Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Na 10 jaar is het tijd voor een nieuwe desktop PC voor muziekproductie. Ik gebruik voornamelijk Ableton Live voor relatief zware projecten, met veel synth en effects plugins, alsook sampled instruments (regelmatig ook met zware libraries, o.a. orkest libraries). Daarnaast alleen single track opnames.
Ik wil graag een systeem dat de volgende 10 jaar meegaat. Veel grafische toepassingen gebruik ik verder niet, maar ik wil ook niet te veel beknotten op een GPU. Ik werk bovendien met 2 monitoren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is 1600€. Ik zou het systeem tegen vergoeding willen laten bouwen (door bv.. Azerty)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb 2 4K 28 inch monitoren van het type Samsung LU28E570DS/EN.
Verder een Samsung EVO 870 SSD van 4 TB die ik wil overzetten
Mijn audio interface is een Focusrite 8i6 3rd gen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder een lijstje dat ik samengesteld heb:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke merkvoorkeuren, maar wil wel kwalitatieve onderdelen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille PC is uiteraard gewenst. Verder wil ik zo veel mogelijk investeren in de CPU. Ik heb gekozen voor een Intel i9, maar heb geen idee of Ryzen een betere optie is. Ik lees op internet nogal tegenstrijdige verhalen (quid stabiliteit met Windows, onderhoud?)
Ga je overklokken?
Op termijn wil ik overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag het beste systeem dat momenteel beschikbaar is voor het opgegeven budget van 1600€. Ik zou graag willen weten wat ik verder nog kan verbeteren aan de gekozen selectie.
Na 10 jaar is het tijd voor een nieuwe desktop PC voor muziekproductie. Ik gebruik voornamelijk Ableton Live voor relatief zware projecten, met veel synth en effects plugins, alsook sampled instruments (regelmatig ook met zware libraries, o.a. orkest libraries). Daarnaast alleen single track opnames.
Ik wil graag een systeem dat de volgende 10 jaar meegaat. Veel grafische toepassingen gebruik ik verder niet, maar ik wil ook niet te veel beknotten op een GPU. Ik werk bovendien met 2 monitoren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is 1600€. Ik zou het systeem tegen vergoeding willen laten bouwen (door bv.. Azerty)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb 2 4K 28 inch monitoren van het type Samsung LU28E570DS/EN.
Verder een Samsung EVO 870 SSD van 4 TB die ik wil overzetten
Mijn audio interface is een Focusrite 8i6 3rd gen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder een lijstje dat ik samengesteld heb:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i9-10850K Boxed | € 432,41 | € 432,41 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming H570-PRO WIFI | € 162,- | € 162,- |
1 | Videokaarten | ASUS GT1030-SL-2G-BRK | € 89,- | € 89,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 2TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Silent Base 600 Zwart | € 95,88 | € 95,88 |
1 | Processorkoeling | Enermax ETS-T50 AXE | € 43,21 | € 43,21 |
1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX432C16FB4K2/32 | € 157,52 | € 157,52 |
1 | Voedingen | be quiet! SFX L Power 600W | € 108,75 | € 108,75 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 93,59 | € 93,59 |
Totaal | € 1.182,36 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke merkvoorkeuren, maar wil wel kwalitatieve onderdelen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille PC is uiteraard gewenst. Verder wil ik zo veel mogelijk investeren in de CPU. Ik heb gekozen voor een Intel i9, maar heb geen idee of Ryzen een betere optie is. Ik lees op internet nogal tegenstrijdige verhalen (quid stabiliteit met Windows, onderhoud?)
Ga je overklokken?
Op termijn wil ik overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag het beste systeem dat momenteel beschikbaar is voor het opgegeven budget van 1600€. Ik zou graag willen weten wat ik verder nog kan verbeteren aan de gekozen selectie.