Vraag
Alle reacties
nog niets want daar heb ik te weinig kennis voor , ik ben wel technisch om het in elkaar te zetten maar dan houdt het op.
Er zitten trouwens ook ssd schijven in
Er zitten trouwens ook ssd schijven in
Dat is toch meer als genoeg voor Windows 11 ?
als ik ga cotnroleren met een programma dan krijg ik oa bij processor
prefetch instruction ontbreekt en geen hardware ondersteuning heeft ,.
windows 11 vereist uefi firmware
secureboot
windows 11 vereist een TPM 2.0 beveiligingsprocessor
windows 11 vereist een beeldscherm adapter die direct x 12 ondersteunt
Ik heb ook al van alles geprobeerd om in de bios te komen en dat lukt ook niet
secureboot
[ Voor 11% gewijzigd door unie op 08-09-2021 13:53 ]
Ik zou lekker wachten totdat Windows 11 echt uitkomt. Er word nu zoveel informatie veranderd over TPM. Eerst moest je 2.0 hebben, toen weer niet maar werd het wel aangeraden en toen zei Microsoft dat het echt vereist was. En anders blijft Windows 10 ondersteund tot 2025. Heb je een specifieke reden om te upgraden naar Windows 11?
Zulke restricties zijn hoofdzakelijk voor vendors van laptops/pc.unie schreef op woensdag 8 september 2021 @ 13:52:
als ik ga cotnroleren met een programma dan krijg ik oa bij processor
secureboot
Zoals hierboven vermeld zou ik nog wat wachten tot het effectief uitkomt.
Is die kast een Silverstone Fortress FT03 Zilver?
Dat is een kast waar o.a. micro ATX moederborden in passen, en een ATX voeding. Wacht inderdaad tot Windows 11 uitkomt, en de volgende generatie CPU's, RAM en moederborden. Als wachten om 1 of andere reden niet kan kijk dan naar iets als
(CPU, videokaart, moederbord en geheugen zijn verouderd, als deze PC ruim zeven jaar oud is dan zijn HD/SSD, voeding en ventilatoren hoogstwaarschijnlijk ook toe aan pensioen)
Dat is een kast waar o.a. micro ATX moederborden in passen, en een ATX voeding. Wacht inderdaad tot Windows 11 uitkomt, en de volgende generatie CPU's, RAM en moederborden. Als wachten om 1 of andere reden niet kan kijk dan naar iets als
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-11400 Boxed | € 200,26 | € 200,26 |
| 1 | Moederborden | ASRock B560M Steel Legend | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock Slim 2 | € 24,99 | € 24,99 |
| 2 | Ventilatoren | Arctic P12 PWM PST Zwart, 120mm | € 7,50 | € 15,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M | € 56,- | € 56,- |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN550 500GB (WDS500G2B0C) | € 54,87 | € 54,87 |
| Totaal | € 540,02 | |||
(CPU, videokaart, moederbord en geheugen zijn verouderd, als deze PC ruim zeven jaar oud is dan zijn HD/SSD, voeding en ventilatoren hoogstwaarschijnlijk ook toe aan pensioen)
oke bedankt voor jullie antwoorden , en ik wacht even af
Wat een onzin waarom moet unie wachten? Gewoon toeslaan als hij daar zin inheeft.
Of anders op Linux overstappen.
Okay, wacht. Waarom wil je naar Windows 11? Ik zal het niet op die processor aanraden, want zelfs al krijg je TPM2.0 er op, de processor mist gewoon wat instructies om bepaalde cryptografische zaken écht snel te laten gaan.
Windows 10 wordt nog tot en met oktober 2025 ondersteund, wat nog 4 jaar is. Dit is een Haswell processor, die ondertussen 8 jaar oud is.. Dat is al een mooie leeftijd (en economisch: je zou de hele PC kunnen vervangen), maar als het volstaat, waarom zou je? In 2025 zou je nog even opnieuw kunnen kijken (want dan stopt Windows 10 qua ondersteuning). De CPU en PC onderdelen zijn dan 12 jaar oud. Wil je er dan mee doorgaan? Een "jailbreak" win11 zou altijd nog kunnen, Linux ook, of je kan dan upgraden -- als alles nu goed gaat, waarom zou je?
Windows 10 wordt nog tot en met oktober 2025 ondersteund, wat nog 4 jaar is. Dit is een Haswell processor, die ondertussen 8 jaar oud is.. Dat is al een mooie leeftijd (en economisch: je zou de hele PC kunnen vervangen), maar als het volstaat, waarom zou je? In 2025 zou je nog even opnieuw kunnen kijken (want dan stopt Windows 10 qua ondersteuning). De CPU en PC onderdelen zijn dan 12 jaar oud. Wil je er dan mee doorgaan? Een "jailbreak" win11 zou altijd nog kunnen, Linux ook, of je kan dan upgraden -- als alles nu goed gaat, waarom zou je?
Het gaat hier niet om het feit of hij moet wachten om nieuwe onderdelen te kopen maar om het feit dat Win11 er nog niet is en we dus ook niet moeten van uitgaan dat zen PC win11 niet zal kunnen draaien.Sjah schreef op woensdag 8 september 2021 @ 22:12:
Wat een onzin waarom moet unie wachten? Gewoon toeslaan als hij daar zin inheeft.
Upgraden kan altijd, zeker als TS vindt dat de boel te traag draait.
[ Voor 7% gewijzigd door SmokingSig op 09-09-2021 09:04 ]
Pagina: 1
:strip_exif()/f/image/BmsvXZHxe5IpnJ61te7elzMx.jpg?f=fotoalbum_large)