MacBook, HomePod en iPhone aansluiten router 4G mobiel abo.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Ik heb twee HomePod Mini's besteld en deze probeer ik aan te sluiten. We hebben hier een 'captive' netwerk, maar deze is beveiligd. Deze beveiliging is niet te omzeilen. Op het internet lees ik dat de HomePods ook zonder WiFi-netwerk werken. Ik heb verder op internet gezocht en dingen geprobeerd.

Heb nu een HomePod deels werkende, echter werkt het niet helemaal zoals het zou moeten. Met mijn MacBook kan ik bijvoorbeeld niet AirPlay gebruiken en de luidsprekers verschijnen ook niet in de Woning App op mijn iPhone.

Is het mogelijk via een router mijn iPhone 4G abonnement te delen via hotspot en dan via WiFi en mijn HomePod Mini's op aan te sluiten. Welke routers kan ik daar het beste voor gebruiken?

Ik wil liever geen nieuw abonnement afsluiten voor mijn internet.

[edit]

Ik heb een Apple AirPort Express besteld, deze zal ik begin volgende week krijgen.

Ik zal het resultaat hier posten.

[ Voor 5% gewijzigd door Gerwin op 10-09-2021 20:56 ]

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Alle reacties

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Ik heb de AirPort Express ontvangen. Ik krijg hem niet aan de praat omdat ik geen bekabeld internet heb en ik kan maar niet de hotspot van mijn iPhone gebruiken als internetverbinding.

Ik kan nu één HomePod Mini van de twee aansturen van mijn iPhone als ik verbonden ben met de USB-kabel. Zoals in YouTube: Set up Homepod without wifi | Iphone and Macbook Needed. De AirPort Express gebruik ik dan niet.

De HomePod Mini's moeten op hetzelfde netwerk zitten.

[edit]

Ik ben nog niet veel verder gekomen dan Gerwin in "[HomePod & HomePod mini] Discussietopic".

Ondertussen ook door mijn 15 GB heen waarna KPN het internet afknijpt, zal volgende maand verder gaan.

[ Voor 108% gewijzigd door Gerwin op 20-09-2021 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een unlimited 4G KPN mobiel internetabonnement.

Ik kan enkel en alleen met een USB-kabel de twee HomePod mini's installeren en dan afspelen.

Na de iOS 15 update is het ook niet meer mogelijk om één HomePod via AirPlay af te laten spelen.

Met mijn nieuw aangekochte AirPort Express krijg ik hem ook niet aan de praat.

[ Voor 13% gewijzigd door Gerwin op 01-10-2021 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 23:26
Als ik je probleem zo lees vermoed ik dat het er voornamelijk in zit dat je niet 1 netwerk hebt waar alles onderdeel van is. Als ik het goed begrijp wil je media streamen via Homepods afkomstig van je iPhone of Macbook. Om dit op te lossen is het handigste om je airport aan de gang te krijgen, of een andere router te kopen. Je gaf aan dat je de airport niet geconfigureerd krijgt, dit zou gewoon moeten kunnen zonder netwerk als ik het goed heb. Belangrijkste hiervoor is wel dat je de officiële app hiervoor gebruikt op je iPhone of Mac. Vervolgens kan je deze koppelen aan een ander wifi netwerk, zoals bijvoorbeeld de hotspot van je iPhone. Een andere mooie oplossing in jou situatie zou een mifi router zijn (voor een netwerksim) of een router die achter de captive portal kan werken (google is op travel router).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Ik heb niet de beschikking over een netwerkkabel om in de router te stoppen om zo een WiFi-netwerk aan te leggen dat klopt. Ik wil het internet gebruiken van mijn iPhone voor het netwerk.

Ik heb de HomePods geïnstalleerd op de wijze zoals in dit filmpje:
YouTube: Set up Homepod without wifi | Iphone and Macbook Needed

Vervolgens zou het moeten werken zoals in dit filmpje:
YouTube: HomePod: How to enable peer-to-peer AirPlay

Ik heb ook de manier geprobeerd zoals op deze website.

Mijn iPhone ziet de HomePods niet staan als hij zonder een USB-kabel is aangesloten op mijn MacBook en dan van deze een hotspot te maken.

Ik heb de AirPort Express met Apple software geïnstalleerd als 'uitbreiding' op het netwerk van de hotspot van mijn iPhone, het lampje is groen. Tot op heden nog geen succes mee gehad ik kan deze router ook niet meer selecteren uit het verbindingen menu op zowel mijn telefoon als MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-10 23:26
Jammer dat de "uitbreiding" optie niet gelijk goed werkt. Gezien je aangeeft hem ook niet op je iPhone of Macbook te zien vermoed ik de hotspot van je telefoon zelf roet in het eten gooit gezien deze als het goed is dezelfde naam heeft. Apple geeft een apart status aan "eigen" hotspots.

Ik ben benieuwd wat er gebeurd als je via de airport een nieuw netwerk aanmaakt (i.p.v. extended). Vervolgens de homepods hier aan koppelt (desnoods eerst koppelen via je hotspot die je tijdelijk de naam van je nieuwe netwerk geeft) en je Macbook. Zijn ze dan zichtbaar als Airplay apparaat? Dan weten we namelijk dat het netwerk stukje werkt zoals het hoort en hoef je alleen nog te zorgen dat je airport (of een andere router) gekoppeld wordt aan een internetverbinding. Daar zijn meerdere opties voor zoals ik al eerder aanhaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Topicstarter
Ik heb op mijn iPhone 11 de laatste update van iOS 15.0.1 geïnstalleerd. Ik krijg nu het HandOff menu als ik de iPhone 11 dicht bij een HomePod doe. Het werkt niet altijd even vlot maar ik heb gisteren en vandaag op de manier zoals het zou moeten werken muziek in stereo kunnen afspelen via AirPlay op mijn HomePod mini's.

Ik heb de HomePods geïnstalleerd op de wijze zoals in dit filmpje:
YouTube: Set up Homepod without wifi | Iphone and Macbook Needed.

Vervolgens heb ik de manier zoals op deze website gedaan waarbij ik mijn MacBook Pro
als een hotspot heb laten fungeren.

Heb vervolgens de instellingen van de Home App aangepast naar 'Everyone' zoals in:
YouTube: HomePod: How to enable peer-to-peer AirPlay.

Ik hoop dat het zo goed blijft werken. Begrijp niet goed of hij nu de iPhone als Hotspot
gebruikt (of nodig heeft) of dat hij gewoon de AirPlay via WiFi doet. Ik denk misschien beide.

Pagina: 1