Ah! Super, hartelijk dank voor je uitgebreide reactie.
Het lijkt erop dat je van anderen afhankelijk bent voor 'uitleg' rondom dit soort zaken.
Persoonlijk.. vind ik het eigenlijk wel een minpuntje, vooral gezien de prijs van het toetsenbord.
Kennelijk kon een paar regels aan extra informatie er net niet meer van af...
Maar goed.
Eerlijk gezegd en achteraf gezien... ben ik toch niet al te gelukkig met dit toetsenbord.
Het toetsenbord is voorzien van MX Silent Red switches. Perfect hoor. Daar ben ik blij mee.
Het was moeilijk om een goed toetsenbord te vinden (goed: degelijk, zwaar en van een goed merk en op voorraad...) voorzien van dit type switches. Uiteindelijk, na veel wikken, wegen en vergelijken, dit toetsenbord gekozen.
Blijkt dat de Shift-speciale tekens andersom zitten t.o.v. de originele US-layout.
De uitroepteken zit onder de 1 ipv daarboven, het 'piping' teken ('|') onder de backslash ipv daarboven.
Als je tientalle jaren een IBM toetsenbord gehad hebt is dat soms wat lastig.
Een raadsel waarom Corsair zo nodig voor deze alternatieve layout gekozen heeft.
Daarnaast is 1,5cm smaller dan mijn oorspronkelijke toetsenbord. Ik heb grote handen, typ relatief snel (10 vingers), maar zit er veel vaker dan voorheen naast en moet vaak corrigeren.
Na ja, het zal wel wennen op den duur
Nogmaals dank voor je reply!