Videokaart koeling

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views

Vraag

• vluchter
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-09-2021
Mijn vraag

Ik ben op zoek naar een andere koeling voor mijn videokaart ik heb de GiBy6GB D6 RTX 2060 OC 6G

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nvt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik kan helaas niet echt iets vinden op google dus vandaar de vraag hier

Alle reacties

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:53

Umbrah

The Incredible MapMan

Waarom? Wordt hij te warm? Is een repaste niet voldoende gebleken? Niet genoeg airflow in je kast? Doorgaans is van lucht naar lucht op een GPU niet iets "gewoons". Zonder je specifieke 2060 te kennen (is het een reference ontwerp? Niet elke kaart heeft dezelfde koeling layout qua vrm/vram/gpu positie) is het misschien makkelijker een waterblok te vinden wat past dan een vervangende luchtkoeler. Maar dat is best een flinke stap, als je niet al bezig bent met waterkoeling.

• vluchter
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-09-2021
Nou de originele koeling ratelt en rammelt regelmatig en daar erger ik me aan vandaar dat ik een andere koeling erop wil

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:53

Umbrah

The Incredible MapMan

Zou je dan niet beter de fans vervangen of repareren? Soms is wat naaimachine olie al voldoende. De hele koeling vervangen is enigszins een paardenmiddel.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:13

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik zou op aliexpress kijken of je 2 losse fans van het type van je kaart kunt vinden :)

Of schroef gewoon de complete shroud (dat plastic deel) met de fans er af en plak er 2 losse casefans op. Bijvoorbeeld 2z92mm of 2x120mm.

edit:type nummer kun je zelf aan de onderkant van je fans nakijken maar om je op weg te helpen:
https://www.aliexpress.co...an-gigabyte-rtx-2060.html

[ Voor 26% gewijzigd door sapphire op 09-09-2021 08:29 ]

Gabriël AM5

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:08
Ratelen is 50% van de tijd veroorzaakt door een kabeltje wat niet goed weg gewerkt is en dus te fixen zonder een cent uit te geven.
De overige 50% is uit mijn ervaring 45% de fan PWM regeling waardoor de fan een zacht geluid maakt war op ratelen lijkt. (Dit gaat weg door de fan sneller te zetten dus test dit even.) en de kans dat je fans echt defect zijn is serieus laag maar het is een optie.

Kijk eerst dus even of snellere fan speed het probleem op kan lossen. een paar % kan al net het verschil maken omdat het probleem zich vaak bij lage RPM voordoet.
Kijk als dat het niet oplost even welke fan het is (hou er even 1 vast 1 voor 1) en haal dan de kaart uit de pc en kijk even of je hem ergens ziet aanlopen tegen het koelblok, fan draadje, plastic case van de gpu. Zo niet kan je idd de fan demonteren code opzoeken en de fan vervangen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Deze gemist? Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.