Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Mijn zoon heeft al een aantal jaar een Ben abonnement, sinds ongeveer een jaar i.c.m. een Samsung A52. Sinds een aantal dagen is hij niet bereikbaar, bellen en gebeld worden lukt niet evenals SMS berichten sturen.

Zijn SIM kaart hebben we in een ander toestel geprobeerd waarbij het wel lukte. SIM probleem zou je denken, ware het niet dat mijn vrouw zijn SIM kaart in haar toestel heeft gestopt waarna alles ook werkte. Er is geen duidelijke oorzaak en we weten even niet waar we met het probleem moeten beginnen.

Nu is afgelopen week wel zijn scherm vervangen na een val op de stenen vloer, maar dat lijkt me hier buiten te staan, tenslotte werken zowel SIM en toestel prima, alleen niet (meer) i.c.m. elkaar.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn, en waar we de oplossing moeten zoeken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:54
En andersom, als hij een andere SIM-kaart in zijn toestel doet, werkt die dan wel?

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:30
Wat bedoel je nu?
Je hebt zijn SIM kaart in een ander toestel geprobeerd. En ook nog zijn SIM kaart in het toestel van je vrouw. dat werkte beide.
Maar heb je ook de SIM kaart van je vrouw in het toestel van je zoon gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:48
bij de val of de reparatie kan prima de antenne of modem beschadigd zijn geraakt natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-07 17:23
- Probeer eens met een andere SIM in zijn toestel?
- Zijn toestel helemaal geupdatet? Weet niet hoe dat bij Android toestellen gata, iphone heb je a en toe "provider updates"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
Niet helemaal duidelijk geweest zie ik, de SIM van mijn vrouw werkt in zijn toestel.
418O2 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:44:
bij de val of de reparatie kan prima de antenne of modem beschadigd zijn geraakt natuurlijk
Op zich niet maar dan zou ik verwachten dat de SIM van mijn vrouw het ook niet doet in zijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
Kan het zijn vanwege uitschakeling 2G?
https://www.ben.nl/2G

Dat het toestel nog probeert 2G te verbinden, controleer die instellingen even.
Geen idee waar dat zit bij Samsung/Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:19
@Dieks77 even een test gedaan op mijn S21 en T-Mobile (wat Ben ook is). 2G connectie werkt nog steeds en internet ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
neeecht schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:21:
@Dieks77 even een test gedaan op mijn S21 en T-Mobile (wat Ben ook is). 2G connectie werkt nog steeds en internet ook.
Het artikel van Ben zeg dat ze sinds 1 Juni aan het afbouwen zijn, kán nog wel werken maar ze garanderen niets
Ik stel me daar bij voor dat het regionaal stukje voor stukje uitgaat en niet met een Big-Bang.

• bvk1983
Dieks77 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:08:
Kan het zijn vanwege uitschakeling 2G?
https://www.ben.nl/2G

Dat het toestel nog probeert 2G te verbinden, controleer die instellingen even.
Geen idee waar dat zit bij Samsung/Android
Het is helaas niet vanwege de uitschakeling van 2G. Telefoon is ook nog geupdate naar de laatste Android versie dus daar ligt het ook niet aan.
Pagina: 1