Vraag

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
De "Profile switch key" en de "Windows key disable" op de Corsair K70 RGB MK.2

Ik heb vergeefs gezocht naar nadere informatie.
Hoe werken die?
Werken ze alleen wanneer extra software (iCUE) geïnstalleerd is?

Geen idee.

Dank bij voorbaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKR2AbNMUGje561Qp5L1EF7fIDg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ljqCRXkUeRsCNi5AR7skl3AA.png?f=user_large

Beste antwoord (via tww62 op 11-09-2021 08:32)

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:07
De windows-lock toets schakelt simpelweg je Windows-toets uit zodat je niet per ongeluk midden in een game je startmenu opent. Dat is alles.

Profielen worden gebruikt voor het instellen van verlichting, keymapping en macro's. Ik heb zelf bijvoorbeeld een profiel die een strak witte verlichting instelt en de caps lock, scroll lock en num lock rode verlichting geeft wanneer deze aan staan. Een ander profiel kan bijvoorbeeld funky regenboogverlichting hebben. Met de profielknop op het toetsenbord wissel je dan tussen die twee profielen. Wat betreft keymapping en macro's heb je denk ik wel wat aan onderstaande YouTube video's. Je configureert die profielen dan in iCUE maar slaat ze op in het ingebouwde geheugen van het toetsenbord zodat ze ook wanneer iCUE uit staat blijven werken. Maar zoals ik al in mijn vorige post al zei: niet alle functies werken zonder iCUE op de achtergrond te draaien en ik durf je niet precies te vertellen welke dat zijn.

Alle reacties

• Xyrr
Ik heb zelf de low profile versie van dat toetsenbord en verwacht dat deze functies tussen de twee toetsenborden niet zal verschillen. Ik kan bevestigen dat de windows-lock en profile knoppen allebei prima werken zonder dat iCUE en de bijbehorende services draaien. Het toetsenbord heeft onboard geheugen voor drie profielen waartussen je gewoon vrij kunt wisselen met een druk op de knop. De functionaliteit van die profielen is wel beperkt wanneer de iCUE software niet draait. Zo kun je maar een beperkt aantal triggers en bijbehorende lichteffecten instellen en enige interactie met de applicaties/games die je draait is zonder iCUE draaiende te hebben ook uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Dank voor je reactie! Kun je me een tip geven hoe ze werken? Klinkt dom, maar ik heb geen idee...
Kan er niets over vinden.
Dank nogmaals.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Xyrr
De windows-lock toets schakelt simpelweg je Windows-toets uit zodat je niet per ongeluk midden in een game je startmenu opent. Dat is alles.

Profielen worden gebruikt voor het instellen van verlichting, keymapping en macro's. Ik heb zelf bijvoorbeeld een profiel die een strak witte verlichting instelt en de caps lock, scroll lock en num lock rode verlichting geeft wanneer deze aan staan. Een ander profiel kan bijvoorbeeld funky regenboogverlichting hebben. Met de profielknop op het toetsenbord wissel je dan tussen die twee profielen. Wat betreft keymapping en macro's heb je denk ik wel wat aan onderstaande YouTube video's. Je configureert die profielen dan in iCUE maar slaat ze op in het ingebouwde geheugen van het toetsenbord zodat ze ook wanneer iCUE uit staat blijven werken. Maar zoals ik al in mijn vorige post al zei: niet alle functies werken zonder iCUE op de achtergrond te draaien en ik durf je niet precies te vertellen welke dat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Ah! Super, hartelijk dank voor je uitgebreide reactie.
Het lijkt erop dat je van anderen afhankelijk bent voor 'uitleg' rondom dit soort zaken.
Persoonlijk.. vind ik het eigenlijk wel een minpuntje, vooral gezien de prijs van het toetsenbord.
Kennelijk kon een paar regels aan extra informatie er net niet meer van af... :)
Maar goed.

Eerlijk gezegd en achteraf gezien... ben ik toch niet al te gelukkig met dit toetsenbord.
Het toetsenbord is voorzien van MX Silent Red switches. Perfect hoor. Daar ben ik blij mee.

Het was moeilijk om een goed toetsenbord te vinden (goed: degelijk, zwaar en van een goed merk en op voorraad...) voorzien van dit type switches. Uiteindelijk, na veel wikken, wegen en vergelijken, dit toetsenbord gekozen.

Blijkt dat de Shift-speciale tekens andersom zitten t.o.v. de originele US-layout.
De uitroepteken zit onder de 1 ipv daarboven, het 'piping' teken ('|') onder de backslash ipv daarboven.
Als je tientalle jaren een IBM toetsenbord gehad hebt is dat soms wat lastig.
Een raadsel waarom Corsair zo nodig voor deze alternatieve layout gekozen heeft.
Daarnaast is 1,5cm smaller dan mijn oorspronkelijke toetsenbord. Ik heb grote handen, typ relatief snel (10 vingers), maar zit er veel vaker dan voorheen naast en moet vaak corrigeren.

Na ja, het zal wel wennen op den duur :)

Nogmaals dank voor je reply!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-uTsV5O1BBBMZKANY4rNxZ3XWLU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BCFOaoW2lo1YFMKQdcIZZPps.png?f=user_large