Q schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:28:
[...]
Als ik deze correspondentie lees vind ik de keuze om plus ook als nieuws te markeren alleen maar verwarrend. Bovendien is het heel gek wat mij betreft dat dit sinds eind april 2021 niet meer is gedaan, want plus artikelen daarna worden niet meer in 'nieuws' gevonden.
Het was een wens van de redactie om ook uitgebreid nieuws als Plus te kunnen aanbieden. Ik heb geen idee of de redactie daar inmiddels op teruggekomen is of dat er andere redenen zijn waarom er al geruime tijd geen Plus-nieuws meer is gepubliceerd.
Ik begrijp dat er naast de Nieuws en Reviews knop nog geen Plus knop is (als die er al komt), maar het zou wel fijner zijn als dan voor één optie wordt gekozen.
Dat nu 29 plus artikelen bij nieuws worden gevonden is in mijn ogen verwarrend en bovendien - omdat er een paywall voor zit - misschien ook niet handig om dat daar op te nemen.
Als die nieuws tag van al die 'nieuws' plus artikelen wordt weggehaald, is misschien het issue afgekaard?
Of iemand mag retroactief de jusite plus artikelen ook als nieuws gaan markeren om consistent te zijn. Niet letterlijk bedoeld, maar om een punt te maken.

Ik kan natuurlijk niet zomaar de aanname maken dat er nooit meer Plus-nieuws zal komen. Ik zal echter wel eens navraag doen naar de reden van de huidige Plus-luwte bij nieuws.
Het is bekend dat het feit dat nieuws op onze site (behalve op de frontpage) nogal afgescheiden is van andere artikelen (en dat die andere artikelen technisch grotendeels weer onder /reviews/ vallen terwijl het niet altijd reviews betreft) steeds meer tot verwarring leidt. Er wordt intern over nagedacht hoe we dit beter zouden kunnen oplossen.
Voor Plus speficiek ligt er zoals genoemd al een plan om daar een specifieke portal/pagina voor te maken. Als tijdelijke workaround gebruikt de redactie nu de Plus-tag zodat de tagpagina (
https://tweakers.net/tag/Tweakers+Plus/) ook gebruikt kan worden als overzicht; hierop is ook duidelijk dat er zowel Nieuws als Reviews (en dus ook Achtergronden, How-to's e.d.) onder valt. Op de frontpage wordt ook gelinkt naar deze pagina: