Toon posts:

Puin op mijn dak van buren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Elm0
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 06:54
Korte versie:

Ik heb sinds oktober 2020 puin van de buren op mijn platte dak liggen. Ik vraag mij af wat de beste vervolgstappen zijn.

Langere versie:
Ergens in oktober 2020 kwam ik erachter dat klusjesmannen van de huurbaas van mijn buren een schoorsteen gesloopt hebben.
A. Zonder mijn toestemming
B. Al het puin is op mijn helft van het platte dak gelegd.

Ik heb een prima verhouding met mijn buurman maar helaas niet zo'n goede verhouding met zijn huurbaas. Het zijn twee heren van mijn leeftijd (circa 30) en zijn bekende huisjesmelkers in mijn stad. Het onderhoud wat ze gedaan hebben (lekkage bij de buren) is alleen aangepakt omdat de buren een rechtzaak is begonnen.

Ik ben intussen 4x bij de heren geweest (en 2x geappt) en heb de eerste drie keer vriendelijk verzocht of iemand daar naar wilde kijken en of ze dit konden verwijderen. De laatste keer ben ik met een iets grover taalgebruik binnengestapt en geëist dat ze het binnen een week weghalen. Elke keer gebeurde er helaas niets. Ze zeggen elke keer "meen je niet, dat had al moeten gebeuren, ik ga ze direct bellen"

Het liefst gooi ik elke dag een emmer met puin voor hun deur totdat ze weghalen maar dat is wellicht niet de beste optie ;).

Ik heb geen rechtsbijstand.

Ik ben van plan een brief op te stellen met daarin de eis het op te ruimen binnen x dagen/weken en dat ik ze aansprakelijk wol stellen voor eventuele schade. Maar is dit überhaupt een middel die ik kan gebruiken of kan zoiets tegen mij gebruikt worden op de een of andere reden?

Foto:

Alle reacties

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15:41
Ik ben hier zeker geen expert in en rechtsbijstand zou zeker helpen. Vaak werkt zo'n dreigbrief al goed genoeg dat ze het dan wel opruimen. Mochten ze echt moeilijk doen heb je bewijs dat het van de buren komt en is dat goed zichtbaar. Gelukkig heeft het geen schade voor je opgeleverd want dan zou het extra zuur zijn. Controleer dat vooral goed. Ik hoop dat andere wel goed en beter advies kunnen geven. In ieder geval veel sterkte er mee.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:54
Bij dat soort figuren helpt een dreigbrief ook niet meer hoor. Hele Juridisch loket/SBS Hart van Nederland traject overslaan en advocaat inschakelen om het zover mogelijk uit te melken (toevallig een opgedroogde lekkage ergens in die hoek?).

• Bozariusz
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 23:52
Als je bewijs hebt dat dat puin er inderdaad ligt door toedoen van de werkzaamheden, dan heeft je buurman inderdaad ongelijk. Ik zou beginnen met een ferme brief die hem er op wijst wat de rommel opgeruimd moet worden, en dan kijken wat hij gaat reageren.

Je kan ook uitzoeken of dat puin wel veilig ligt (is het niet schadelijk voor het dak, of kan het er van af waaien), als jij stelt dat de huurbaas verantwoordelijk is in een hypothetische situatie waar puin schade veroorzaakt, zal hij zich wel twee keer bedenken voordat hij het laat liggen.

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23:29
Dat kleine hoopje puin op de foto? Daar zou ik niet heel principieel over gaan doen. Levert je alleen maar stress op. Ik zeg: lekker zelf opruimen en als je de baas volgende keer tegen het lijf loopt zeg je vol trots dat jij het even voor hem opgeruimd hebt. Hij blij en denkt zooo da's een aardige vent. Jij ook blij. En klaar is kees.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:32
JiMiHeNdRiX schreef op woensdag 8 september 2021 @ 00:30:
Dat kleine hoopje puin op de foto? Daar zou ik niet heel principieel over gaan doen. Levert je alleen maar stress op. Ik zeg: lekker zelf opruimen en als je de baas volgende keer tegen het lijf loopt zeg je vol trots dat jij het even voor hem opgeruimd hebt. Hij blij en denkt zooo da's een aardige vent. Jij ook blij. En klaar is kees.
Het lijkt geen hele grote berg puin te zijn, maar wat we zien is alsnog snel tientallen kilo's aan puin, die je toch ook weer weg moet zien te brengen. Dat mag je niet zomaar in je grijze bak stoppen.

En verder heeft TS niks te maken met de huurbaas van z'n buren, dus waarom zou je die blij willen maken?

The devil is in the details.

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 00:33

M2M

medicijnman

Hahn schreef op woensdag 8 september 2021 @ 00:36:
[...]

Het lijkt geen hele grote berg puin te zijn, maar wat we zien is alsnog snel tientallen kilo's aan puin, die je toch ook weer weg moet zien te brengen. Dat mag je niet zomaar in je grijze bak stoppen.

En verder heeft TS niks te maken met de huurbaas van z'n buren, dus waarom zou je die blij willen maken?
uiteindelijk heeft de TS er last van en waarschijnlijk zou het zelf opruimen minder tijd en frustratie gekost hebben dan eindeloze pogingen wagen om de "rechtmatige" eigenaar van het puin, het werk te laten doen.

Ik zou de puinhoop na 2 belpogingen al opgeruimd hebben.

-_-

• Rofdof
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 16:11
M2M schreef op woensdag 8 september 2021 @ 00:41:
[...]

uiteindelijk heeft de TS er last van en waarschijnlijk zou het zelf opruimen minder tijd en frustratie gekost hebben dan eindeloze pogingen wagen om de "rechtmatige" eigenaar van het puin, het werk te laten doen.

Ik zou de puinhoop na 2 belpogingen al opgeruimd hebben.
Ik zou de zooi na 1 belletje en 2 dagen tijd persoonlijk in de tuin van hun privé woning hebben gedonderd.

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18:37

BazzH

Kei-goed...

Het puin ligt op jouw helft van het platte dak, zeg je. Verplaats het naar het deel van de buren. Is dat geen optie?

Think smart........ Act stupid........

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:22
Die zooi zou bij mij niet zo lang blijven liggen, dat ligt zo beneden in de tuin van de buurman.

• bvdbos
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22:37
BazzH schreef op woensdag 8 september 2021 @ 05:01:
Het puin ligt op jouw helft van het platte dak, zeg je. Verplaats het naar het deel van de buren. Is dat geen optie?
Dit dus... Eerst even de kans geven om zooi zelf op te ruimen dmv kort berichtje naar de eigenaar en naar de gebruiker van het buurperceel (buurman). Als ze niet hebben opgeruimd binnen aangegeven termijn, zelf op dak van de buurman leggen. Wel even bij de buurman aangeven en zorgen dat de buurman en eigenaar geen schade leidt. Je kan gaan eisen dat ze dat zelf komen doen maar dan ga je een traject wat het hoopje puin niet waard is.

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Ik zou er niet meer dan 2 berichtjes aan verspillen. Eerst gewoon aangeven dat zijn werklui puin op jouw dak hebben achtergelaten met de vraag of ze dat zsm willen weghalen. Anderhalve week later stuur je dat je hebt gezien dat het puin er nog ligt en dat je het dit weekend op zijn eigen dak legt als het er nog ligt. En dat gewoon doen. Niet meer jouw probleem dan. Blijkbaar vindt hij puin op het dak geen probleem.

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Elm0 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 00:15:
Ik ben van plan een brief op te stellen met daarin de eis het op te ruimen binnen x dagen/weken en dat ik ze aansprakelijk wol stellen voor eventuele schade.
Ik zou me niet beperken tot de schade, die kans is op zich niet zo heel groot als ik de foto zo zie.

Waar ik ze ook mee zou opzadelen is het laten opruimen door een derde partij, dat ga je zelf niet doen. Je vraagt daarom een offerte aan een bedrijf die rommel opruimt, geeft dat bedrijf de instructie om het ruim aan te houden (niet overdreven maar het dak moet weer netjes), zeg 2 man een dag werk). Dit bedrag noem je al vast in je brief. Die kosten zul je zelf even moeten voorschieten en daarna hebben die 2 heren een schuld bij jou. Daar kun je ze mee pakken voor een eventuele rechter, mocht het zo ver komen.

Stel een termijn van zeg zo'n 3 werkweken, noem daarin een harde einddatum. Regel met het bedrijf waar de offerte van ligt dat 3 werkweken + 1 dag zij de boel komen opruimen. Je hebt de heren zo de tijd gegeven om het zelf te regelen plus dat je zeker weet dat de rommel over 3 weken weg is.

Let er wel op, je geeft aan geen rechtsbijstand te hebben, dat wanneer je eisen gaat stellen in een brief je daar ook naar moet handelen. Je zult dus een goede brief neer moeten zetten met puur de feiten, puur zakelijk en geen gevoelens er in zetten (dat je boos bent begrijpen we maar dat hoeft niet in je brief). Na de 3 weken termijn zul je moeten handelen, dus laten opruimen, factuur doorsturen, 2 weken betaaltermijn en wanneer er niet betaald wordt meteen een dagvaarding laten uitbrengen (gevolgen van juridische stappen kun je vast mededelen bij het doorsturen van de factuur). Daarna juridische stappen nemen. Wil je niet maar het levert je wel op wat je wilt: je rommel is weg en de kosten worden betaald.

Zulke huisjesmelkers moet je aanpakken want ze komen overal mee weg wanneer niemand iets doet.

• barry86
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21:38
Doe niet moeilijk en leg het gewoon terug bij de buren.

En dan vervolgens bij een melding net zo nonchalant en meewerkend reageren maar ondertussen een middelvinger opsteken.

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 23:46
Ik zou er ook vol ingaan. Het halfzachte pappen en nat houden wat hier voornamelijk wordt.genoemd zou ik zeker niet doen.
Dus advocaat in de arm. Puin professioneel later verwijderen en schade via rechter vergoed krijgen.

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:08
Het probleem hiermee is alleen dat zulke mensen altijd met dit soort asociaal gedrag wegkomen.
Want er is altijd wel een sociaal/aardig iemand die het dan maar opruimt..
Zo zijn er net iets teveel mensen die hun troep (sigarettenpeuken, McDonald's afval en weet ik veel wat meer) uit de auto gooien.. 'want dat ruimen anderen toch wel op'

Ik snap dat het natuurlijk een moeite van niets is om het zelf even op te ruimen, maar wat voor voorbeeld zet je dan? De volgende keer dat er weer geklust moet worden aan het huis van de buren flikkeren ze het gewoon weer op TS zijn dak.. want ja.. wordt toch wel opgeruimd.

• barry86
Laat je ons ook weten hoe het is opgelost?

[Voor 65% gewijzigd door barry86 op 08-09-2021 08:22]

• Supreme
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:53
stap 1: Vriendelijk verzoeken het op te ruimen.
stap 2: Nogmaals met een tijdslimiet.
stap 3: De hele boel op zijn dak / in zijn tuin gooien.

• bszz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:20
Ik ben geen bouwkundige maar volgens mij zit in schoorstenen vaak asbest. Geen idee of dat hier zo is maar dat zou ik zelf toch graag professioneel willen laten opruimen.

• Elm0
Allereerst bedankt voor de reacties ;)!

Ik lees veel reacties waarin wordt gezegd het maar terug te schuiven naar de buren. Volgens mij weten we allemaal dat een burenruzie niet iets is wat je wilt, dus ik snap niet geheel waar die reacties vandaan komen. Ik heb een zeer goede verhouding met mijn (Irakeze) buren. Vrouwlief brengt mij geregeld heerlijke hapjes/gerechten en ik kan het goed met de buurman vinden. Om dan van mijn probleem zijn probleem te maken lijkt mij toch wel een van de slechtste suggesties..
Ik ben zeker niet vies van wat werk en zelf ben ik al sinds corona druk aan het klussen in ons huis, maar het is intussen een principe kwestie geworden. Daarnaast heb ik geen aanhangwagen (of trekhaak..), niet zo'n lange ladder (het is circa 4 meter vanaf mijn dakterras), daarnaast zal ik dit ook naar de stort moeten brengen en dus hier geld voor moeten betalen.

Ik zou het dan nog eerder bij de huurbaas voor zijn kantoor gooien (20 meter vanaf mijn huis).
eL_Jay schreef op woensdag 8 september 2021 @ 08:10:
Ik zou er ook vol ingaan. Het halfzachte pappen en nat houden wat hier voornamelijk wordt.genoemd zou ik zeker niet doen.
Dus advocaat in de arm. Puin professioneel later verwijderen en schade via rechter vergoed krijgen.
sypie schreef op woensdag 8 september 2021 @ 06:58:
[...]
Waar ik ze ook mee zou opzadelen is het laten opruimen door een derde partij, dat ga je zelf niet doen. Je vraagt daarom een offerte aan een bedrijf die rommel opruimt, geeft dat bedrijf de instructie om het ruim aan te houden (niet overdreven maar het dak moet weer netjes), zeg 2 man een dag werk). Dit bedrag noem je al vast in je brief. Die kosten zul je zelf even moeten voorschieten en daarna hebben die 2 heren een schuld bij jou. Daar kun je ze mee pakken voor een eventuele rechter, mocht het zo ver komen.

[...]
Let er wel op, je geeft aan geen rechtsbijstand te hebben, dat wanneer je eisen gaat stellen in een brief je daar ook naar moet handelen. Je zult dus een goede brief neer moeten zetten met puur de feiten, puur zakelijk en geen gevoelens er in zetten (dat je boos bent begrijpen we maar dat hoeft niet in je brief). Na de 3 weken termijn zul je moeten handelen, dus laten opruimen, factuur doorsturen, 2 weken betaaltermijn en wanneer er niet betaald wordt meteen een dagvaarding laten uitbrengen (gevolgen van juridische stappen kun je vast mededelen bij het doorsturen van de factuur). Daarna juridische stappen nemen. Wil je niet maar het levert je wel op wat je wilt: je rommel is weg en de kosten worden betaald.

Zulke huisjesmelkers moet je aanpakken want ze komen overal mee weg wanneer niemand iets doet.
Ik moet wel zeggen dat ik toch wel terughoudend hierin ben. Ik heb het idee dat ik volledig in mijn recht sta, maar ook gelijk krijgen is wel iets anders, daarnaast zullen de kosten van een advocaat ook niet mals zijn. Zijn zulke kosten niet standaard voor mij? Of moet de tegenpartij die betalen als je de zaak wint?
bszz schreef op woensdag 8 september 2021 @ 08:33:
Ik ben geen bouwkundige maar volgens mij zit in schoorstenen vaak asbest. Geen idee of dat hier zo is maar dat zou ik zelf toch graag professioneel willen laten opruimen.
Ah, dat is nog wel iets om op te letten. Bedankt, hier had ik nog niet over nagedacht.

[Voor 49% gewijzigd door Elm0 op 08-09-2021 08:45. Reden: extra reacties]

• Zwartoog
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23:54
Als je rechtsbijstand hebt, zou ik die erop zetten. Kans is wel dat ze er geen zaak van gaan maken aangezien de kosten van het opruimen veel lager zijn dan een rechtszaak. Dan komt het waarschijnlijk neer op op laten ruimen + bonnetje naar hen sturen.

Als die huisbaas niet zo'n bullebak was, was ik ook geneigd geweest om het even zelf (danwel samen met de buurman) op te ruimen. Maar dit is gewoon beleid, aangezien hij weet dat het niet tot een rechtzaak gaat komen, en hij weer een paar centen bespraard heeft op afvoeren (waarbij ik mij dan afvraag of het überhaupt netjes afgevoerd zou worden).

Voor z'n kantoor dumpen zou ik niet doen, want dan krijg jij ineens de rekening.

Wil je het weg hebben? -> rechtsbijstand of zelf aan de slag
Principes? -> zelf een advocaat inschakelen

Asbest: als dat ertussen ligt, is dit een ernstig milieudelict. Ik zie zo gauw niets liggen dat erop lijkt.

Verder zou je ook bij de gemeente kunnen kijken: als het gaat waaien straks, waait al dat dakleer/bitumen eraf. Probleem: komt van jouw dak, dus de gemeente kan ook jou verantwoordelijk gaan stellen.

• evilution
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Het liefst gooi ik elke dag een emmer met puin voor hun deur totdat ze weghalen maar dat is wellicht niet de beste optie ;).
Lijkt me een prima optie, vooral als dat kantoor 20 meter verder is zoals je zegt. Nog beter is die emmer in het kantoor om te kieperen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011

mark-k

AKA markkNL

Als zijn kantoor 20m verderop is, overdag daar naartoe gaan en niet weggaan voor hij zijn zooi komt opruimen?

• Nijl
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:39

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Alles in een aanhanger scheppen en voor de deur van de verhuurder dumpen?

You are NIJL-ed!

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
evilution schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:04:
[...]

Lijkt me een prima optie, vooral als dat kantoor 20 meter verder is zoals je zegt. Nog beter is die emmer in het kantoor om te kieperen.
Probleem met dat soort van oplossingen is dat het wel kan opluchten maar dat je zelf een strafbaar iets gaat doen en dat weer tegen jou gebruikt kan worden.

Zelf zou ik aangifte bij de politie gaan doen van sluikstorten.

• NoInput
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 17:33
Heb je op papier staan dat de huisbaas erkend heeft dat het zijn puin is?

Zo ja aangetekende brief sturen dat hij een maand de tijd heeft het op te ruimen en dat je het anders op zijn kosten laat afvoeren. Je bent toch zeker wel een 80 euro per uur waard en dat puin slepen gaat natuurlijk niet zo snel. ;)

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Supreme schreef op woensdag 8 september 2021 @ 08:31:
stap 1: Vriendelijk verzoeken het op te ruimen.
stap 2: Nogmaals met een tijdslimiet.
stap 3: De hele boel op zijn dak / in zijn tuin gooien.
En dan is er plotseling een beschadiging en diensgevolge een lekkage aan het platte dak van de verhuurder en ben je potentieel nog een stap van huis.

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Eerst zou ik ze schriftelijk de gelegenheid om binnen één week op te ruimen, als dan niet is gebeurd, daarna nog een herinnering dat binnen één week het weg moet zijn anders dat alle gemaakte kosten/schade verhaald zullen worden en dan kan je de stap maken naar advocaat/rechtsbijstand. Zet wel duidelijk in dat dit onacceptabel is en dat alle kosten welke voortvloeien uit deze actie zullen verhaald worden, dit ook om je schade aan je dak te kunnen dekken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• D-e-n
  • Laatst online: 00:14
Wat ik niet begrijp is dat het er al sinds oktober ligt en dat je nu pas om advies vraagt? Op het moment dat ik zoiets zou ontdekken zou ik gelijk verhaal gaan halen.

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Napo schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:19:
[...]

En dan is er plotseling een beschadiging en diensgevolge een lekkage aan het platte dak van de verhuurder en ben je potentieel nog een stap van huis.
Neehoor. Dat komt niet door dat beetje puin. Onmogelijk. Ze hadden het namelijk eerst op het verkeerde dak opgeslagen en daar heeft het ook niet voor een lek gezorgd. Huis van verhuurder lekt wel vaker, gewoon ouderdom en lapwerk.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan ze een brief sturen binnen x tijd dat ze het weg moeten halen en dat je het anders op hun kosten weg laat halen.

Als het heel veel trammelant is en je geen zin hebt om deurwaarders in te schakelen omdat ze die factuur niet gaan betalen zou ik het waarschijnlijk gewoon zelf afhalen. Is het een pandjesbaas waar je bang voor moet zijn of is het vooral een papiere tijger? In dat laatste geval kun je het ook zijn tuin (voortuin?) in scheppen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• bastian433
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 18-09 14:33
Je kunt nog een week elke dag aanbellen en vriendelijk herinneren dat die zooi opgeruimd moet worden, oh ja misschien heeft u het wel zo druk dat u het steeds vergeet daarom kom ik u nog even herinneren dat het puin op mijn dak nog opgeruimd moet worden.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

bastian433 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:17:
Je kunt nog een week elke dag aanbellen en vriendelijk herinneren dat die zooi opgeruimd moet worden, oh ja misschien heeft u het wel zo druk dat u het steeds vergeet daarom kom ik u nog even herinneren dat het puin op mijn dak nog opgeruimd moet worden.
De bewoner is een huurder die het dak niet heeft laten repareren.

/▌

• bastian433
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 18-09 14:33
Marzman schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:22:
[...]

De bewoner is een huurder die het dak niet heeft laten repareren.
De verhuurder zit 20 meter verderop begreep ik. daar aanbellen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

bastian433 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:24:
[...]

Ah, ja dat is wel een goed plan :)

/▌

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23:49

LankHoar

Professionele amateur

Elm0 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 08:36:

Ik moet wel zeggen dat ik toch wel terughoudend hierin ben. Ik heb het idee dat ik volledig in mijn recht sta, maar ook gelijk krijgen is wel iets anders, daarnaast zullen de kosten van een advocaat ook niet mals zijn. Zijn zulke kosten niet standaard voor mij? Of moet de tegenpartij die betalen als je de zaak wint?
Je hebt geen advocaat nodig: https://sites.google.com/view/zelf-procederen/home

Het griffierecht e.d. kun je verhalen.

Trouwens, wat is je alternatief? Je wilt een strenge brief sturen. Leuk, maar gezien ze in je gezicht al keihard liegen dat ze actie gaan ondernemen, waarom denk je dat ze aan zo'n brief wel gehoor gaan geven? Ze zijn duidelijk niet van plan om actie te ondernemen, en dus werkt het alleen als ze iets te verliezen hebben. Als je niet bereid bent om stappen te ondernemen, dan kun je een strenge brief sturen, maar vervolgens er rekening mee houden dat het puin niet weg zal gaan en je het alsnog zelf kan gaan doen.

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• MaD_co
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:06
Stuur een mail naar de huurbaas, dat je wilt dat het binnen 1 week is opgeruimd,
Mocht het er dan nog liggen dat je zelf een bedrijf inschakelt, en dat de rekening hun kant op komt.
Met eronder de notitie dat bij uitblijven van een reactie dit als akkoord wordt beschouwd.
Lees en ontvangs bevestiging eraan hangen en wachten maar..

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Catch22
  • Laatst online: 00:26
Lekker naief. Die gast zal denken "die sukkel heeft het zelf gedaan :') "

Ik zou het opruimen en een factuur sturen

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

BazzH schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:52:
[...]

Neehoor. Dat komt niet door dat beetje puin. Onmogelijk. Ze hadden het namelijk eerst op het verkeerde dak opgeslagen en daar heeft het ook niet voor een lek gezorgd. Huis van verhuurder lekt wel vaker, gewoon ouderdom en lapwerk.
Dus je weet dat onderhoud niet optimaal is met als gevolg dat de dekbedekking potentieel niet meer geweldig is. De kans op een lekkage als je er onvoorzichtig puin op gaat gooien wordt dus groter.

Dit soort risicos moet je niet willen lopen.

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 20:46
Ik zou ze gewoon een brief sturen met de vraag wanneer ze verhindert zijn voor een kort geding de komende 6 weken.

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Napo schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:42:
[...]

Dus je weet dat onderhoud niet optimaal is met als gevolg dat de dekbedekking potentieel niet meer geweldig is. De kans op een lekkage als je er onvoorzichtig puin op gaat gooien wordt dus groter.

Dit soort risicos moet je niet willen lopen.
Zou ik direct doen hoor. Mocht ik aansprakelijk zijn, wat ik natuurlijk in alle toonaarden ga betwisten, dan ben ik daar voor verzekerd. Ik licht gewoon mijn aansprakelijkheidsverzekering in, geef daar ook aan dat ik van mening ben dat ik niet aansprakelijk ben omdat ik de schade niet veroorzaakt heb, en dan handelen die het wel af. Dan mag hij naar de rechter stappen na de afwijzing van de claim. Dan treft hij daar mijn rechtsbijstandsverzekering. :) Ook prima.

[Voor 8% gewijzigd door BazzH op 08-09-2021 10:52]

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:08
mark-k schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:06:
Als zijn kantoor 20m verderop is, overdag daar naartoe gaan en niet weggaan voor hij zijn zooi komt opruimen?
hahaha er zijn ook mensen die wél werk hebben en die tijd dus niet hebben om daar te gaan wachten.. :+

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011

mark-k

AKA markkNL

DonJunior schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:49:
[...]

hahaha er zijn ook mensen die wél werk hebben en die tijd dus niet hebben om daar te gaan wachten.. :+
Maybe melding maken van sluikstorten van afval op jouw terrein oid? Lijkt me dat dit ook gewoon strafbaar is. Als je daarmee dreigt zul je denk ik niet lang hoeven wachten.

• Dekaasboer
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 11:44
Niet heel moeilijk. Schrifelijk aangeven dat het ze het kunnen verwijderen. Anders huur je een bedrijf in en zijn de kosten voor de andere partij.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Luca
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 14:51
Geen advocaat erbij willen betrekken, geen strenge brief versturen, de boel niet hardhandig aan willen pakken en de band die jullie hebben niet willen verpesten.. Blijft ook niet veel over dan volgens mij.

Dan kan je het zelf nog beter opruimen zodat het klaar is, met als noot aan de buren dat de volgende keer een extern bedrijf wordt ingeschakeld op hun kosten.

• M.l.
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 19-09 17:27
Even een gek idee hoor. Als je aan de aso huurbaas vraagt wat hij zelf als stok achter de deur wil hebben om er voor te zorgen dat het echt gebeurt? Gaat hij jou iedere dag dat het er nog ligt €50 geven? Of misschien maar €10? Iets beloven maar er niets tegenover zetten is totaal niet geloofwaardig, vooral nu niet meer.

• mugen4u1987
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19-09 14:04
Waar gaat dit topic in godsnaam over, het ligt er dus al sinds OKTOBER 2020!?

Het is meer waar je zelf zin in hebt, wil je zo ver gaan dat die huurbaas ook enorm moeilijk gaat doen ineens? rechtszaak? politie bellen? gemeente inschakelen? is al die moeite het echt waard voor een paar kilo aan puin?

Zeg desnoods tegen de huurbaas dat jij het opruimt maar dat de kosten voor hem zijn.

• Johnny
  • Laatst online: 17:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

mugen4u1987 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:13:
Waar gaat dit topic in godsnaam over, het ligt er dus al sinds OKTOBER 2020!?

Het is meer waar je zelf zin in hebt, wil je zo ver gaan dat die huurbaas ook enorm moeilijk gaat doen ineens? rechtszaak? politie bellen? gemeente inschakelen? is al die moeite het echt waard voor een paar kilo aan puin?

Zeg desnoods tegen de huurbaas dat jij het opruimt maar dat de kosten voor hem zijn.
Haha, dat gaat hij lekker niet betalen want daar heeft hij geen opdracht voor gegeven. Hij weet niet eens waar het over gaat. Puin? Welk puin?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• cadsite
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 14:06
bastian433 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:24:
[...]

Neem gelijk een doosje met wat puin mee om op zijn bureau te zetten.
Dan ben je daar alvast vanaf. :P

Ik heb zo nog een stuk rioolbuis op het bureel van een ambtenaar gaan leggen die niet geloofde dat de buis stuk was. Werkte behoorlijk goed. >:)

• GreatDictator
  • Laatst online: 19:31
Wat je ook doet ik zou de gemeente op de hoogte brengen. Huizbazen hebben een verhuurvergunning nodig en als de gemeente veel klachten ontvangt, dan kan die worden ingetrokken (of in elk geval extra controles etc.). Check ook of er iets van een meldpunt voor asociale huisjesmelkers oid bestaat in jouw gemeente.

• Bas.013
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 22:46
Alternatief: bij bouw- en woningtoezicht van de gemeente een melding maken van strijd met de regeling bouwbesluit. Afvoeren van afval, artikel 4.1 lid 4. Daarin staat dat het afval gewoon gescheiden moet worden afgevoerd.
Komt de verstandhouding niet ten goede, maar kan dat de gemeente haar wettelijke taak gaat uitvoeren.

• Jampot007
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 22:30
En als het eraf is moet je nog hopen dat het dakleer niet beschadigt is door combinatie puin erop en warme dagen.

• fonsoy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:25
Aangifte bij de politie doen van afvaldumping.
https://www.politie.nl/in...-dumping-bel-dan-112.html (dit is bij heterdaad, maar meer om aan te tonen dat ze er wel wat mee doen).
Bewijsvoering lijkt me eenvoudig, niemand die daar kan komen en de buurman die kan getuigen.

[Voor 18% gewijzigd door fonsoy op 08-09-2021 18:37]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• barry86
Ik zou het dan nog eerder bij de huurbaas voor zijn kantoor gooien (20 meter vanaf mijn huis).

.
Maar wat ga je nu doen?
Voor mij persoonlijk geeft jou bovenstaande reactie pas echt voldoending!

En dan wederom opdezelfde manier reageren. Heerlijk!

[Voor 11% gewijzigd door barry86 op 08-09-2021 21:33]

• JJ Le Funk
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
alles terugkeilen toch? de diplomatieke weg is al bewandeld.

~

• Elm0
tl;dr: ze komen morgen langs!

Edit: 16 september, zie mijn volgende post, het is nog niet afgelopen ;).

Ik ben er afgelopen vrijdag nog een keer geweest met de boodschap dat ik er écht helemaal klaar mee ben en dat ik diezelfde dag nog gebeld wilde worden met duidelijkheid wanneer het verwijderd zou worden (+ binnen 7 dagen weg). Uiteraard niet teruggebeld.. Ik heb menig keer tot 10 moeten tellen om niet alles daar voor het kantoor te gooien, maar ik heb mij kunnen inhouden ;).

Ik was dus van plan vanochtend daar nu redelijk boos daar de deur open te rammen om daarna te vragen waarom ik niets gehoord had. Maarr, ik zag dat er nu iemand anders zat. De situatie even uitgelegd en ben nu net gebeld dat de klusjesmannen morgen langskomen. Via mijn steeg (buurman heeft geen steeg) kunnen ze het er dan afhalen. Dan hoeven ze ook niet door het huis van mijn buren met allemaal gruis/stenen.

Even afwachten of ze ook langskomen uiteraard, maar het lijkt nu de goede kant op te gaan!
fonsoy schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:36:
Aangifte bij de politie doen van afvaldumping.
https://www.politie.nl/in...-dumping-bel-dan-112.html (dit is bij heterdaad, maar meer om aan te tonen dat ze er wel wat mee doen).
Bewijsvoering lijkt me eenvoudig, niemand die daar kan komen en de buurman die kan getuigen.
Ik had de politie trouwens al eens gebeld of ik hier aangifte voor kon doen, maar dat kon niet volgens hem.
Jampot007 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:18:
En als het eraf is moet je nog hopen dat het dakleer niet beschadigt is door combinatie puin erop en warme dagen.
Dat ga ik uiteraard nog even controleren! Maar moet toegeven dat het dak ook niet echt top is, dus het moet sowieso vervangen worden over enige tijd. Het houdt nog wel de regen tegen, maar een dak gevuld met sneeuw zal ik niet snel hebben ;)!

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23:49

LankHoar

Professionele amateur

Elm0 schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:23:
Ik had de politie trouwens al eens gebeld of ik hier aangifte voor kon doen, maar dat kon niet volgens hem.
Dat de betreffende bediende er geen zin in had, of de boel niet goed snapte of te druk was betekent natuurlijk niet dat je hier geen aangifte tegen kan doen. Het zou een mooie boel worden als iedereen ongestoord hun afval bij anderen op het terrein mogen dumpen.

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• Erwin_83
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 21:16
En is het dak nu schoon ?

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun.

• PeacekeeperNL
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Elm0 schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:23:
tl;dr: ze komen morgen langs!

Ik ben er afgelopen vrijdag nog een keer geweest met de boodschap dat ik er écht helemaal klaar mee ben en dat ik diezelfde dag nog gebeld wilde worden met duidelijkheid wanneer het verwijderd zou worden (+ binnen 7 dagen weg). Uiteraard niet teruggebeld.. Ik heb menig keer tot 10 moeten tellen om niet alles daar voor het kantoor te gooien, maar ik heb mij kunnen inhouden ;).

Ik was dus van plan vanochtend daar nu redelijk boos daar de deur open te rammen om daarna te vragen waarom ik niets gehoord had. Maarr, ik zag dat er nu iemand anders zat. De situatie even uitgelegd en ben nu net gebeld dat de klusjesmannen morgen langskomen. Via mijn steeg (buurman heeft geen steeg) kunnen ze het er dan afhalen. Dan hoeven ze ook niet door het huis van mijn buren met allemaal gruis/stenen.

Even afwachten of ze ook langskomen uiteraard, maar het lijkt nu de goede kant op te gaan!

[...]

[...]

Dat ga ik uiteraard nog even controleren! Maar moet toegeven dat het dak ook niet echt top is, dus het moet sowieso vervangen worden over enige tijd. Het houdt nog wel de regen tegen, maar een dak gevuld met sneeuw zal ik niet snel hebben ;)!
Ben inderdaad wel benieuwd of ze gisteren zijn langs gekomen en het hebben opgeruimd. Graag horen we dus de afloop ;)

Check mijn review van de Nest Hub Max of de Bose Sleepbuds II.

• Elm0
Rond 9 uur vandaag kwam het eerste mannetje langs. Aardige gozer en begon direct troep op te ruimen wat ik al van het dak had gegooid, zag nog wat ander spul in de tuin liggen en vroeg of dat ook weg moest, toevallig wel! Hij zei 'joh, gooi alles er maar bij wat je weg wilt, wij ruimen het wel op'. Dus ik ben wel af van een oude barbecue, twee rolgordijnen, vijf emmers met puin van mijn dakterras (daar lag ook nog een hele stapel) en een beetje dakleer, maar dit ligt er nog op het dak 😂.. ik had zelf al zo'n 50 stenen van het dak afgehaald omdat ik die nog wel kan gebruiken, dus het is sowieso al iets beter. Ik had ze gevraagd het grind er af te halen of weer terug te plaatsen naar het dak van de buren, helaas niet gebeurt.

Het tweede mannetje was niet zo relaxt en deed direct moeilijk, geen zin de ladder op te gaan e.d. Hij had blijkbaar ook het spul op dat dak gelegd. Ze hebben een paar dingen op het dak van de buren gelegd. Zelfs op de rand van het dak dus met een beetje wind heb je een stenen pijp door je hoofd heen. Morgen dus toch maar weer de politie bellen..

[Voor 9% gewijzigd door Elm0 op 16-09-2021 08:06]

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Elm0 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 00:09:

Het tweede mannetje was niet zo relaxt en deed direct moeilijk, geen zin de ladder op te gaan e.d. Hij had blijkbaar ook het spul op dat dak gelegd. Ze hebben een paar dingen op het dak van de buren gelegd. Zelfs op de rand van het dak dus met een beetje wind heb je een stenen pijp door je hoofd heen. Morgen dus toch maar weer de politie bellen..
:') wauw.. dus hij heeft al dit gezeik veroorzaakt en maakt het nog ff een graadje erger? Leuk figuur!

Had je nog contact opgenomen met de verhuurder wat ie eraan gaat doen dat z'n mannetje werk weigert?

• Elm0
Yep, ik kwam naar buiten om ze wat drinken aan te bieden (dacht ik moet deze heren tevriend houden), zegt meneer #2 "nee. We zijn hier niet lang". Okeeeee, duidelijk.

Naar het kantoor geweest, foto's laten zien.. ze zouden bellen, maar dat is uiteraard niet gebeurd.

• superfunki
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-09 07:23
Ik zou vooral alles schriftelijk doen, niet telkens langs gaan. Tijdlijn maken.

En zoals benoemd, ultimatum stellen omwille van gevaarlijke situatie. Anders zelf laten doen en kosten doorzetten

• Elm0
Yes, heb de man die wél behulpzaam is vanochtend een bericht gestuurd en hij gaf net aan dat ze vandaag langskomen. Afwachten maar weer.

• naftebakje
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 15:27
Als alles weg is, nog een net factuurtje bezorgen met je uur- en administratiekosten, of dat ook nog even vergoed kan worden aub (als statement, reken er niet op dat je het krijgt). Lijkt me niet meer dan redelijk, na de onredelijkheid dat zij zo lang hun troep op je dak gedumpt laten liggen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• CappieL
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 15:42
naftebakje schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:17:
... zij zo lang hun troep op je dak gedumpt laten liggen. ...
Zie het als "stallingskosten" :+

PSN: Cappie85 (PS4)

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18:42

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

Ik zou die foto's wel even bewaren die je gemaakt hebt. Tevens de mensen die het daar hebben neergelegd, namen van noteren. Mocht je ooit lekkage krijgen of stiekem al hebben, dan kan je dat mooi aantonen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:57

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Ik zou wel vragen of ze dat grind even netjes aanharken en verdelen. Het is immers bescherming voor je dak.

[Voor 6% gewijzigd door Microkid op 16-09-2021 10:35]

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• fastedje
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 16:11
Voordat je zelf inderdaad puin gaat verhuizen zou ik eerst goed kijken of er toch echt geen asbesthoudende buis tussen ligt, zoiets zoals hier.

• M.l.
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 19-09 17:27
Elm0 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:42:
Yes, heb de man die wél behulpzaam is vanochtend een bericht gestuurd en hij gaf net aan dat ze vandaag langskomen. Afwachten maar weer.
En nou ben ik benieuwd of er inmiddels iemand langs is geweest.

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Microkid schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:34:
Ik zou wel vragen of ze dat grind even netjes aanharken en verdelen. Het is immers bescherming voor je dak.
En dan over een paar jaar, wanneer TS z'n dak aan vervanging toe is, mag TS zelf met die troep gaan lopen slepen? Nee, steentjes zijn en blijven van iemand anders. Weg met die troep, het dak heeft z'n beste tijd al gehad en daar doen die steentjes niks meer aan.

• miciel
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 21:34
sypie schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:13:
[...]

En dan over een paar jaar, wanneer TS z'n dak aan vervanging toe is, mag TS zelf met die troep gaan lopen slepen? Nee, steentjes zijn en blijven van iemand anders. Weg met die troep, het dak heeft z'n beste tijd al gehad en daar doen die steentjes niks meer aan.
als het grind als ballast wordt gebruikt dan moet het er na afloop gewoon weer op.
(maar als het budget technisch kan is een dak zonder grindt wel mooier beter etc)
en beetje afhanelijk van wat de stiutie is. is het dak van de buren is met grindt
dan krijgt u ook een dak met grindt. of we maken er zo,n mooie balk/scheiding in.

in het geval van ts zou ik als het technisch kan in de toekomst er scheidingsbalk in maken.
ze gooien dan minder snel het puin op je dak. en als je buren een lekage hebben loop het
minder snel bij jouw naar binnen. bij zo,n scheidingbalk loopt soms het water er onderdoor.

maar de buren zijn niet altijd blij met een scheidingbalk. het kan ook leiden tot een ruzie.
als je buren in de toekomst een lekage hebben loopt het door de scheidingbalk bij hun naar binnen.
en als dan de scheidingbalk/toplaag niet coorect geplaatst is in het dak van de buren zijn ze boos.
en heb je ruzie met je buren. dus laat een scheiding balk enkel plaatste door profs. en niet door dhz.

• MrBubbles
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21:02

MrBubbles

Ik mis je

Elm0 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 08:09:
Yep, ik kwam naar buiten om ze wat drinken aan te bieden (dacht ik moet deze heren tevriend houden), zegt meneer #2 "nee. We zijn hier niet lang". Okeeeee, duidelijk.

Naar het kantoor geweest, foto's laten zien.. ze zouden bellen, maar dat is uiteraard niet gebeurd.
Mijn oprechte complimenten hoe jij je als buurman opstelt. Als iedereen zich zo zou gedragen zouden er geen problemen zijn in wijken. Chapeau, echt petje af. _/-\o_

I didn't ask for this, I was chosen.

• Elm0
miciel schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:08:
[...]

als het grind als ballast wordt gebruikt dan moet het er na afloop gewoon weer op.
(maar als het budget technisch kan is een dak zonder grindt wel mooier beter etc)
en beetje afhanelijk van wat de stiutie is. is het dak van de buren is met grindt
dan krijgt u ook een dak met grindt. of we maken er zo,n mooie balk/scheiding in.

in het geval van ts zou ik als het technisch kan in de toekomst er scheidingsbalk in maken.
ze gooien dan minder snel het puin op je dak. en als je buren een lekage hebben loop het
minder snel bij jouw naar binnen. bij zo,n scheidingbalk loopt soms het water er onderdoor.

maar de buren zijn niet altijd blij met een scheidingbalk. het kan ook leiden tot een ruzie.
als je buren in de toekomst een lekage hebben loopt het door de scheidingbalk bij hun naar binnen.
en als dan de scheidingbalk/toplaag niet coorect geplaatst is in het dak van de buren zijn ze boos.
en heb je ruzie met je buren. dus laat een scheiding balk enkel plaatste door profs. en niet door dhz.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Ik wilde het dak komend jaar gaan vervangen en wilde dit dan ook gelijk bij beide laten doen, maar de huurbaas doet zo moeilijk over dit dat ik daar zo langzamerhand vrijwel geen zin in heb. Ik laat dit wel door een erkend dakdekker doen, maar daarbij gaan wij (3 broers en vader) helpen om de kosten te drukken - zo hebben we dit ook al eerder gedaan met het dak van mijn ouders en een van mijn broers. Ik steek dan dus "veel" tijd in het opknappen van een dak van een persoon die mij het leven momenteel wel erg zuur maakt. Ik streef er dus nog wel naar dat het grind eraf gaat, zodat ik het er niet zelf af hoef te halen, maar anders gaat het waarschijnlijk wel terug naar het dak van de buren. Het is maar net hoe welwillend de huurbaas de komende tijd is. Mijn goodwill is wel tot een dieptepunt gezakt.
MrBubbles schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 01:06:
[...]

Mijn oprechte complimenten hoe jij je als buurman opstelt. Als iedereen zich zo zou gedragen zouden er geen problemen zijn in wijken. Chapeau, echt petje af. _/-\o_
Hehe, thanks! Wie goed doet, goed ontmoet zegt moeders altijd, al lijkt dat nu niet helemaal zo te zijn ;).

Ik heb de huurbaas woensdag nog geappt en hij gaf aan dat ze die dag langs zouden komen, dat is uiteraard niet gebeurd. Ik heb zonet de politie weer gebeld en kreeg dit keer een hele behulpzame dame aan de lijn, zij gaat mij in contact brengen met de wijkagent. Deze belt mij binnen twee (werk?)dagen, tenminste dat is het streven. Ik ga dus niet meer contact zoeken met de huurbaas maar laat het dan nu via de wijkagent gaan.

Wordt vervolgd ;)..

[Voor 53% gewijzigd door Elm0 op 17-09-2021 11:54]

• Erwin_83
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 21:16
Let op, dakleer/bitumen houdend afval storten is relatief duur, grind met bitumen resten valt daar ook onder. Is het grind zonder bitumen resten eraan dan kan je het als schoon puin storten. Dus grind van de buren afvoeren kan dan duur zijn.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun.

• Johnny
  • Laatst online: 17:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Elm0 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:47:

Hehe, thanks! Wie goed doet, goed ontmoet zegt moeders altijd, al lijkt dat nu niet helemaal zo te zijn ;).
Het principe van wederkerigheid is nog steeds van toepassing. De huisbaas zal er waarschijnlijk niets van leren maar misschien wel ondervinden dat wie slecht doet ook slecht ontmoet.

De huisbaas is iemand die er structureel voor kiest om niet goed te doen richting anderen. In het belang van het algemene goed is het dus een goede daad om zo iemand tegen te werken om de impact van zijn slechte daden te minimaliseren.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee