Mijn huidige setup is ondertussen al goed 7 jaar oud, en behalve wat extra ram geheugen en een nieuwe videokaart is er nog niets aan veranderd. Tijd voor iets nieuws dus!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en programmeren. Moet de nieuwste games zoals de nieuwe CoD en Battlefield die binnenkort uitkomen vlot kunnen draaien. Daarnaast programmeer ik er ook op, maar een goede gaming pc zal normaal ook wel meer dan snel genoeg zijn om te programmeren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is ongeveer 1.500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur heb ik al (monitor, muis, toetsenbord, ...). De oude pc gaat integraal naar een familielid dus daar neem ik niets van mee naar de nieuwe.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor een Nvidia GPU. CPU maakt me niet uit, heb nu de AMD CPU gekozen op basis van de CPU best buy guide.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet speciaal nee. RGB e.d. hoeft niet, pc staat toch in een hoekje op de grond
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat vinden jullie van deze build, ziet dat er wat goed uit? Opmerkingen, dingen die binnen het budget beter kunnen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en programmeren. Moet de nieuwste games zoals de nieuwe CoD en Battlefield die binnenkort uitkomen vlot kunnen draaien. Daarnaast programmeer ik er ook op, maar een goede gaming pc zal normaal ook wel meer dan snel genoeg zijn om te programmeren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is ongeveer 1.500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur heb ik al (monitor, muis, toetsenbord, ...). De oude pc gaat integraal naar een familielid dus daar neem ik niets van mee naar de nieuwe.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor een Nvidia GPU. CPU maakt me niet uit, heb nu de AMD CPU gekozen op basis van de CPU best buy guide.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet speciaal nee. RGB e.d. hoeft niet, pc staat toch in een hoekje op de grond
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Wat vinden jullie van deze build, ziet dat er wat goed uit? Opmerkingen, dingen die binnen het budget beter kunnen?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 279,- | € 279,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 | € 99,- | € 99,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC 8G (rev. 2.0) | € 749,- | € 749,- |
1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (CMR, 64MB cache, 7200rpm), 1TB | € 32,95 | € 32,95 |
1 | Behuizingen | Fractal Design CORE 2500 | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 34,95 | € 34,95 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Voedingen | Corsair CX750F RGB Wit | € 85,90 | € 85,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 PCIe 3.0 NVMe M.2 SSD 1TB | € 119,- | € 119,- |
Totaal | € 1.524,60 |