Vraag

• Vincentveenv
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-10-2021
Beste Tweakers.

Ongeveer 5 jaar geleden heb ik een samsung 55 inch 4k uhd tv gekocht. Tot op heden heb ik volgens mij nooit gebruik kunnen maken van de 4k optie. Ten eerste is mijn kpn ontvanger in staat om 1080p @50hz te draaien. Als ik de tv aanzet staat er rechts bovenin 1920x1080..

Nu wil ik een 2de tv aanschaffen voor op de slaapkamer. Het moet een 43 inch worden omdat die dan in de tv lift van het bed past. Echter twijfel ik nu tussen een full hd tv of een 4k. Ik wil uiteraard goede kwaliteit beeld maar ik denk dat 4k wederom niet haalbaar is.
Echter is het verschil vaak een paar tientjes… dan denk ik, voor dat geld kan ik net zo goed 4k doen.

Ik heb wel zojuist mijn KPN abonnement aangepast en ga eerdaags 2 nieuwe ontvangers krijgen waarvan 1 4k en de ander full HD.

Mijn vraag concreet is dus. Zal ik voor de slaapkamer gewoon voor full hd gaan of voor het kleine prijsverschil toch 4k?

Ook heb ik mijn netflix abbonemenr aangepast naar de meest uitgebreidde zodat we in elk geval daar 4k kunnen kijken.

Het budget is 350 euro.

Zouden jullie misschien advies kunnen geven voor de aankoop van een 2de tv?

Beste antwoord (via Vincentveenv op 09-09-2021 17:43)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor een slaapkamer zou ik voor een VA tv gaan met goed contrast. De 4K Philips valt dan af aangezien die een ADS-IPS paneel heeft. De 4K is goedkoper omdat er momenteel meer van dat soort panelen in productie zijn. Kijk ook eens naar de CHiQ U43H7A met Android TV, Dolby Vision en goed afgesteld VA paneel, zie oa hier. In dit segment maakt het type-lcd het grootste verschil in beeldkwaliteit. Verder de randzaken als smartplatform en aansluitingen.

Alle reacties

• Vincentveenv
Philips 43PUS7505/12 - 43 inch - 4K LED - 2020 355 euro

Philips 43PFS6855 (2020) full HD
379 euro

Hoezo is de full HD duurder dan de 4k? Zelfde jaar, zelfde maat

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor een slaapkamer zou ik voor een VA tv gaan met goed contrast. De 4K Philips valt dan af aangezien die een ADS-IPS paneel heeft. De 4K is goedkoper omdat er momenteel meer van dat soort panelen in productie zijn. Kijk ook eens naar de CHiQ U43H7A met Android TV, Dolby Vision en goed afgesteld VA paneel, zie oa hier. In dit segment maakt het type-lcd het grootste verschil in beeldkwaliteit. Verder de randzaken als smartplatform en aansluitingen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:00

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Vincentveenv
Bedankt! Heb die chic besteld