• Wobbit
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 22-09 11:30
Hallo allen,

ik ben van plan mijn auto te verkopen en nu heb ik deze vanmorgen op mobile.de gezet.

Nu ben ik in gesprek met een mogelijke koper, krijg ik onderstaande bericht door per mail.

Bij mij gaan direct allerlei alarmbellen af, wat denken jullie?

https://tweakers.net/i/CO2VnScF3E-kT97DGEXTH_I1_Q0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D58csYybGq7WAi75UY1FiqeZ.png?f=fotoalbum_large

dank!

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

• KelvinX
  • Registratie: december 2019
  • Niet online
Haha scam. Hoef er niet eens over na te denken.

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 11:11

-tom-562

Oliesjeik

Ja

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 09:55
De escrow scam is er dus ook al in het Duits. Betaling gaat waarschijnlijk via een partij die het geld vasthoudt tot de auto is opgehaald. Als dan de auto is opgehaald blijkt het betaalbewijs nep te zijn of bestaat het bedrijf niet.

• Kees-Jan
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22-09 17:22
Ik zeg: "Boter bij de Vis" oftewel betalen bij afleveren...

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

"Butter beim Fishe gerne".

• zzattack
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 08:54
De escrow scam is notoir op mobile.de/autoscout24. Andere kant op is nog veel gebruikelijker. Verkoper is in buitenland/niet in gelegenheid om in persoon te handelen; stelt voor auto naar je te laten transporteren via escrow dus wel vooraf betalen met genoeg opt-out mogelijkheden voor jou als koper om van de transactie af te zien, risico en transportkosten daarbij neemt verkoper voor lief. Alleen is de escrow service die hij voorstelt van zichzelf en bestaat de auto die hij aanbiedt niet of is niet van hemzelf :)

• KelvinX
  • Registratie: december 2019
  • Niet online
Overigens ook tussen de regels door. Een COVID arts uit Berlijn, werkt in Polen (2 uur rijden?) koopt een auto in Nederland.

Want Duitsland kennen we verder niet van de auto's en Polen staat niet bekend om zijn tweedehandsauto's zeg maar :P

• Wobbit
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 22-09 11:30
Heb niks meer van de beste man gehoord :+

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

• dijkmane
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online

dijkmane

biertje ?

mn zus had een soortgelijke via Autotrack.
een zogenaamde militair, kon m zelf niet ophalen, of ze de vervoerder wel even voor kon schieten, zou ze het geld via een "secured bank transfer" krijgen..

die vervoerder moest dan eerst betaald worden via Moneygram

ik kon dr nog op tijd tegenhouden

specs : wil je niet weten

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee