Kruipruimte isoleren met EPS isolatie schelpen

Pagina: 1
Acties:

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
Onze kruipruimte is altijd vochtig, soms met laag water. Wij wonen in een polder dus niet raar dat er grondwater onder het huis staat. We verliezen echter wel warmte door de vloer door dat water. Plus dat ik het smerig vindt al dat water onder ons huis. Ons huis is uit 1996 overigens.

Onze aannemer gaf aan dat isoleren net EPS isolatie schelpen een goede oplossing is voor onze kruipruimte.

Heeft iemand hier ervaring mee, werkt dit ?

Is het eventueel makkelijk zelf aan te brengen ?

Waar kan ik vinden of er subsidie mogelijkheden zijn (volgens aannemer zijn er allerlei potjes maar op de site van onze gemeente kan ik niets vinden).

Alvast bedankt voor jullie input ;)

[ Voor 7% gewijzigd door mevrouwKees_1 op 09-09-2021 12:33 ]

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Tegen vocht werkt het prima, maar qua isolatie doet het eigenlijk niks. Het is isoleren aan de verkeerde kant van de vloer. In de winter is de bodem waarschijnlijk warmer dan de lucht waarmee je kruipruimte wordt geventileerd, dus moet je die dan opwarmen met energie uit je vloer.

Veel goedkoper dan je kruipruimte onbegaanbaar maken met een laag EPS chips is een dampdichte folie met daaronder bubbelplastic voor het drijfvermogen.

Voor meer informatie:
https://tonzon.nl/vloeris...gen-vocht-in-kruipruimte/

Die dure Tonzon folie kan je ook vervangen door goedkopere dampdichte folie, ik heb zelf een rol T200 PE folie van een paar tientjes gekocht en daar 2 kruipruimtes mee afgedekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 20:55
Hier EPS parels in een vochtige kruipruimte onder een houten vloer. Werkt enorm goed tegen vocht. Qua isolatie misschien niet, maar we hadden geen ruimte om en-en te doen.

Voor subsidie moet je kijken naar de ISDE regeling. Je moet dan wel 2 maatregelen laten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:58
In 96 hadden de vloeren al een redelijke isolatiewaarde.
Je kan 2 dingen doen, die vloer extra isoleren tegen warmteverlies. Dat zal ook optrekkend vocht tegenhouden maar zal niks veranderen aan die plas water op de grond.
je kan ook bodemisolatie met eps chips of korrel doen. Dan zie je die pas water niet meer maar het zorgt niet voor beter isolatie van je vloer.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-05 06:14
Ik heb een betonnen vloer zonder kruipruimte, behalve in de zgn. tv-kamer. Daar bevindt zich een houtenvloer van ongeveer 22 m2. Verder heb ik geen vocht in de kruipruimte, maar ik zou hem wel graag willen isoleren.

De kruipruimte is niet zo hoog, ik schat in rond de 35cm of misschien zelfs wat minder. Ik zag het eigenlijk al helemaal zitten om een aantal zakken EPS-korrels in te storten maar doet dat echt niets qua isolatie?

volgens millieucentraal lijkt het nog wel mee te vallen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QGxKvZal-C2syRQf-FYitOeoWcg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A4HDQXx1Jl1L8W0Uki2hwe4D.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:22
Zwartoog schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:15:
Hier EPS parels in een vochtige kruipruimte onder een houten vloer. Werkt enorm goed tegen vocht. Qua isolatie misschien niet, maar we hadden geen ruimte om en-en te doen.

Voor subsidie moet je kijken naar de ISDE regeling. Je moet dan wel 2 maatregelen laten nemen.
Hey ZwartOog, ik lees dat je geen ruimte had om en-en te doen? Maar ik heb een kruimruimte met 64cm hoogte, is dat wel genoeg hoogte denk je voor beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 20:55
supayoshi schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:49:
[...]

Hey ZwartOog, ik lees dat je geen ruimte had om en-en te doen? Maar ik heb een kruimruimte met 64cm hoogte, is dat wel genoeg hoogte denk je voor beide?
Met 64 cm kun je bijna staan, dus lijkt me wel :) Maar let met vloerisolatie goed op dat je je vloer niet gaat opsluiten. Zelf even goed de topics na gaan, ik ben hier geen expert in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
supayoshi schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:49:
[...]

Gewoon goed de vloer isoleren en een bodem folie op de grond. vergeet heel die bodem isolatie als je genoeg ruimte hebt.
Pagina: 1