Toon posts:

Lijmresten voor infrezen vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

• mrstylo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 13-09 16:39
Beste allen,

Wij gaan in onze nieuwe woning vloerverwarming laten aanleggen.

Nu heb ik de oude laminaatvloer er al uit, maar er zit nog veel lijmresten van de oude parketvloer. Ene persoon van het bedrijf zegt dat er helemaal geen lijmresten moet zijn (omdat machine doorbrandt?) en andere zegt dat het zo goed is. Wat is jullie ervaring erin?

• RaZ
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Die lijm wordt door de hitte van het frezen weer vloeibaar, en blijft aan de bladen van de freesmachine plakken. Dat wil je niet. Dus ik zou niet eens gaan beginnen met frezen als die lijmresten niet verwijderd zijn.

En met lijmverwijderaar van Alabestine heb je het er vrij eenvoudig van je dekvloer af.

Disclaimer: Geen aandelen van dat merk, maar uit eigen ervaring is dat gewoon prima spul

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 23:51
Ik had ook op 1 plek nog wat lijmresten zitten die ik er niet af kreeg. Daar kon gewoon doorheen gefreesd worden. Enige nadeel is dat - ondanks de egaline - je toch precies op die plek merkt dat de (PVC) vloer iets hoger ligt.

Denk niet dat iemand het doorheeft verder, tenzij je het weet. Maar is daarom wellicht wel een extra argument om toch even te kijken of je het weg kan krijgen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• ID-College
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:53
Hier tegellijmresten gehad en daar werd ie niet vrolijk van. We hebben halsoverkop moeten stoppen en de rest moeten egaliseren met egaline zodat ze wel goed verder konden. Maargoed, in jouw geval vind ik het wel meevallen. Bij mij was het vele malen erger..

• Rofdof
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 21-09 14:58
weghalen voordat er gefreesd word.

Hierna zul je ook nog een vervolgbewerking hebben waarbij er geëgaliseerd word en/of getegeld.
voor de beste hechting haal je dat dus weg.

Ja het is k*twerk maar beter nu doen dan later spijt krijgen.

• mrstylo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 13-09 16:39
Bedankt voor jullie bijdrage! Gisteren tot negen uur mijn handen kapot gemaakt. 8)7

Maar ging gelukkig iets makkelijker met alabastine

• RaZ
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Had je beter gelijk een plamuurmes, spachmes of een schep/spa kunnen scoren als je toch in de bouwmarkt was. En met een schep/spa hoef je niet op je knieën te gaan, dat doe je maar voor je vriendin als je een ringetje koopt :P

• Rofdof
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 21-09 14:58
RaZ schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:54:
Had je beter gelijk een plamuurmes, spachmes of een schep/spa kunnen scoren als je toch in de bouwmarkt was. En met een schep/spa hoef je niet op je knieën te gaan, dat doe je maar voor je vriendin als je een ringetje koopt :P
Je kunt ook van de speciale wegstekers kopen met 15 of 30 cm blad.

Maar uit ervaring kan ik zeggen dat je alsnog op je knietjes moet met plamuurmes. Goede knievallen zijn dan één must

Kniebeschermer van fento zijn duur in aanschaf maar een genot.

• djluc
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 08:10
Met een beton schuurmachine (ze hebben verschillende namen) haal je dat er zo vanaf.

Bijvoorbeeld zoiets:

https://www.bol.com/nl/nl...x-125mm/9300000006532630/

Festool noemt 'm Renofix:
https://www.festool.nl/pr...ne/576393---rg-130-e-plus

Daarmee haal je ook de "bergjes" uit je vloer zodat je minder hoeft te egaliseren over het geheel.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee