Netflix betaling via ABN AMRO Credit Card lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik probeer een abonnement op Netflix af te sluiten via mijn nieuwe ABN AMRO Credit Card (ICS Cards). Het betreft een Mastercard. VISA heeft tot heden probleemloos gewerkt.

Bij het updaten van de nieuwe credit card informatie krijg ik een 'decline' op de ingevoerde payment info. Netflix verwijst me naar de credit card provider. Na veel heen en weer bellen blijkt dat de provider een dubbele beveliging hanteert. Na het invullen van de credit card data moet je via de ABN AMRO CreditCard app de betaling goedkeuren. Doe je dat niet dan wordt de betaling gedeclined.

Dit gebeurt bij de Netflix transactie, echter is het probleem dat Netflix die dubbele beveiliging niet aanbiedt. Daarom kan ABN AMRO niks voor me doen blijkbaar. Netflix geeft aan dat het probleem bij ABN ligt omdat zij een decline op de afschrijving krijgen :)

Is het anderen wel gelukt om een Netflix abo op een ABN AMRO ICS credit card af te sluiten?

[ Voor 6% gewijzigd door XeNeRgY op 09-09-2021 12:05 ]

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:43
En als je gewoon je ICS app opent en dan in plaats van op "Inloggen", op "Opdracht goedkeuren" drukt? Zie je dan geen opdracht ter goedkeuring staan?

• XeNeRgY
  • Niet online
Blauwschaap schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:37:
En als je gewoon je ICS app opent en dan in plaats van op "Inloggen", op "Opdracht goedkeuren" drukt? Zie je dan geen opdracht ter goedkeuring staan?
Nee helaas niet. De Netflix melding is wel:

Unfortunately, your card requires verification. Please continue to verify this card or enter a different card.

Maar er is niks te zien in de ABN App. Via het Netflix menu kan ik verder ook niks.

• Blauwschaap
XeNeRgY schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:40:
[...]

Nee helaas niet. De Netflix melding is wel:

Unfortunately, your card requires verification. Please continue to verify this card or enter a different card.

Maar er is niks te zien in de ABN App. Via het Netflix menu kan ik verder ook niks.
Met ABN App bedoel je de ABN AMRO Creditcard app en niet de reguliere ABN AMRO (bankieren) app neem ik aan?

Werkt het opdrachten goedkeuren wel met andere (online) betalingen?

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-05 20:55

John

🚀

Heb je al eerder betaald met je credit card? Aan die melding te zien lijkt het erop alsof je credit card nog niet geactiveerd is.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:05
Je moet de ICS credit card app gebruiken om de betaling goed te keuren (zo werkt het iig met mijn ASN ICS credit card).

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:37
Basekid schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:47:
Je moet de ICS credit card app gebruiken om de betaling goed te keuren (zo werkt het iig met mijn ASN ICS credit card).
Ja idd hier ook voor mijn ABN CC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
@Blauwschaap @Basekid ik gebruik inderdaad de ICS ABN AMRO CreditCard app om goed te keuren maar ik zie geen transactie om goed te keuren. Dit werkt bij andere credit card betalingen prima.

@John De credit card zelf werkt uitstekend. Ook abonnementen bij Amazon en Disney werken probleemloos. Het is echt specifiek Netflix. Heeft tot heden nooit gewerkt.

[ Voor 11% gewijzigd door XeNeRgY op 09-09-2021 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-05 17:41
XeNeRgY schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:57:
@Blauwschaap @Basekid ik gebruik inderdaad de ICS app om goed te keuren maar ik zie geen transactie om goed te keuren.

@John De credit card zelf werkt uitstekend. Ook abonnementen bij Amazon en Disney werken probleemloos. Het is echt specifiek Netflix. Heeft tot heden nooit gewerkt.
Het is niet de ICS app maar "creditcards" app van De ABN Amro

• XeNeRgY
  • Niet online
Bushie schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:00:
[...]

Het is niet de ICS app maar "creditcards" app van De ABN Amro
Sorry ik heb het verkeerd beschreven. Het is inderdaad de Credit Card app van ABN AMRO.

Wat ik nu nog wil proberen is een nieuwe account aanmaken bij Netflix met deze credit card. Alleen ben ik dan mijn kijkhistorie van 8 jaar kwijt (had een US account) en dat is erg irritant.

[ Voor 26% gewijzigd door XeNeRgY op 09-09-2021 12:03 ]

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:05
Kijk anders ff of de goedkeuring wel in de ICS app terugkomt, dan hoef je ook geen nieuw Netflix account aan te maken...

• XeNeRgY
  • Niet online
Basekid schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:05:
Kijk anders ff of de goedkeuring wel in de ICS app terugkomt, dan hoef je ook geen nieuw Netflix account aan te maken...
Nee, zojuist het proces nogmaals doorlopen en de app erbij gebruikt maar er verschijnt niks.

Ik vul mijn nieuwe credit card gegevens in. Dan moet ik mijn account bevestigen met mijn mobiel nummer en een SMS-code. Daarna kom ik weer op het credit card scherm uit en staan de VISA-gegevens weer gevuld (oude credit card). Als ik dan weer submit begint het SMS-code proces opnieuw.

[ Voor 30% gewijzigd door XeNeRgY op 09-09-2021 12:14 ]

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-05 14:57
Ik had paar weken terug ook zo'n probleem bij de FIA WEC site. Die wilde mij gewoon niet doorsturen naar de ABN Amro Creditcard verificatie.
In die situatie kon ik nog via de FIA WEC App een abbo afsluiten.

Vaak merk ik dat het met een Popup hoort te verschijnen, en aangezien ik een popup blocker heb vind hij dat niet zo leuk :)

• Blauwschaap
@XeNeRgY Heb je het zowel via de website van Netflix als via hun app geprobeerd?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:32

FeaR

In GoT we trust

Aangezien dit een specifiek Netflix issue is en niet gerelateerd aan bijvoorbeeld Netflix op een TV lijkt TB mij niet de juiste plek: TB > FTM

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• XeNeRgY
  • Niet online
Een nieuw account werkt ook niet. Krijg met deze credit card direct de melding: There appears to be a problem with the payment method you are trying to use.

Net een ING credit card geprobeerd: sorry there seems to be a problem, try again later 8)7

2 computers met Firefox, Edge, Chrome geprobeerd. Popup blockers uit.

Ik begrijp hier echt helemaal niks van. Na een jaar kloten met betaalkaarten als enige andere betaaloptie begint de irritatie fors toe te nemen. Ik geloof er niks van dat het aan de credit cards ligt, die doen met het andere abonnementen prima en binnen 0.5 seconden na een submit kun je echt geen bank API aangeroepen hebben om een valide foutmelding terug te geven.

De chat support is ook grandioos bij Netflix :+

Ik ben zeker niet de enige met dit probleem alleen lijkt er geen oplossing die voor iedereen werkt.

Ik krijg overigens ook niet het 'verify your card' scherm dat de persoon in dit filmpje krijgt na het invoeren van de credit card gegevens. Bij mij is het meteen ' there appears to be a problem' of 'Unfortunately, your card requires verification. Please continue to verify this card or enter a different card'.

Edit: met 4 verschillende mensen gechat en het komt er steeds op neer dat ze niet kunnen/willen zien waarom ik geen menu krijg om mijn kaart te verifiëren. Het standaard antwoord is dat ik maar lekker door moet gaan met gift cards kopen |:(

[ Voor 107% gewijzigd door XeNeRgY op 10-09-2021 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:30
Heb je al met ICS gebeld begrijp ik?
Komt weleens voor dat een specifieke merchant (tijdelijk) wordt geblokkeerd, zij kunnen dat zien (in de app zie je dat niet). Telefoon: 020 - 6 600 123

Met het online identificeren wordt dit bedoeld: https://www.icscards.nl/a...mij-identificeren-bij-ics , grote kans dat daar het euvel zit.

Dit is de juiste app overigens: https://www.icscards.nl/abnamro/producten/app
Verder deze lijst even checken: https://www.icscards.nl/a...-werkt-niet-7-oplossingen

[ Voor 37% gewijzigd door nielsiejjj92 op 10-09-2021 17:30 ]

Pagina: 1