Wat vind jij van de software van de nieuwste Xbox tov de PS5

Pagina: 1
Acties:
  • 430 views

Vraag

• IIIIIIIIIIII
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 28-04 08:31
Ik heb de PS3 en PS4 gehad en terwijl ik denk dat Sony een goede console kan maken, heb ik het gevoel dat Microsoft hier beter in is (gezien hun andere producten). Mijn vraag aan jullie is of jullie vinden dat het gebruiksgemak op de Xbox beter is dan de Playstation?
...

Alle reacties

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 22:42

Wom

Wat versta je onder gebruiksgemak? Het OS wat de Playstation draait is wat anders dan dat wat de Series-consoles hebben. Maar onder de streep doen ze hetzelfde: games opstarten.

Welke beter bij je past is smaak en misschien ook wel wat gewenning. Er zijn wat specifieke zaken die wat handiger zijn bij de PS5 (die cards op het dashboard bijv), maar waar Microsoft weer andere zaken tegenover zet (Quick Resume bijv.)

Mijn ervaring is groter met de Xbox dan de PS5, maar beide consoles vond ik prima om te bedienen eigenlijk. Het zou voor mij in ieder geval geen overtuigende factor zijn als je moest kiezen tussen de consoles. Onder de streep moet je dan kijken naar de games die je wilt spelen en waar die te spelen zijn.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-05 13:41

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik voorzie geen lang leven voor dit topic :)

Maar ik heb had allebei de consoles hier thuis. Het is puur een kwestie van gewenning. Het is niet zo dat de ene beter/slechter is dan de andere.

Het is net als met auto's en hun dashboard met knopjes en lampjes. Bij Ford zit het knopje voor het licht op plek A en bij Volvo zit het op plek B. Bij VW brand het lampje voor te lage brandstof links en bij Renault rechts. Na 3x weet je niet beter en als het op systeem 1 anders werkt dat op systeem 2, dan haal ik een keer mijn schouders op en denk: oke, het is niet anders.

XBL: MRE Inc

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Heb geen PS5, maar wist niet dat deze geen Quick Resume heeft.

Vind ik persoonlijk toch wel groot verschil en groot voordeel voor de Xbox.
Ben na paar weken de Xbox al verslaafd aan binnen 10sec weer op de plek te starten waar ik de laatste sessie gebleven was.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:46

Nyarlathotep

Crawling Chaos

jeroenkb schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:35:
Heb geen PS5, maar wist niet dat deze geen Quick Resume heeft.

Vind ik persoonlijk toch wel groot verschil en groot voordeel voor de Xbox.
Ben na paar weken de Xbox al verslaafd aan binnen 10sec weer op de plek te starten waar ik de laatste sessie gebleven was.
Ik zet mijn PS5 niet helemaal uit. Maar vanuit standby zit ik binnen 10 seconden weer in mijn spel.

Dat gezegd hebbende is dit een beetje een zinloos topic. Het is een kwestie van smaak en de software... tsja. De console moet jouw games draaien. Daar gaat het toch om?
Het enige dat Sony nu wel mag vrijgeven is de storage uitbreiding. Dus kom maar op met de nieuwe firmware.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
IIIIIIIIIIII schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:12:
Ik heb de PS3 en PS4 gehad en terwijl ik denk dat Sony een goede console kan maken, heb ik het gevoel dat Microsoft hier beter in is (gezien hun andere producten). Mijn vraag aan jullie is of jullie vinden dat het gebruiksgemak op de Xbox beter is dan de Playstation?
...
Lastig om een vergelijking te maken, en snap ook niet helemaal het doel van dit topic. Als je voor jezelf uit wilt vinden wat je fijner gaat vinden dan zijn er op youtube genoeg videos te vinden.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:02
Ik zie inderdaad geen discussiewaarde in dit topic. Voorkeuren zijn voorkeuren, daar valt moeilijk over te discussieren. Zeker als het voor de zoveelste keer op een console-war uitdraait nadat alle Dus bij voorbaat slotje...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.