

The more you tweak....

Topicstarter
Oude situatie :
Er is een indexdocument waarin de naam van de procedure staat en wat de bestandsnaam is : vb. INTF13 Dan ga je zoeken naar bestand INTF13.DOC

Nieuwe situatie :

1 :Dit indexbestand met de naam van procedure en bestandsnaam moeten worden uitgelezen. De gebruiker laat een zoekfunctie uitvoeren in dat bestand (is de bedoeling)
De zoekfunctie zoekt het bestand op in de directory en laat deze zien in de browser.

OF mogelijkheid 2 : De browser opent het indexbestand en de gebruiker zoekt op een procedure. De tgebruiker ziet dan de bestandsnaam van de code en tikt deze in in een zoekmachientje. Deze zoekt op het netwerk in bepaalde directory naar het bestand en laat deze zien op het scherm.

Er zijn ongeveer 200 procedures trouwens.. (lees:bestanden)

Sempron 3800+ 8k9a7i

Verwijderd

Mischien is dit iets voor je?

• Davidoff402

Davidoff402

The more you tweak....

Topicstarter
helaas is dit alles gebaseerd op Office XP. Ik heb gekeken, maar dit is net niet wat ik zoek... Bedankt.

Sempron 3800+ 8k9a7i

• Davidoff402

Davidoff402

The more you tweak....

Topicstarter
Kan iemand mij wat van informatie voorzien?? :?

Sempron 3800+ 8k9a7i

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:01
www.autonomy.com

Maar daar moet je natuurlijk wel centjes voor neerleggen. Daar moet uw bedrijf wel centjes voor neerleggen natuurlijk, maar dan heb je wel een kant en klare oplossing.

https://fgheysels.github.io/

• Scare360
Op maandag 20 augustus 2001 00:09 schreef Davidoff het volgende:
Oude situatie :
Er is een indexdocument waarin de naam van de procedure staat en wat de bestandsnaam is : vb. INTF13 Dan ga je zoeken naar bestand INTF13.DOC

Nieuwe situatie :

1 :Dit indexbestand met de naam van procedure en bestandsnaam moeten worden uitgelezen. De gebruiker laat een zoekfunctie uitvoeren in dat bestand (is de bedoeling)
De zoekfunctie zoekt het bestand op in de directory en laat deze zien in de browser.

OF mogelijkheid 2 : De browser opent het indexbestand en de gebruiker zoekt op een procedure. De tgebruiker ziet dan de bestandsnaam van de code en tikt deze in in een zoekmachientje. Deze zoekt op het netwerk in bepaalde directory naar het bestand en laat deze zien op het scherm.

Er zijn ongeveer 200 procedures trouwens.. (lees:bestanden)
Wat ik zou doen is... gebruik maken van een database... aangezien een word formaat weinig mogelijkheden bied in dit geval. Door de index te converteren naar een Acces database... dus records aan te maken die naar de word documenten wijzen. Als een gebruiker een Document toevoegd op het intranet wordt de meteen als record in de database gepropt... Op deze database kun je eenvoudig zoek-opdrachten uitvoeren. Zodra een match gevonden is het document aan de gebruiker tonen via een webinterface ... dus met zo'n component in ASP waarmee je dit automatisch kunt doen. Ik zoe kiezen voor Acces om eens te kijken of het systeem meer performance nodig heeft... Een paar clients kunnen wel zoker tegelijkertijd... en het open van documenten kun je client-side implementeren. Erg simpele oplossing maar werkt wel...

Ik zou niet zomaar voor third-party software kiezen...veelal blijft de functionaliteit achter en is het moeilijk nadien componenten en functies in te voegen... de functionaliteit is moeilijk uit te breiden.

• Davidoff402

Davidoff402

The more you tweak....

Topicstarter
Paul, tnx.

Ik had ook nog een idee om het index bestand opnieuw aan te maken en dan in HTML te laten tonen. D.m.v. ctrl-s kun je natuurlijk heel eenvoudig zoeken. De bestanden in HTML automatisch laten linken met de bestanden en de gebruiker hoeft alleen te klikken en dan wordt het geopend.

Een nadeel is dan natuurlijk dat als er een nieuwe procedure bijkomt, het HTML (asp) bestand dan ook aangepast moet worden. Is dit ook een zinnige oplossing? Of denk je dat ik toch weer een databeestje moet gaan bouwen?

Sempron 3800+ 8k9a7i

• Scare360
Op maandag 20 augustus 2001 23:23 schreef Davidoff het volgende:
Paul, tnx.

Ik had ook nog een idee om het index bestand opnieuw aan te maken en dan in HTML te laten tonen. D.m.v. ctrl-s kun je natuurlijk heel eenvoudig zoeken. De bestanden in HTML automatisch laten linken met de bestanden en de gebruiker hoeft alleen te klikken en dan wordt het geopend.

Een nadeel is dan natuurlijk dat als er een nieuwe procedure bijkomt, het HTML (asp) bestand dan ook aangepast moet worden. Is dit ook een zinnige oplossing? Of denk je dat ik toch weer een databeestje moet gaan bouwen?
Het is misschien omslachtig om een database op te bouwen... ik heb dit in me hoofd sitten bij jouw probleem:

TIndex
fId
fFileName
fFileLink
fProList

TProListing
fId
fProName
fIndexId
fKeyWords

TIndex = geindexeerde tabel met dat Inf13 bestand
fId = Uniek ID
fFileName = bestandsnaam(met procedures)
fFileLink = Link naar bestand
fProList = Lijst met procedures in betreffende bestand

TProListing = Lijst met procedures(in een bestand)
fId = Uniek ID
fProName = Naam procedure
fIndexID = de index van het document waar de procedure
in opgenomen is
fKeyWords = keywords voor zoekopdrachten

De gebruiker zoekt in de tabel TProlisting op een procedure. Aangezien fIndexID bijhoud in welk document deze procedure opgenomen is weet je dus welk document op het netwerk deze procedure bevat. (is een advanced search systeem) wat je erg flexibel laat werken. Je kun natuurlijk ook in TIndex laten zoeken op een document naam. Dus fIndexID in TProListing wijst naar een fID in TIndex. Er kunnen dus meerdere dezelfde fIndexID's voorkomen in TProListing aangezien 1 document op het netwerk meerdere procedures bevat.

Is het nog duidelijk hopelijk wel...

Ik zou een Acces database zo opzetten op een DSN koppeling op een Win2000 Server Met IIS 5 geinstalleerd... Hierop ontwikkel je meteen je intranet... Om het betaalbaar te houden koop je een versie van Dreamweaver UltraDev. Hier zet je een simpele webinterface op die het zoeken en displayen van resultaat mogelijk maakt. Hierna voor je een stress-test uit met wat werknemers... je geeft het systeem een piek belasting door opver het hele netwerk tegelijkertijd te zoeken... en probeerd en netwerk verkeer te meten... Systeem beheerders zien of het netwerk inzakt... zo ja... netwerk verbeteren... als de server het begeeft eerst een Advanced server systeem proberen...daarna de combinaties

-
Advanced Server IIS 5 -> Intranet + DB
-
Advanced Server IIS 5 -> Intranet
Advanced Server IIS 5 -> Acces DB
-
Microsoft SQL Server -> SQL DB
Advanced Server IIS 5 -> Intranet
-

etc...

Zo ga je dus geen onnodig geld uitgeven aan je intranet... en kun je de functionaliteit tweaken. Voor een prototype moet je 1 dag rekenen om te bouwen...erg simpel maken. Indien deze lekker werkt...de interface uitbesteden aan wat DTP'ers en eerst een goed model opzetten... hoe je de app wilt gaan bouwen... desnoods onderdelen uitbesteden indien de moeijklijkheidsgraad overschreden wordt!

succes(dit is hoe ik het zou aanpakken ;))

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:13

Crazy D

I think we should take a look.

I.p.v. Access zou je MSDE kunnen gebruiken, de gratis MSSQL zeg maar. Performance is stukken beter dan Access (da's iig mijn ervaring...)

Exact expert nodig?

• Davidoff402

Davidoff402

The more you tweak....

Topicstarter
Dankje! Hee, ik heb het idee van (nog) een database bouwen toch maar laten varen i.v.m. naderend tijdgebrek. Ik heb nu een Word document (HTML) gemaakt waar de koppelingen naar de bestanden automatisch in worden gezet. Ik ga nu een hierargisch javascript menu maken zodat er niet meer geklikt hoeft te worden. (alleen op de te openen procedure) Er moet nu alleen nog een lijst met keywords aangemaakt worden in deze index, waarop gezocht kan worden. De cursor staat na het zoeken meteen bij het bestand en klikken maar. Een simpel maar doeltreffende oplossing. Mocht je nog goede ideeen hebben dan hoor ik dat graag. E-Mail is ook makkelijker. Bedankt voor je goeie tips!

Sempron 3800+ 8k9a7i

• Scare360
Op dinsdag 21 augustus 2001 11:02 schreef CrazyD_at_work het volgende:
I.p.v. Access zou je MSDE kunnen gebruiken, de gratis MSSQL zeg maar. Performance is stukken beter dan Access (da's iig mijn ervaring...)
Aangezien veel bedrijven licenties hebben op office pakketten is Acces handig om data direct naar Excel Sheets te exporteren. Wat opzijn beurt weer de nodige tijdwijnst op kan leveren bij administratieve taken. Tevens heb je mensen die redelijk tot goed met deze pakketten kunnen werken. Een curses MySQL of aanverwante producten hebben weinig werknemers zin in... en vaak zijn systeembeheerders te lamm om een fatsoenlijk systeem op te zetten... Als uit de specificaties blijkt dat de proces-tijd 8 sec bedraagt voro transacties, waarom zou je dan tijd, geld en moeite doen...wordt het uiteindelijk product alleen maar duurder van... Zo gaat...dat in de wereld waar snel resultaten geboekt moeten worden ipv een hobby project. De gebruiksvriendelijkheid wordt veelal geprefereerd boven een extreem performance beest... En een intranet kost al zoveel tijd en moeite!

• Crazy D

Crazy D

Ik had het over de variant van MSSQL Server, MSDE. Als je snapt hoe je vanuit Access data kan importeren in een Excel sheetje, kun je dat ook vanuit MSSQL (lang leve ODBC). En qua performance kan het schelen maja da's natuurlijk afhankelijk van hoeveel mensen, etc etc. als je hooguit 2 users tegelijk hebt, is het niet echt nodig.

Wij hebben overigens juist een aantal klanten geholpen met het overstappen naar MSDE (gratis, geen extra licentie kosten) omdat de perfomance juist wel van belang was :)

Maja da's natuurlijk situatie-afhankelijk. Een word-docje met links werkt ook heel goed :)

Exact expert nodig?

• Scare360
Nou bedankt voor de tip dan maar...heb je misschien snel wat informatie te handen...ben wel benieuwd... Nooit te stom om te leren...

• Crazy D

Crazy D

Op dinsdag 21 augustus 2001 13:09 schreef paulgielens het volgende:
Nou bedankt voor de tip dan maar...heb je misschien snel wat informatie te handen...ben wel benieuwd... Nooit te stom om te leren...
Uh start een nieuwe word document, insert hyperlink..
oh iets zegt me dat je dat net bedoeld :+

Waarover precies? MSDE? Uhh nee eigenlijk niet, ik verdwaal altijd op de MS site als het niet binnen msdn.ms.com valt ;) En de verbinding is zwaar bagger hier vandaan (eigenlijk de hoofd reden), ik kan vanavond thuis wel ff kijken.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Gebruik index server, zit bij NT/win2k. DIe kan worddocuments indexeren. Doet dat automatisch wanneer je een file erbij zet, past automatisch de indices aan als je een file verwijderd of aanpast.

Je kunt met een paar regels code een zoekpage maken die de index opgebouwd door de indexserver doorzoekt en links naar de documents teruggeeft. Die link zou je kunnen doorgeven aan een ASP page die het document bv in de HTTP header teruggeeft als binary data, zodat de user het kan downloaden, of dat je het document ziet in de browser.

Het zoeken/indexeren etc, zou ik overlaten aan indexserver. daar is die tenslotte voor :)

• Davidoff402

Davidoff402

The more you tweak....

Topicstarter
De indexserver gaat dan draaien op de server neem ik aan.
Probleempjes met SQL zijn redelijk snel op te lossen.
Ik ben zelf trouwens 3 jr. systeembeheerder geweest dus de probleempjes met het onderhouden van de (sql-)server(s) is ook in goede handen.

Ik ga nog maar eens kijken naar de indexing service, kijken wat die allemaal te bieden heeft. Het is nu eigenlijk geen probleem meer, maar wil het gewoon zo snel mogelijk 'online' gooien en snel toegankelijk maken.

Indexbestand voor het intranet is klaar (met links).
Database is geen optie meer. Ik ga nog eventjes verder klooien... :)

Sempron 3800+ 8k9a7i

• Davidoff402

Davidoff402

The more you tweak....

Topicstarter
Iemand trouwens van Ht://Dig gehoord? Ervaringen daarmee?
Lijkt me een simpele oplossing eigenlijk :) ik ga s ff kijken

Sempron 3800+ 8k9a7i

• Davidoff402

Davidoff402

The more you tweak....

Topicstarter
Hmm, lamaar, is voor een unix systeem en kan geen *.doc's aan. :(

Sempron 3800+ 8k9a7i

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:20

Yucon

*broem*

Indexserver is behoorlijk snel en je kunt em in html gebruiken zonder dat er asp aan te pas komt. Maar het is niet echt makkelijk, vooral het beperken wat er allemaal gezocht moest worden vond ik behoorlijk moeilijk. (het is namelijk nergens goed beschreven)

Misschien is een dmv asp gegenereerde lijst met links toch nog het makkelijkste, en als je daarmee de dirlistings afdrukt hoef je ook geen db te gebruiken. 't zal ook wel snel zijn.

<edit>mail me dat indexbestand anders eens of zet het online, dan is te beoordelen in hoeverre asp een makkelijke en goede oplossing zou zijn</edit>

Verwijderd

Weet iemand waar je meer info kunt vinden over de mogelijkheden van Index server? Op de welke bestanden kun je bijv. allemaal zoeken en hoe koppel je het systeem aan een bestaand intranet? Of is een oplossing dmv bijv. Cold Fusion toch beter, dit gebruiken wij namelijk al bijna overal voor.

• WAcKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08-2023
Op dinsdag 21 augustus 2001 18:46 schreef Davidoff het volgende:
Hmm, lamaar, is voor een unix systeem en kan geen *.doc's aan. :(
Hehe, dat is niet waar, laten we zeggen dat ik/we gewoon met alle ms office documenten op een *n?x based intranet/server kunnen werken :]

• Davidoff402

Davidoff402

The more you tweak....

Topicstarter
neehee, ik bedoel dat proggie, niet unix

Sempron 3800+ 8k9a7i

Pagina: 1