Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraard
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Hoe kan ik de radio-tuner activeren op een Xiaomi Mi A1 smartphone? Deze smartphone is voorzien van Android One, versie 9. Hij is niet geroot.

Het is me gelukt om de radiofunctie op deze smartphone te activeren in de testfunctie. Daarvoor heb ik *#*#6484#*#* ingevoerd in de telefoonapp. Daarbij heb ik een externe bedrade hoofdtelefoon aangesloten en de wifi uitgeschakeld.

Dan ontvang ik wel radio via de ingebouwde FM-tuner, maar daarbij verandert de radiofrequentie voortdurend. Ook is er geen mogelijkheid om een radiofrequentie vast te zetten of te kiezen.

Ik kan de ontvangen radiofrequentie ook niet vastzetten met de volgende radio-apps: Next Radio, TuneIn, Radio for Xiaomi, Radiogram en Quick FM.

Ik heb hiervoor geen oplossingen gevonden op www.mi.com en www.xiaomi-mi.com. Ik meen dat deze Xiaomi Mi A1 smartphone redelijk populair is op Tweakers. Daarom hoop ik dat iemand hier me iets verder kan helpen met dit probleem.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Geraard zat er geen ingebouwde FM-radio app op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraard
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 8 september 2021 @ 13:19:zat er geen ingebouwde FM-radio app op je telefoon?
Bedankt voor je reactie. Ik kan geen werkende radiotuner-app vinden in mijn app-lijst. En ik zie op internet dat meer mensen klagen over dit radioprobleem met hun Xiaomi Mi A1.

[ Voor 3% gewijzigd door Geraard op 08-09-2021 13:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Er is geen werkende radio-tuner want Xiaomi heeft die niet uitgebracht. De hardware support is er, de software support niet.

Je zit al op de juiste afdeling met je oplossing - maar je moet met de back/forward knoppen van radiostation kunnen wisselen.

https://mrnoob.net/enable-fm-radio-xiaomi-mi-a1/

Andere oplossing is gewoon internetradio gebruiken. Zo veel data gebruikt dat niet en dan zit je niet telkens te klooien in het test menu. Stuk gebruiksvriendelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraard
  • Niet online
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 13:33:Je zit al op de juiste afdeling met je oplossing - maar je moet met de back/forward knoppen van radiostation kunnen wisselen.

https://mrnoob.net/enable-fm-radio-xiaomi-mi-a1/
Je verwijst naar het artikel van Anubhav Bhatnagar. Daarbij staat een foto van een radiomenu, waarin je naar andere radiofrequenties kunt overstappen. Maar die keuzemogelijkheid wordt helaas niet gegeven in mijn radiomenu in de testfunctie. Ik zie daar een ander scherm en ik kan daar niet doorklikken naar een volgend menu.

[ Voor 4% gewijzigd door Geraard op 08-09-2021 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Geraard schreef op woensdag 8 september 2021 @ 13:53:
[...]
Je verwijst naar het artikel van Anubhav Bhatnagar. Daarbij staat een foto van een radiomenu, waarin je naar andere radiofrequenties kunt overstappen. Maar die keuzemogelijkheid wordt helaas niet gegeven in mijn radiomenu in de testfunctie. Ik zie daar een ander scherm en ik kan daar niet doorklikken naar een volgend menu.
Waarschijnlijk bij een software update verwijderd, zodat je de radiofunctie echt niet kan gebruiken.

Je zal toch echt naar internetradio, of een telefoon die native FM radio ondersteund over moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraard
  • Niet online
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:48:
[...]

Waarschijnlijk bij een software update verwijderd, zodat je de radiofunctie echt niet kan gebruiken.

Je zal toch echt naar internetradio, of een telefoon die native FM radio ondersteund over moeten.
Bedankt voor je adviezen. Ik hoop dat er nog meer mensen zijn met suggesties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Geraard schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:00:
[...]
Bedankt voor je adviezen. Ik hoop dat er nog meer mensen zijn met suggesties.
Beter gaat het niet worden zonder je Mi A1 te willen rooten. Daarna zijn er blijkbaar WEL apps verkrijgbaar die je FM radio geven.

Maar goed, de A1 is de Android One versie van de Xiaomi Mi 5x, en we zitten inmiddels een modelletje of 6 verder, dus verdere ontwikkeling zal er niet komen.

Misschien niet wat je wilt horen, maar wel het antwoord. Rooten, of vervangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:25
Als je het niet erg vindt er een andere rom op te zetten en alles opnieuw te installeren, volgens de toestel-info van Lineage wordt daar de FM-radio ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraard
  • Niet online
hcQd schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:43:
Als je het niet erg vindt er een andere rom op te zetten en alles opnieuw te installeren, volgens de toestel-info van Lineage wordt daar de FM-radio ondersteund.
Bedankt voor de link. Hoe lang duurt het om een andere rom op de smartphone te zetten? En hoeveel kans is er denk je, dat dat niet lukt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:25
Als je nooit eerder gedaan hebt is het misschien niet zo handig om te proberen op je enige telefoon. Als je de rustig de instructies volgt ben je misschien een uurtje bezig, meeste tijd wachten. Vergeet de google-apps niet, anders heb je een prima werkende telefoon waar je verder niet veel mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraard
  • Niet online
hcQd schreef op woensdag 8 september 2021 @ 22:57:
Als je nooit eerder gedaan hebt is het misschien niet zo handig om te proberen op je enige telefoon. Als je de rustig de instructies volgt ben je misschien een uurtje bezig, meeste tijd wachten. Vergeet de google-apps niet, anders heb je een prima werkende telefoon waar je verder niet veel mee kunt.
Ok, plus alle overige apps en bestanden overzetten. Bedankt voor de informatie. Maar ik loop er nog niet warm voor.
Pagina: 1