In nieuwe woning wil ik een goed Wi-Fi netwerk aanleggen. We hebben nu een Wi-Fi access point van Netgear (van oude woning meegenomen) maar deze is niet sterk genoeg om het hele huis inclusief tuin van gedegen Wi-Fi ontvangst te voorzien. Ik heb kast in het midden van de woning met daarin het Ziggo modem en 2x 16 ports switches. De poorten in de twee switches zijn via CAT6 kabels verbonden met verschillende UTP wall outlets (2 per kamer) in verschillende kamers van het huis. Tevens loopt er ook al een aparte UTP kabel naar de tuin waarop nog niets is aangesloten.
Wat ik zelf al gevonden heb:
Ik heb bij een vriend een Ubiquiti AC LR geïnstalleerd en dat ging vrij vlotjes. Dus ik wil voor de access points graag weer Ubiquiti hebben. Ik wil later de mogelijkheid hebben om zonder al te veel moeite een extra, los Ubitquiti AP aan te schaffen voor in de garage (die wordt omgebouwd tot kindercave). Ik ben voornemens om de volgende apparatuur aan te schaffen:
Ik heb nog de volgende vragen:
- Kan ik de voorgestelde TP-link PoE switch met een korte UTP kabel verbinden met een poortje van één van de twee bestaande switches en vervolgens de kabels richting de AP's vanaf de PoE switch laten lopen?
- Ik kan op de Ubiquiti site niet goed zien hoeveel UTP kabels er worden meegeleverd bij de 3-pack. Moet ik nog losse UTP kabels aanschaffen met deze setup?
- Is het AP voor buiten een aanrader of kan ik bijvoorbeeld beter voor nog een losse Ubiquiti AP AC Pro gaan om de installatie en het beheer relatief eenvoudig te houden?
- Configureer je een AP AC Pro net als een LR of Lite? Dus met de Ubiquiti controller software en een webbrowser?
- Zie ik nog iets over het hoofd?
Ik hoor graag advies of verbetervoorstellen.
Wat ik zelf al gevonden heb:
Ik heb bij een vriend een Ubiquiti AC LR geïnstalleerd en dat ging vrij vlotjes. Dus ik wil voor de access points graag weer Ubiquiti hebben. Ik wil later de mogelijkheid hebben om zonder al te veel moeite een extra, los Ubitquiti AP aan te schaffen voor in de garage (die wordt omgebouwd tot kindercave). Ik ben voornemens om de volgende apparatuur aan te schaffen:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Netwerk switches | TP-Link TL-SG1008P | € 45,90 | € 45,90 |
1 | Access points | Ubiquiti AP Outdoor+ | € 139,99 | € 139,99 |
1 | Access points | Ubiquiti UniFi AP AC PRO (3-Pack) | € 454,05 | € 454,05 |
Totaal | € 639,94 |
Ik heb nog de volgende vragen:
- Kan ik de voorgestelde TP-link PoE switch met een korte UTP kabel verbinden met een poortje van één van de twee bestaande switches en vervolgens de kabels richting de AP's vanaf de PoE switch laten lopen?
- Ik kan op de Ubiquiti site niet goed zien hoeveel UTP kabels er worden meegeleverd bij de 3-pack. Moet ik nog losse UTP kabels aanschaffen met deze setup?
- Is het AP voor buiten een aanrader of kan ik bijvoorbeeld beter voor nog een losse Ubiquiti AP AC Pro gaan om de installatie en het beheer relatief eenvoudig te houden?
- Configureer je een AP AC Pro net als een LR of Lite? Dus met de Ubiquiti controller software en een webbrowser?
- Zie ik nog iets over het hoofd?
Ik hoor graag advies of verbetervoorstellen.
Forever raver!
Specs: Workstation Server