Geen idee waar ik dit moet vragen, dus maar even in algemene zaken.
Ik ben nu kort twee keer benaderd om een 'gratis' app op m'n mobiel te installeren.
Nu vind ik gratis altijd te mooi voor woorden en worden er na mijn idee onder de moter-kap van dit soort apps data verzameld over de gebruiker die dan verkocht word. Want je moet toch ergens de gemaakte kosten voor zo'n app vandaan halen. En ik weet al helemaal niet wat dit met mijn privacy doet bij dit soort apps. Wat ik vooral kwalijk vind is dat vooral de overheid steeds meer met dit soort dingen komt.
Overigens gaat hij bij mij om het volgende:
BouwApp - door gemeente en aannemer geadviseerd over werkzaamheden in de buurt
Nextdoor - door de buurtvereniging om informatie te ontvangen over de buurt
Ben ik nu de enige die wantrouwig is bij dit soort dingen?
En heeft iemand ervaring met bovengenoemde apps?
PS ... en er word al helemaal niet rekening gehouden met iemand dat nog een niet zo slimme mobiel heeft, zoals mijn ouders.
Thanks,
Matthijs
Ik ben nu kort twee keer benaderd om een 'gratis' app op m'n mobiel te installeren.
Nu vind ik gratis altijd te mooi voor woorden en worden er na mijn idee onder de moter-kap van dit soort apps data verzameld over de gebruiker die dan verkocht word. Want je moet toch ergens de gemaakte kosten voor zo'n app vandaan halen. En ik weet al helemaal niet wat dit met mijn privacy doet bij dit soort apps. Wat ik vooral kwalijk vind is dat vooral de overheid steeds meer met dit soort dingen komt.
Overigens gaat hij bij mij om het volgende:
BouwApp - door gemeente en aannemer geadviseerd over werkzaamheden in de buurt
Nextdoor - door de buurtvereniging om informatie te ontvangen over de buurt
Ben ik nu de enige die wantrouwig is bij dit soort dingen?
En heeft iemand ervaring met bovengenoemde apps?
PS ... en er word al helemaal niet rekening gehouden met iemand dat nog een niet zo slimme mobiel heeft, zoals mijn ouders.
Thanks,
Matthijs