Superb MKIII Hatch - Klein deukje boven rechter achterlamp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-11 00:17
Weet iemand hoe je makkelijk in het compartiment boven de achterlamp van een Superb MK III komt? Ik heb de lamp al verwijderd gehad maar loop daar tegen een dicht vlak aan.

Ik heb een klein deukje in de loze ruimte tussen de achterlamp en de daadwerkelijke bovenkant van de auto.
Het zijpaneel aan de binnenzijde van de kofferbak heb ik ook geprobeerd los te halen, maar daar waar de henel zit om de achterbanken in te klappen, blijft hij vast zitten.

Ik kan met m'n hand/gereedschap net niet bij de deuk komen. Het verwijderen van m'n zijpaneel zou enorm helpen, maar dat krijg ik dus niet voor elkaar.

Het deukje heb ik ook al geprobeerd eruit te 'ploppen' met verschillende zuignappen. Dat werkt helaas ook niet :(

Voor de duidelijkheid, het deukje zit hem niet in het bewegende deel, maar in het vaste deel van de auto.

Alle reacties

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:26

ThunderNet

Flits!

nvm.

Meestal zijn de interieurdelen makkelijk los te halen met een setje interieur-tools.. Heb je die al?

[ Voor 82% gewijzigd door ThunderNet op 08-09-2021 15:45 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:08
*Knip* kan weg

[ Voor 96% gewijzigd door corporalnl op 08-09-2021 15:46 ]

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-11 15:16

DexterDee

I doubt, therefore I might be

De vraag is of je er wel bij kán komen. Ik ken jouw model auto niet, dus daar kan ik je helaas niet bij helpen.

Met uitdeuken wellicht wel. Een uitdeuk setje werkt over het algemeen niet met zuignappen maar met een "trekker" en opzetstukjes die je met hot glue vastlijmt en dan omhoog trekt. De hot glue beschadigt de lak niet en is er zonder schade weer af te halen. Het is een redelijk simpele techniek en daarom ook met redelijk goedkoop gereedschap op te lossen. Ik heb zelf goede ervaringen met een simpel setje als deze, dan ben je voor nog geen 2 tientjes klaar.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW