Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:41
Hey allen

Ik ben voor mijn zoon van 10 nog op zoek naar een compacte telefoon.
De gemiddelde telefoon van tegenwoordig past nog maar amper in mijn eigen broekzakken, laat staan bij hem.

Waar gaat hij het voor gebruiken:
Whatsapp
Pokemon Go
Misschien her en der nog een ander spelletje maar daar heeft ie in principe een tablet voor.

Vanwege het formaat leek me een Iphone SE wel een prima optie, voor 130 te krijgen met weinig gebruikssporen.
Qua performance lijkt me dit ook wel voldoende voor het beoogde gebruiksdoel.

Zie ik iets over het hoofd waardoor dit wellicht helemaal geen verstandige keuze is?

Louzy#2475

Beste antwoord (via louzy82 op 09-09-2021 10:16)

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Pokémon Go werkt prima op mijn iPhone SE (2016), 32GB

[ Voor 6% gewijzigd door Sendy op 09-09-2021 08:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Lijkt me een prima keuze inderdaad.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Wat gebruik je zelf? Kun je hem ondersteuning geven bij vragen of problemen? En wat gebruiken zijn vriendjes?

Zolang dat allemaal zonder conflicten kan is het een prima optie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Ik blijf zelf bij android maar kan prima overweg met een iphone (met wat gevloek wellicht :-P ). Ik heb voor mijn ouder ook een iphone gekocht.

Vriendjes hebben allerhande maar dat zou ook geen probleem moeten zijn lijkt me.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Voor 130 euro is het een iPhone SE 2016 en niet de huidige, grotere 2020 variant? iOS 15 werkt er ook nog op.

Probleem met de 16 GB variant is het systeem meer dan de helft in beslag neemt, en dan software updates ook al een paar GB kunnen zijn je dus vaak tegen de opslaglimiet aan zit, zelfs als je maar een paar apps gebruikt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
louzy82 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:52:
Ik blijf zelf bij android maar kan prima overweg met een iphone (met wat gevloek wellicht :-P ). Ik heb voor mijn ouder ook een iphone gekocht.

Vriendjes hebben allerhande maar dat zou ook geen probleem moeten zijn lijkt me.
Er is wat verschil in app aanbod en snelheid van hardware, vandaar wat de vriendjes gebruiken. Is een app niet in de app winkel, of is zijn telefoon te traag, of te weinig opslag. Dus meer in die richting.

• louzy82
Johnny schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:12:
Voor 130 euro is het een iPhone SE 2016 en niet de huidige, grotere 2020 variant? iOS 15 werkt er ook nog op.

Probleem met de 16 GB variant is het systeem meer dan de helft in beslag neemt, en dan software updates ook al een paar GB kunnen zijn je dus vaak tegen de opslaglimiet aan zit, zelfs als je maar een paar apps gebruikt.
Inderdaad, het is dan de 2016 variant
2gb RAM
32gb opslag

Ik probeer op te zoeken of Pokemon Go hier (goed) op werkt. Het enige dat ik daarover kan vinden is het feit dat het niet meer werkt op Iphone 5 en 6 omdat deze 1gb Ram hebben en op toestellen met IOS 10 en 11

Louzy#2475

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:12
Nee , Pokémon heeft meer opslag en meer ram en snellere chip nodig.
Koop liever een Xiaomi achting ding, snel maar relatief goedkoop mocht er toch een ongelukje gebeuren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Pokémon Go werkt prima op mijn iPhone SE (2016), 32GB

[ Voor 6% gewijzigd door Sendy op 09-09-2021 08:33 ]

• louzy82
Bedankt allen, op basis van de reactie van Sendy durf ik het dan wel aan.

Louzy#2475

Pagina: 1