Laptoptoetsenbord vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• xT_Go
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-05 20:53
Hallo allemaal!

Mijn zus heeft een laptop gekocht om wat op te gamen, tweedehands. Nu, haar oudste dochter moet nu ook met de computer beginnen werken voor school met diezelfde laptop.

Probleem: de laptop heeft een QWERTY toetsenbord, en als Belg zijnde is alles hier natuurlijk AZERTY...

Ik had zitten denken om het toetsenbord in z'n geheel te vervangen. Het betreft een Asus N550JV.

Ik vind echter niet direct een toetsenbord met BE AZERTY. Ik vind er wel met franse AZERTY, maar dat is niet hetzelfde helaas...

Iemand hier die me de juiste richting in kan duwen?

Beste antwoord (via xT_Go op 01-10-2021 09:02)

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14:57
Ben bang dat je of een kapotte tweedehandse moet vinden of met stickers aan de gang moet gaan. Zelfs op Ali kan ik niks vinden.
Weet je trouwens wel zeker dat er een BE versie van deze laptop is? Kan mij namelijk wel voorstellen dat de Franse versie aan België wordt gegeven.
Net zoals het heel moeilijk is om een écht Nederlands qwerty toetsenbord te vinden.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14:57
Ben bang dat je of een kapotte tweedehandse moet vinden of met stickers aan de gang moet gaan. Zelfs op Ali kan ik niks vinden.
Weet je trouwens wel zeker dat er een BE versie van deze laptop is? Kan mij namelijk wel voorstellen dat de Franse versie aan België wordt gegeven.
Net zoals het heel moeilijk is om een écht Nederlands qwerty toetsenbord te vinden.

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:21
Een los toetsenbordje kopen op USB? Of moet de laptop mee naar school?

• xT_Go
Ashundi schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:41:
Vrees dat er inderdaad geen Belgische AZERTY te vinden is... Zou dan wel de Franse aankopen, kwestie van de stickers te beperken.
corporalnl schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:42:
Een los toetsenbordje kopen op USB? Of moet de laptop mee naar school?
Ik vrees dat hij mee moet, lijkt me niet zo handig dan.

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 00:45
xT_Go schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:48:
Zou dan wel de Franse aankopen, kwestie van de stickers te beperken.
Houd er rekening mee dat de enter toets van een Qwerty keyboard anders is gevormd dan die van een Azerty. Je kan hem daardoor niet in de palmrest plaatsen, gehele palmrest vervangen is dan je enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Klinkt als een hoop gedoe. Je kunt voor een paar euro van die stickers kopen die je op de toets plakt. Het is niet mooi, maar 't werkt wel.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:58
Makkelijker: heel voorzichtig de wisselende toetsen los wrikken en op de nieuwe plek vastklikken.

Let daarbij wel op dat je het mechanisme aan de onderkant niet afbreekt.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DutchKel schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 03:18:
Makkelijker: heel voorzichtig de wisselende toetsen los wrikken en op de nieuwe plek vastklikken.

Let daarbij wel op dat je het mechanisme aan de onderkant niet afbreekt.
Het nadeel is dat je de toetsen niet 1 op 1 kan omwisselen, alle tekens zitten immers ook anders.

Stickers zijn dan de makkelijkste optie.

En leer blind typen, dan maakt het geen kont meer uit wat er op je toetsen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:56

Honesty

kattenneus!

Vroeger mijn eerste amiga had ook een azerty toetsenbord met qwerty stickers er op dit zal denk ik ook mijn optie zijn.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xT_Go
TERW_DAN schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:40:
[...]

En leer blind typen, dan maakt het geen kont meer uit wat er op je toetsen staat.
Wel een beetje een probleem als je dat moet uitleggen aan een kind van 6 jaar ;)

We gaan voor een los toetsenbord bij de laptop gaan, en stickers als tweede optie. Bedankt voor de tips!
Pagina: 1