Hallo allen,
Ik heb vandaag mijn PC in elkaar gezet. Nu wilde ik hem voor het eerst starten, maar ik krijg geen beeld op mijn beeldscherm. Het witte lampje brand ook op mijn Asus moederbord (VGA-lampje). Dat zou met de GPU te maken moeten hebben. Verder branden alle lampjes naar behoren en doen de fans het ook allemaal keurig. De GPU fans stoppen met draaien na circa 15 seconde, maar misschien heeft dat te maken met het feit dat hij niet hoeft te koelen, omdat hij niks hoeft te doen.
Dus hij staat aan, maar geeft geen beeld weer. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, zoals:
-GPU in een andere slot stoppen.
-GPU schoongemaakt.
-Andere PCI kabels geprobeerd en in verschillende sloten.
-De RAM in verschillende sloten gedaan en maar 1 Ram stick gebruikt.
-Bios geupdate met de USB-stick.
-Zowel HDMI als Displayport geprobeerd.
-Alle kabels gecontroleerd.
Het aparte is ook dat de GPU een paar uur daarvoor nog in een andere build heeft gestaan, werkend.
Ik heb een vermoeden dat het eventueel aan de BIOS ligt die niet up to date is. Zijn er verder nog andere opties die ik kan overwegen?
Al mijn onderdelen zijn nieuw, behalve de videokaart. Die is uit mijn oude build.
Mijn build is als volgt:
Ik heb vandaag mijn PC in elkaar gezet. Nu wilde ik hem voor het eerst starten, maar ik krijg geen beeld op mijn beeldscherm. Het witte lampje brand ook op mijn Asus moederbord (VGA-lampje). Dat zou met de GPU te maken moeten hebben. Verder branden alle lampjes naar behoren en doen de fans het ook allemaal keurig. De GPU fans stoppen met draaien na circa 15 seconde, maar misschien heeft dat te maken met het feit dat hij niet hoeft te koelen, omdat hij niks hoeft te doen.
Dus hij staat aan, maar geeft geen beeld weer. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, zoals:
-GPU in een andere slot stoppen.
-GPU schoongemaakt.
-Andere PCI kabels geprobeerd en in verschillende sloten.
-De RAM in verschillende sloten gedaan en maar 1 Ram stick gebruikt.
-Bios geupdate met de USB-stick.
-Zowel HDMI als Displayport geprobeerd.
-Alle kabels gecontroleerd.
Het aparte is ook dat de GPU een paar uur daarvoor nog in een andere build heeft gestaan, werkend.
Ik heb een vermoeden dat het eventueel aan de BIOS ligt die niet up to date is. Zijn er verder nog andere opties die ik kan overwegen?
Al mijn onderdelen zijn nieuw, behalve de videokaart. Die is uit mijn oude build.
Mijn build is als volgt:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 385,50 | € 385,50 |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B550-E GAMING | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1060 Windforce OC 6G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 5000D Airflow Tempered Glass Wit | € 139,90 | € 139,90 |
| 1 | Waterkoeling | Corsair iCUE H150i RGB PRO XT 360mm | € 135,- | € 135,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2Z3600C18 | € 174,10 | € 174,10 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 111,75 | € 111,75 |
| 2 | Solid state drives | Samsung 980 PCIe 3.0 NVMe M.2 SSD 1TB | € 117,90 | € 235,80 |
| Totaal | € 1.381,05 | |||
[ Voor 4% gewijzigd door YorickE op 09-09-2021 23:43 ]