Een *echt* volledig overzicht zoekopdracht in finder?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:15
Is er een mogelijkheid dat ik in Finder een zoekopdracht kan doen en een overzicht van alle files en folders krijg die overeenkomen met die zoekopdracht?

Ik merk dat als ik een zoekopdracht geef de finder bepaalde folders buiten het resultaat houdt. Ook wanneer ik <shift> <command> . al heb gebruikt. Voorbeeld is de /users/[username]/library folder. Ik zie daar bestanden in staan met de naam van mijn zoekopdracht, maar finder presenteert ze me niet als ik er op zoek.
Ik heb ook wel op internet gevonden, maar heb daar niet iets gevonden wat dan ook heeft geholpen.

Ik weet wel een work around in de Terminal (find . -name) maar dat werkt toch minder fijn.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-05 20:32

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ik kreeg daar ooit 'Find Any File' voor aangeraden. Maar zelf al tijdje niet meer gebruikt - https://apps.tempel.org/FindAnyFile/

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05 08:07
Of je opent terminal en je tiept in:

sudo find / -name "*alleaapjes*" -ls

of
sudo ls -alRt / | grep alleaapjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
PrimusIP schreef op donderdag 9 september 2021 @ 23:19:
Ik weet wel een work around in de Terminal (find . -name) maar dat werkt toch minder fijn.
tweazer schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:36:
Of je opent terminal en je tiept in:

sudo find / -name "*alleaapjes*" -ls
Er wordt weer slecht gelezen...

Man has 2 testicles but only 1 heart...

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05 08:07
Er wordt weer slecht gelezen...
In mijn geval niet zozeer gelezen, alswel anders ingeschat. Als je over de 'terminal' drempel heen bent gaat een hele wereld voor je open.

Mocht je in guiwereld willen blijven kun je ook scripting doen met 'Automator', kun je tussen applicaties onderling flows maken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik gebruik zelf Alfred als vervanging voor Spotlight, en die heeft een File Search optie die tot nu toe alle bestanden heeft kunnen vinden die ik zocht. Helpt dat je misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:15
Bedankt voor jullie reacties!

Ik was vooral op zoek hoe ik het in Finder kan. Ik zou het graag zonder 3rd party software doen. En ik weet dat je met de Terminal het kan en ik weet ook hoe je dat doet, maar vanuit de Finder vind ik het veel prettiger, zeker als je vervolgens wat wilt doen met je resultaat.

Maar als dat niet mogelijk is, is dat natuurlijk ook een antwoord. Apple houdt soms bewust dingen buiten hun Gui opties. In dit geval wel jammer.
Pagina: 1