Studio boxen voor bij TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmck9ni
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-08-2023
Beste Tweakers,

Ik zoek nieuwe studio boxen. Wil ze op tv aansluiten.

Welke specs?

- Ik ben wel bass junkie dus dat voldoende aanwezig zijn.
- aansluiting Optisch is voor mij makkelijkste. Evt tulp maar dan moet tv van muur.
- Bluetooth is mee genomen maar geen must. (Sommige modellen zoals Yamaha en Krk hebben die niet.)

Liever geen losse subwoofer bij. Kan altijd miss later uitbreiden. Past namelijk niet in mijn bedrag.

Mijn budget is iig niet zoveel meer als 250 a 300 is me max.

Welke heb ik op het oog.
- Edifier R2000DB - 250euro.
(Heeft Bluetooth. Optisch.) Bijna gekocht maar nog gelaten. Is Chinees merk dus zoek toch meer naar een goed bekend merk.

KRK Rokit Classic 5 - 125euro stuk.
Geen optisch of bluetooth maar wel beter geluid wat ik lees. Nooit KRK gehad misschien valt er wel wat 2e hands te vinden.

Weet alleen niet of bass voldoende is.

Yamaha HS5 - 160euro stuk
Geen optisch of bluetooth. Vergelijkbaar specs met KRK..

Ik vindt de Model KRK trouwens wel mooier.
Liefst zoek ik dus KRK.

Misschien hebben jullie wel tips ? Eventueel 2e hands van marktplaats. Andere suggesties natuurlijk welkom.

Gaat me om wat voor kwaliteit kan ik krijgen voor mijn streefbedrag? Of beter door sparen?

Dat makkelijk mee kan nemen telt ook wel mee.

In afwachting van reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmck9ni
Oh sorry had dit beter bij aankoopaadvies kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:32

FeaR

In GoT we trust

hmck9ni schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:54:
Oh sorry had dit beter bij aankoopaadvies kunnen zetten.
Trap ik het topic die kant op: AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 23:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Edifier wordt echt heel veel gekozen hier op Tweakers.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel360gt
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-05 16:32
Wat is je zit situatie dat je studio speakers wilt gebruiken voor je TV (zit afstand, ruimte)? Studio speakers zijn bedoeld om op korte afstand van de luisteraar te plaatsen.

Ik gebruik HS7 in mijn studio/kantoor en staan praktisch direct naast mijn beeldscherm. Ik zit op een afstand van ongeveer anderhalve meter. Klinkt daar fantastisch.
Maar als test eens de set geplaatst naast mijn TV, dat is in een grotere ruimte waarbij ik op een afstand van 4,5 meter van het scherm zit. Geluid is dan helemaal ruk en is ook werkelijk niks luisterbaars van te maken. Ik heb daar 2 Kef zuilen staan en dat klinkt weer echt top. Als je situatie vergelijkbaar is zou ik toch die kant op gaan. Misschien een setje van JAMO te overwegen?

*AMD Ryzen 7 5800X * Asus ROG Strix X570-E * MSI RTX 3080Ti * 32GB G.Skill Trident Z Neo * Corsair Hydro H115i * Corsair RM750x * Samsung 980 1TB * Phanteks Evolv X * Samsung 49" *

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-05 23:16
Argon audio van hifikubben al bekeken? Vindt ik zelf erg mooi geluid uit komen voor een schappelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
hmck9ni schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:38:
(Sommige modellen zoals Is Chinees merk dus zoek toch meer naar een goed bekend merk.
Chinees is echt geen argument meer. Ja er komt een hoop troep vandaan. Maar er wordt tegenwoordig ook kwaliteitsspul gemaakt. Betere spullen voor minder geld. China afschrijven in audio? Dan heb je onder een steen geleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmck9ni
Zeg niet dat China geen goed geluid heeft. Maar als de afstandsbediening kapot is heb je er niks meer aan. Is niet handig bijvoorbeeld.

Daarom liever geen Chinees. Ik weet idd kwaliteit ervan ook niet.

De tip van de zuil ga ik morgen nog even verder bekijken zie idd wel wat niet heel duur. bedankt voor de tip iig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
hmck9ni schreef op woensdag 8 september 2021 @ 23:01:
Zeg niet dat China geen goed geluid heeft. Maar als de afstandsbediening kapot is heb je er niks meer aan. Is niet handig bijvoorbeeld.

De tip van de zuil ga ik morgen nog even verder bekijken zie idd wel wat niet heel duur. bedankt voor de tip iig..
Er zit geen afstandsbediening op een speaker.

Zuilen zijn voor het laag. Globaal, kleine ruimtes, monitoren - grote ruimtes zuilen. Zet je zuilen in een te kleine ruimte of in de hoek of iets dergelijks heb je te veel laag. Ik zelf heb een kleine luisterruimte en monitoren, de bas staat op de versterker op een schaal van -10 naar +10 op -9. Veelgemaakte tweakersfout, plaatjes van grote zuilen, precies in een hoek. Zuilen in een kleine ruimte zijn niet te plaatsen. Aan de andere kant, monitoren in een grote boerenschuur wordt hem ook niet. Er is een balans tussen formaat speaker en ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmck9ni
Hm snap je bericht hoor.

Ik woon zelf in een flat. En rekening houden met buren.

Misschien toch KRK dan extra overwegen want woon gewoon in een flat dus niet al te groot en buren rekening moet houden. Hoewel het zou wel kunnen passen.

Iaag.mid.hoog + bass moet wel voldoende aanwezig zijn. En niet teveel van laag lijkt me.

Sommigen staande luifsprekers zijn ook zo te zien uitbreidingspakket dus neig toch naar studio boxen. Ook al zal bass ofzo wat minder wezen.

Heb iig geen haast. Wie weet komt nog wel leuke aanbieding in die tijd als het me wat lijkt.

Toch bedankt

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:33
Die KRK’s zijn near-field monitoren. Dus om dichtbij te zitten. Ik gebruik ze al jaren bij m’n pc. Erg goed, gebalanceerd geluid. Als je echt een baas-junk bent, zou je (hoeft niet direct) de s8.4 subwoofer erbij kunnen nemen.

Maar ik weet niet zeker of dit voor bij je tv handige speakers zijn. Ze hebben elk een eigen powerknop, dus je moet ze allebei met de hand aanschakelen als je tv wilt kijken. Ja, dit kan ook met een geschakeld stekkerdoos, maar dan maak je het wel weer ingewikkelder. Waarom niet een receiver en passieve speakers? Heb je wel een betere DAC dan de televisie, vermoed ik.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 16:29
hmck9ni schreef op woensdag 8 september 2021 @ 23:01:
Mijn iphone is ook in China gemaakt. Apple wordt toch echt wel als kwalitatief gezien. Er wordt zoveel in China gemaakt, ook al is het merk niet Chinees. Wellicht dat daarom mijn faceid sensor kapot is 8)7

Zonder gekheid, Chinees is toch gewoon prima? Geen reden wat mij betreft om geen Huawei, Hisense of Edifier te kopen.

Edit: JBL MKII 305p zijn goede speakers voor weinig. Moet je wel via tulp aansluiten, geen BT. Maar vraag me wel even af waarom je perse studio speakers wilt en bijvoorbeeld geen receiver met losse speakers. Meer mogelijkheden, flexibel in uitbreiding van je speakerset. Kost wat meer, maar je hebt er wat mij betreft ook veel meer aan.

[ Voor 64% gewijzigd door Hulleman op 09-09-2021 10:55 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Studio monitoren op een tv is erg onpraktisch en een tv is inderdaad niet de best DAC.

Maar mocht je dit toch willen, dan zou ik adviseren om effe bij BAX langs te gaan om ze te luisteren.
Ik wilde vroeger ook de KRK Rokit 5, maar daar ben ik heel snel van terug gekomen toen ik ze ging luisteren. Er zijn gewoon veel betere merken met een beter geluid voor dezelfde prijs. Die Yamaha's klinken zoveel beter van die KRK's. Ik zelf ben toen naar JBL gegaan, die klinken in mijn beleving ook vele malen beter dan de KRK's.

Voor bas is de 5'' wel heel erg matig, daar ga je snel op terug komen. Je zou er dan een sub bij moeten zetten of voor de grotere 8" gaan. Ik weet ook niet hoe ver je van de tv af zit, maar je moet studio monitoren altijd richten, doe je dat niet, dan heb je geen goed geluidsbeeld.

Ik zou als ik jou was verder sparen en een een versterker/ receiver met passieve speakers kopen. Is veel praktischer en ga je langer plezier van hebben.

• hmck9ni
Dank voor jullie reacties. Studio boxen leek me wel wat maar begrijp voor tv iets anders nodig heb. Films.muziek etc dus verder gezocht naar zuil en deze 2 gevonden.

Fentom wordt wel over gepraat maar zie prijzen niet zo te zien is al 50% gestegen.

Hifi speakers - Fenton SHFT57B vloerstaande luidsprekers - 600W - 4-weg - Set van 2

Staat alleen niet goed bekend las ik door 4laags systeem.
Zie wel sterke bass zo te zien op YouTube.
Maar daar zit volgens mij een versterker op.

Deze ook Polk T50.
Zijn wel nieuwer en net zo duur. En 2laags systeem.

Polk T50 lijkt me voor nu wel wat. Ivm budget.

Versterker keer kopen en dan heb ik toch oke geluid of toch verder zoeken??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
In een appartement zou ik uitkijken met vloerstaanders, als je deze dingen in een hoek zet zul je vooral veel gedreun horen in plaats van zuivere bas. Ook is het voor 200 euro lastig goede stevige kabinetten voor zuilen te maken (die niet gaan trillen - en dus bijgeluiden gaan maken) en daar zoveel drivers van enige kwaliteit in te bouwen.

Bij dit budget zou ik tweedehands gaan zoeken, bv. de V&A: Onkyo A-9010 heeft een optische ingang (en afstandsbediening), met bv. V&A: Klipsch R-51M (die zijn nieuw 220, daar kan afgedongen worden ;) ) of met de wat bescheidener klinkende V&A: Kef Q150

[ Voor 4% gewijzigd door martyw op 09-09-2021 13:40 . Reden: AB ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 23:47

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Jorgen schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:40:
Edifier wordt echt heel veel gekozen hier op Tweakers.
Heb ook edifier en heeft BT, model weet ik even niet uit mijn hoofd maar afstandsbediening erbij, BT etc aangesloten op PC via een amp.

Zeer tevreden over het merk.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• hmck9ni
Heb maar besteld. Edifier R2000DB vindt wel duur maar goed.

Wegens makkelijk mee nemen. Bluetooth. Optisch.

Alleen geloof ik niet de stikker van HD Audio.

Alleen jammer dat maar 5ohm is.

Denk een versterker te zoeken bij kringloop ofzo.

Ben benieuwd wel. Fijne avond all. Bedankt voor reacties iig.

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-05 12:20

JTfoto

Work hard

hmck9ni schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:16:
Heb maar besteld. Edifier R2000DB vindt wel duur maar goed.

Wegens makkelijk mee nemen. Bluetooth. Optisch.

Alleen geloof ik niet de stikker van HD Audio.

Alleen jammer dat maar 5ohm is.

Denk een versterker te zoeken bij kringloop ofzo.

Ben benieuwd wel. Fijne avond all. Bedankt voor reacties iig.
Een sticker van HD audio of 5 ohm maakt allemaal niks uit. Realiseer je dat de R2000DB actieve speakers zijn, hier zit dus al een versterker in ingebouwd (scheelt een ritje kringloop). Kortom: aansluiten en het gaat spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Nu online
JTfoto schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:43:
Realiseer je dat de R2000DB actieve speakers zijn, hier zit dus al een versterker in ingebouwd (scheelt een ritje kringloop). Kortom: aansluiten en het gaat spelen.
offtopic:
Even wat zout op een slak leggen ...
Niet alle speakers met een ingebouwde versterker zijn strikt genomen aktieve luidsprekers, daar is het scheidingsfilter voor de eindversterkers geplaatst (zie https://en.wikipedia.org/wiki/Powered_speakers voor meer informatie). De Edifiers zijn dus strikt genomen niet aktief, het zijn versterkte luidsprekers. Deze termen worden vaak door elkaar gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmck9ni
En ik denken dat het studio monitoren waren haha.

Powered Bluetooth Bookshelf Speakers - Near-Field Studio Monitors
als ik Amazon etc mag geloven

Ik had M-audio AV42 tijdje terug verkocht maar deze moeten wel beter zijn toch? Bedoel 120W VS 35W etc chips die er in zitten.

Zal vandaag wel merken laat wel weten wat ik hiervan zal vinden. :)

Kan altijd nog retour als moet. Dus voorzichtig zijn nja

[ Voor 15% gewijzigd door hmck9ni op 10-09-2021 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmck9ni
Net ontvangen!

Geluid is redelijk. Kan wel beter horen wat er gezegd wordt dan Samsung soundbar.

Bass is acceptabel.
Volume op 3.5 meter afstand is goed genoeg. Klinkt gewoon netjes op die afstand.

Maja kort berichtje. Blij mee zoveel beter als tv!

Kan beter maar China doet het idd niet slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je bent bass junkie maar wil geen subwoofer.
Je begrijpt dat je jezelf tegenspreekt?

In iedergeval gefeliciteerd dat je er blij mee bent.

[ Voor 58% gewijzigd door DJMaze op 11-09-2021 00:02 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• hmck9ni
Liever geen losse subwoofer bij. Kan altijd miss later uitbreiden. Past namelijk niet in mijn bedrag.

Ik bedoelde in 1st instantie niet iig.

Kan mod deze topic sluiten. :) Opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmck9ni
Had al retour gestuurd. Zoek toch iets anders.

Voor KRK studio
Welke kabels heb ik nodig voor tv.

een converter van optical naar RCA. ​(Heb toch al optical aangesloten anders moet tv van muur)

TRS naar RCA kabel.
Of RCA naar TRS ?

Gaat dit werken?
En is dit beter dan 3.5mm jack naar TRS.

Ga ik hierdoor kwaliteitsvermindering merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:32

FeaR

In GoT we trust

Vanaf S/PDIF ben je niet gebalanceerd (de noodzaak van gebalanceerd aangesloten in een dergelijke situatie is al zeer discutabel), onder de streep maakt het niet uit wat je pakt, ik zou het goedkoopste pakken. Moet je überhaupt via TRS aansluiten? Hebben de KRK niet gewoon RCA In?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:33
FeaR schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:01:
Vanaf S/PDIF ben je niet gebalanceerd (de noodzaak van gebalanceerd aangesloten in een dergelijke situatie is al zeer discutabel), onder de streep maakt het niet uit wat je pakt, ik zou het goedkoopste pakken. Moet je überhaupt via TRS aansluiten? Hebben de KRK niet gewoon RCA In?
Ja hoor. Althans. Mijn Rokit 5's hebben RCA, TRS en XLR.
EDIT: De Gen4 is wel anders. Die heeft alleen een XLR en TRS aansluiting.

@TS: Let wel: als je een echt bass-junk bent, is KRK zonder sub wellicht niet wat je zoekt. Ja, bas genoeg, maar niet overdreven. Het zijn dan ook studio-monitoren met een redelijk vlakke curve. Voor mij in mijn kleine kamertje voldoende, maar nu ik weer ben begonnen met muziek maken, ga ik misschien als ik geld over heb, de sub erbij kopen. Als ik plek kan vinden...

[ Voor 15% gewijzigd door Cass Casey op 20-09-2021 14:10 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmck9ni
Neej geen tulp? iBood heeft edifier in aanbieding maar om weer zo 1 te bestellen.

Krk las ik dat bass zelfs te sterk is van andere mensen ik weet het nog niet ik wil testen maar geen bax shop of Coolblue in de buurt.

Kan beter fysiek store zoeken dan hier posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Die KRK's ga je net zo goed weer retourneren. Is het niet vanwege het geluid, is het wel vanwege ongemak van telkens alles aan en uit moeten zetten.
Studio monitoren zijn niet gemaakt om aangestuurd te worden door de DAC van een TV, niemand wordt er blij van.

Dan kan je nog beter gaan voor een soundbar met subwoofer.

Of toch verder sparen voor een receiver met een set goede speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Nu online
hmck9ni schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:50:
Kan beter fysiek store zoeken dan hier posten..
In dit topic heeft toch niemand je deze KRK's aangeraden?
Pagina: 1