Beeldscherm/monitor advies PS5

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehurkmans
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-09 13:59
Hoi Tweakers,

Ik heb eindelijk een PS5 weten te bemachtigen. Nu ben ik benieuwd, waarop speelt menig Tweaker en wat is zijn/haar advies?
Zelf wil ik liever niet beneden de PS5 neerzetten, maar boven in een aparte kamer. Daar is nog geen scherm aanwezig.

* Wat is belangrijk om naar te kijken? Is het de resolutie of juist het aantal Hz of ms wat een scherm heeft?

Ik heb zelf al rondgespeurd op het internet, maar kom er niet echt uit merk ik.
Mijn situatie:

- Afstand tot het scherm: 2,5/3 meter
- Budget €300-500
- Geen voorkeur qua Hz, ms of max resolutie. Voorkeur goede prijs/kwaliteit

[ Voor 14% gewijzigd door ehurkmans op 08-09-2021 14:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-09 17:30
Belangrijk, ruimte beschikbaar, afstand van jou tot scherm, budget, wil je 120hz of vind je dat minder boeiend. Wat zijn jouw eisen

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Enige wat interessant is zijn jouw eisen.

Ik heb alvast voorgesorteerd voor de ps5 en heb een 4k projector in de mancave gehangen. Voor mij gaat er niks boven een 110" 4k projectie op 2.5 meter afstand. :)

Iemand anders kijk liever naar een 65" OLED tv, maar dat vind ik dus weer niks. Te klein en het feit dat ik in de lichtbron kijk ipv gereflecteerd licht vind ik niet echt relaxed.

Maar nogmaals das voor iedereen anders dus ik ga niemand vertellen dat een projector het beste is. Ondanks dat een hoop andere mensen wel graag vertellen dat hun voorkeur de beste is.... ;)

Edit: zie nu je budget pas. Uhm koop de beste tv die je kan vinden. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Flagg op 08-09-2021 17:17 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 20:29
@ehurkmans het tweakers forum is natuurlijk bedoeld voor hulpvragen, maar we hebben wel enkele regels. Zo is een aankoopadviestopic voor een beeldscherm hier niet op zijn plaats. Je kunt een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies, maar zoek daar eerst of er al soortgelijke vragen zijn gesteld.

Over type schermen (OLED, QLED, etc), kijkafstand vs schermgrootte en refresh rate is ook genoeg zelf te vinden, op Tweakers en op het internet.

om het mooiste beeld dat de PS5 aan kan weer te kunnen geven zou je een 4k, 120Hz (HDMI 2.1) HDR/Dolby Vision, scherm/TV met ene lage inputlag moeten zoeken.

Succes!

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Dit topic is gesloten.