kom op zeg...

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[topic=208852/1/999]

moest ie nou weer gesloten worden? Met de search kan ik echt niks vinden over de k7t turbo icm die bug.. ik wil morgen zo'n nieuw mobo kopen en wil alleen ff zeker weten of ie geen bugs oid bevat..

ik heb nu nog steeds geen duidelijk antwoord.. het kan zo simpel: iemand zegt ff dat ik gewoon elk bord kan kopen (of juist niet) en klaar. Ik wil alleen ff een bevestiging dat ik geen miskoop oid doe.. jammer vind ik dit weer. (en ik heb me hier nog vriendelijk uitgedrukt.....)

Ik vraag exirion nu om hier ff een link te posten naar een soortgelijk topic waar mijn vraag beantwoord wordt.

Verwijderd

Niet echt een topic, maar volgens deze pagina:
http://www.viahardware.com/download/viatweak.shtm
Is er een patch voor die bug te downloaden, mocht je er last van hebben.

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 19 augustus 2001 19:44 schreef Cheatah het volgende:
Maar waarom verwijst Exirion dan naar de GoT search, daar is dan toch geen link naar die site te vinden. En jouw bovenstaande reply had net zo makkelijk in het gesloten topic gekunt. :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 19 augustus 2001 19:45 schreef Webgoodie het volgende:
Maar waarom verwijst Exirion dan naar de GoT search, daar is dan toch geen link naar die site te vinden. En jouw bovenstaande reply had net zo makkelijk in het gesloten topic gekunt. :)
Ik denk dat exirion met "de search gebruiken" bedoelt, effe zoeken...
Of dat nou google of topix-search is...

• Palomar
  • Niet online
Op zondag 19 augustus 2001 19:44 schreef Cheatah het volgende:
bedankt.. aan jou heb ik tenminste wat :)

Maar ik stelde deze vraag ook omdat ik specifiek voor de k7t turbo vraag of het geen miskoop zal/kan worden. Ik ben niet zo op de hoogte van de ontwikkelingen in moederbordland (;) ) dus ik weet niet of die k7t turbo weer specifieke bugs heeft afzonderlijk van de algemene 686b chipset.. het is zo'n simpele vraag en aangezien ik in de GoT search hier niks over kon vinden plaatste ik dit topic.

En kom nou niet aan met 'Gebruik Google dan maar'... waar is got dan nog voor nodig :?

• Palomar
  • Niet online
Zijn er dan ook 686B chipsets _zonder_ die bug?

Verwijderd

Geen idee gebruik de search :( :D

• Palomar
  • Niet online
hmz exirion is nu zeker afgedropen ofzo.. ik wacht nog steeds op dat topic. En als je dan toch bezig bent met slotjes zetten, doe deze ook maar, antwoord is ook met google te vinden.

[topic=208912/1/999]
[topic=208710/1/999]
[topic=208757/1/999]
[topic=184353/1/999]

btw. no flame intended... :...r...

• Palomar
  • Niet online
weet je wat.. laat maar lekker zitten.. ik heb geen zin om nog langer op een reply van mr. Exirion te wachten en vraag het wel in een ander forum.

• Exirion
  • Laatst online: 10:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 19 augustus 2001 20:11 schreef rick_h het volgende:
hmz exirion is nu zeker afgedropen ofzo..
Nee hoor, ik druip niet af maar ik ben niet 24 uur per dag online ;)

In ieder geval begrijp ik niet waar je zo'n punt van maakt. Jij vroeg iets over die bug, en die bug is al maanden een veel besproken onderwerp geweest waar al talloze topics aan gewijd zijn.

http://www.tweakers.net/nieuws/16543?highlight=686b

Verder kun je met [search=via 686b bug] genoeg vinden. Ook had degene die als eerst op je topic reageerde het antwoord al gegeven: nieuwe BIOS versies en Via drivers hebben een work-around om de bug te omzeilen. Met recente BIOS en Via drivers heb je geen problemen. Je hebt je antwoord gekregen, maar dat antwoord had je zelf ook eenvoudig kunnen vinden.

Ik zie vooralsnog geen reden om je topic te heropenen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 19 augustus 2001 20:26 schreef rick_h het volgende:
weet je wat.. laat maar lekker zitten.. ik heb geen zin om nog langer op een reply van mr. Exirion te wachten en vraag het wel in een ander forum.
Nounou, het heeft hem 35 minuten gekost... van start van je topic tot zijn reply.

• sorted.bits
  • Laatst online: 05:32
UTFS is toch alleen voor topics die hier op het forum staan of niet? Ik denk dat alle problemen anders wel zijn te vinden met Google of welke search engine dan ook.

Mensen zijn vaak TE snel met het schreeuwen van UTFS, als ze rustig kunnen antwoorden, of misschien gewoon een link naar het vorige topic dan is het toch ook goed?

We zitten hiero om elkaar te helpen, niet om naar elkaar te schreeuwen.

My personal opinion

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 19 augustus 2001 21:17 schreef XTracer het volgende:
UTFS is toch alleen voor topics die hier op het forum staan of niet? Ik denk dat alle problemen anders wel zijn te vinden met Google of welke search engine dan ook.
Heb je mijn reactie wel gelezen? Het gaat hier om een onderwerp waar maanden lang topics over gepost zijn. Er is genoeg op GoT te vinden om de vraag snel te beantwoorden.
Mensen zijn vaak TE snel met het schreeuwen van UTFS, als ze rustig kunnen antwoorden, of misschien gewoon een link naar het vorige topic dan is het toch ook goed?
Meestal geef ik links als ik een topic dichtzet, maar in dit geval lag het zo voor de hand hoe je met de Search een topic kan vinden... De Via 686B bug is TE veel besproken om nog veel over te moeten toelichten.
We zitten hiero om elkaar te helpen, niet om naar elkaar te schreeuwen.
Je hebt mij nergens zijn schreeuwen. Iemand heeft de topicstarter een correct antwoord gegeven, en vervolgens heb ik een slot gezet met de mededeling dat de topicstarter even de Search moet gebruiken om meer info te vinden.

De topicstarter is degene die al geirriteerd doet voordat ik de kans heb gekregen om te reageren. Als iemand met 'Mr. Exirion' en braaksmileys met 'no flame intended' komt aanzetten, dan is ie fout bezig. Just MHO.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Palomar
  • Niet online
Op zondag 19 augustus 2001 20:40 schreef ACM het volgende:

[..]

Nounou, het heeft hem 35 minuten gekost... van start van je topic tot zijn reply.
en wat is jouw bijdrage nou aldoor aan dit topic, opkomen voor je medemod? Ik denk dat exirion wel voor zichzelf kan opkomen of niet? Meng je niet in de discussie als je niks nuttigs te melden hebt, ok?

Exirions reactie heeft me al meer duidelijkheid verschaft, bedankt daarvoor. Maar waarom vermeld je dat dan nu pas? Het valt me trouwens veel vaker op dat een topic geclosed wordt en vervolgens in 'Lieve adjes' uiteindelijk verder wordt gegaan en de topicstarter via deze rare weg toch nog antwoord krijgt, maar dat terzijde.
Het ging mij dus specifiek om die k7t icm de bekende bug. Ik kom al lang genoeg op dit forum (langer dan de gemiddelde UTFS/RTFF-kneus) dus ik weet echt wel wanneer ik wel/geen topic mag starten. En kom dus niet met dit soort reacties als ik es een vraag stel van een wat minder hoog niveau. Ik klink misschien wat bot maar het lijkt wel of ik op dit forum alleen maar _anderen_ mag helpen (ik doe dit met plezier btw). Maar heb ik zelf es wat dan wordt het lomp afgestraft met een slotje. En dit is niet de eerste keer, een paar weken geleden heb ik ook al 2 slotjes geincasseerd omdat mn vraag niet 'elite' genoeg was. Sorry hoor maar op deze manier is het voor mij ook geen *** meer aan hier.

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 21:33 schreef rick_h het volgende:

[..]

en wat is jouw bijdrage nou aldoor aan dit topic, opkomen voor je medemod? Ik denk dat exirion wel voor zichzelf kan opkomen of niet? Meng je niet in de discussie als je niks nuttigs te melden hebt, ok?
Een beetje normaal reageren kan ook geen kwaad hoor.
Hij is ook moderator en heeft derhalve de taak hier mensen te woord te staan.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 19 augustus 2001 21:33 schreef rick_h het volgende:
Vreselijk niet...
Dat iemand je meedeelt minder ongeduldig te zijn.

Magoed, FYI, ik heb er voor gezorgd dat Exirion iig nog in die 35minuten had gereageerd. Als ik hem niet een icq'tje had gestuurd had het misschien nog wel een uur of wat langer geduurd...

• Palomar
  • Niet online
Op zondag 19 augustus 2001 21:31 schreef Exirion het volgende:
Meestal geef ik links als ik een topic dichtzet, maar in dit geval lag het zo voor de hand hoe je met de Search een topic kan vinden... De Via 686B bug is TE veel besproken om nog veel over te moeten toelichten.
ja misschien idd wel teveel besproken. Het enige wat ik wilde weten of de k7t turbo (en alleen DAT moederbord, chipset ed. interesseert me niet, ik ben ook maar een leek) veel problemen kan ondervinden, en of er ook slechte/goede versies zijn. En als ik search word ik doodgegooid met 233223 results die ik echt niet allemaal door ga lezen. Maarja hier hoef ik jou verder ook geen verantwoording voor af te leggen.. het punt is dus dat ik een simpele vraag had die simpel te beantwoorden was en vervolgens wel wegzakt omdat hij beantwoord is. Maar nee, er moet een slot op zodat helemaal niemand geholpen is.

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 21:41 schreef rick_h het volgende:

[..]
Het gaat erom, dat we met zijn alleen een bepaald niveau proberen te halen op dit forum.
Als dat soort simpele vragen worden behandeld op jouw manier, kun je door de tonnen "simpele vragen" de serieuze discussies niet meer zien.
Zelfde verhaal voor vragen die al behandeld zijn. Je wilt de discussie over één onderwerp in één thread hebben, gewoon voor het overzicht.
Daarnaast zijn die vragen met goed zoeken wél te vinden.
Dat jij niet goed gezocht hebt, is niet Exirions fout, toch?
Met betere zoektermen kom je een heel end verder.
Als je veel resultaten hebt kun je het beste gewoon een extra zoekwoord bedenken, waardoor je steeds minder, maar steeds meer relevante resultaten krijgt.
Tis allemaal ook geen drama, je hebt niks slechts gedaan, er is simpel een ingreep gepleegd om het niveau hoog te houden, dat hoort nou eenmaal bij gemodereerde fora :)

[edit] toevoeging

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 19 augustus 2001 21:41 schreef rick_h het volgende:
Maarja hier hoef ik jou verder ook geen verantwoording voor af te leggen.. het punt is dus dat ik een simpele vraag had die simpel te beantwoorden was en vervolgens wel wegzakt omdat hij beantwoord is. Maar nee, er moet een slot op zodat helemaal niemand geholpen is.
Ik probeer zo weinig mogelijk slotjes te zetten om de sfeer op het forum redelijk losjes te houden, maar vragen die echt uitgemolken zijn gaan gewoon op slot om het netjes te houden.

Sorry, maar het zij zo.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:55
enne denk je van de meuktracker op t.net???

http://www.tweakers.net/meuktracker/797
is een bios update voor de MSI K7T Turbo, kwam op 06-08-2001 uit dus als je het zekere voor het onzekere wilt, gelijk je bios met die versie flashen.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:11

Arno

PF5A

Heren, kunnen we dt afronden? Het lijkt me IMO duidelijk dat er geen vrede komt tussen rick_h en Exirion. Ik heb zelf 3 seconde gezocht en heb de oplossing al gevonden...

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 19 augustus 2001 21:48 schreef Traag het volgende:
Het lijkt me IMO duidelijk dat er geen vrede komt tussen rick_h en Exirion.
Geen vrede? Ik heb geen enkel probleem met rick_h :) Dat neemt niet weg dat ik bij m'n standpunt blijf omdat de regels op PMG voor iedere user gelden.

• Palomar
  • Niet online
Op zondag 19 augustus 2001 21:52 schreef Exirion het volgende:

[..]

Geen vrede? Ik heb geen enkel probleem met rick_h :) Dat neemt niet weg dat ik bij m'n standpunt blijf omdat de regels op PMG voor iedere user gelden.
ik heb ook geen ruzie ofzo :* O+ :* maargoed.. ik kan dus concluderen dat die bug hardwarematig is en op ELK mobo met 686B chipset, en helemaal softwarematig (nieuw bios) te verhelpen is?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 19 augustus 2001 21:56 schreef rick_h het volgende:
ik kan dus concluderen dat die bug hardwarematig is en op ELK mobo met 686B chipset, en helemaal softwarematig (nieuw bios) te verhelpen is?
Correcte conclusie :P

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:11

Arno

PF5A

mooi, afgehandeld :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.