PC games voor 4spelers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRTNbos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Mijn vraag:
Voor de aankomende herfst/winter periode lijkt het me leuk om met 3vrienden wat PC games te gaan spelen. We spelen al regelmatig bordspellen met elkaar (en zullen we ook zeker blijven doen), maar via de PC hoef je niet fysiek naar elkaar toe te gaan wat een drempel voor kortere spelsessies kan zijn. (Bijv op een avond een uurtje gamen.)

In eerste instantie dacht ik aan wat oudere titels (C&C Red Alert, Unreal tournament, Quake) die al dan niet met Hamachi-achtige software in een LAN modus gedraaid kunnen worden.
Als alternatief dacht ik aan bijv Monster Hunter als wat meer moderne game, maar mogelijk zijn er nog veel meer leuke games.

Nu is niet iedereen van het groepje een die-hard gamer, dus 4player coop of 2v2 games lijken me het leukst om mee te beginnen.

Zijn er mensen die iets vergelijkbaars doen (en wat zijn je ervaringen) en/of ideeën voor bepaalde games?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Zelf bezit ik een degelijke game PC, maar bij m'n vrienden beperkt zich dit meestal tot een fancy laptop. In dat kader denk ik dat recente/zware spellen niet mogelijk zijn.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Er zijn ook websites waar je bordspellen online kunt spelen, en dit hebben we tijdens de Covid-lockdown ook gedaan maar onze ervaring is dat dit toch wel wat af doet aan het bordspel. In dat kader zoek ik echt naar PC-games.

Alvast bedankt voor de hints/tips/ideeën!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MSHG8897
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:45
Waar houden jullie van is dan de eerste vraag.

Zelf zit ik dan te denken aan Company of Heroes of Age of Empires. Al zijn dat potjes die je moet afmaken.

Satisfactory is ook een goede, maar weet niet of dat met 4 kan. Is wel Coop.

Europe Universalis 4 of Hearts of Iron 4 zijn toffe titels. Maar dat zijn geen spellen die je eventjes leert. Als je het eenmaal doorhebt dan kun je wel even een uurtje spelen. Dit zijn ook potten die je kan stoppen en verder spelen en lang kunnen duren. Dit kan Coop of tegen elkaar.

Maar genoeg mogelijkheden dus, vooral handig om te weten wat jullie leuk lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Diablo 2 Lord of Destruction is leuk met een groepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-05 12:40
Als je van bordspellen houd, kan Talisman ook nog leuk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:40
https://store.steampowered.com/app/880940/Pummel_Party/

Is erg grappig als fun party game, soort van Mario party.

Net als https://store.steampowered.com/app/728880/Overcooked_2/

De wat meer vrijblijvende games zeg maar

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je houdt van wat langere spellen is Anno1800 ook nog wel een aanrader. Fijne is dat je gewoon kunt opslaan, dus je hoeft niet per se meerdere uren achter elkaar te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:34
Wat dacht je van een left 4 dead game? Met z'n vieren zombies schieten en naar een objective toe werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:19

DirtyBird

Praktiserend denker

Pubg als team! Ik weet niet wat de huidige staat is, maar dat vond ik heel vet om via discord met een groep van 4 te doen.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRTNbos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Bedankt voor de snelle reacties!

Zoals ik geprobeerd heb aan te geven bestaat de vriendengroep niet uit alleen maar die-hard PC-gamers. Vandaar dat spellen met een lange leercurve afvallen. (Zelf bijv ook richting 2000uur aan PUBG gespeeld, maar dat gaat er bij de rest niet in + dat op de laptops PUBG niet speelbaar is.)

Mijn eerste idee is spellen met een speelsessie van 15-90min. Anno en Age of Empires duren te lang en zijn denk ik te "vredelievend".

Bij Talisman krijg ik het beeld van Gloomhaven...een bordspel waar we ook mee bezig zijn.

Interessante kandidaten zijn inderdaad:
  • L4D
  • Pummel ziet er geinig uit
  • Diablo is een beetje ala quake, maar zou een alternatief kunnen zijn
De andere genoemde games moet ik me nog even in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Nielsson
  • Registratie: December 2016
  • Nu online

Mr Nielsson

Born at a very young age.

Fall Guys? Is wel leuk voor een avondje

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:37

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, Minecraft is een vrij lange en gezellige groep game, met je vrienden een valheim server is ook leuk. Recent genoten van raft met de groep
Pagina: 1