Draadloze buitencamera op 5Ghz bestaan niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.897 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 16:03
Hoi,
Klopt het dat ik nergens op internet een buitencamera kan vinden die draadloos (accu) werkt en werkt over 5Ghz? En dan bij grote voorkeur eentje zonder floodlight, dus gewoon een subtiele ;-)
Ring had leuke opties, maar die werkt alleen op 2.4Ghz, voor zover ik kon ontdekken.
Verder kom ik toch veelal uit op 230v opties. Alleen op de plek waar ik de camera voor zoek, heb ik alleen 12v en WiFi 5Ghz tot m’n beschikking.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-05 00:18
ik denk dat je dan meer in de wildlife of (gopro) actioncams moet zoeken.
die zijn altijd op batterij en de duurdere zullen ook 5GHz ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Waarom 5GHz? Als je 5GHz kunt ontvangen, kun je toch ook 2.4GHz ontvangen? Of is 2.4GHz overbevolkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Tja, het probleem is dat 5ghz doorgaans erg slecht door muren heengaat. Dat is het grootste voordeel er van (minder concurrentie), maar voor een camera ook een nadeel. Denk dat de use case dan ook niet zo groot is. Doorgaans adviseer ik de 2.4ghz band niet maar als je zo'n camera al draadloos wil (het is absurd makkelijk te storen), dan is 2.4 wat eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Ik heb alleen 5Ghz in huis, geen 2.4. ;-)
Action cams zijn geen optie, want wil een beveilingscamera - had het misschien ook zo moeten noemen ipv buitencamera.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
2.4 uitzenden, en dan heb je alle keuze

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, dan kun je óf 2.4GHz (op een apart vnet) enkel voor security aan gaan zetten, of het direct juist doen (draadloze camera = geen beveiliging, ze zijn met een simpele rbpi te overloaden) en een set POE camera's aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De Reolink RLC-410W heeft dual wifi op 5Ghz, heeft 12V dacht op 2A.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
OK, jammer van de reacties met betrekking tot 2.4Ghz. Dat is geen optie. Als dat een optie was, had ik genoeg keuze gehad en dit topic ook niet geopend.

@SinergyX interessant! die had ik nog niet gevonden! had verwacht dat deze op netstroom zat.

x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zoeken op 'security camera dual wifi' is de eerste hit hier https://www.amazon.com/EN...mpatibility/dp/B07SFFT6TQ al heb ik geen idee of dat wat is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
@F_J_K Als het zo simpel was, had ik het topic niet geopend. Jouw link is niet een draadloze variant.

Sluit dit topic anders maar, want ik had het niveau hier wat serieuzer verwacht.

[ Voor 8% gewijzigd door repsaj op 08-09-2021 10:07 ]

x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:23
repsaj schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:26:
OK, jammer van de reacties met betrekking tot 2.4Ghz. Dat is geen optie. Als dat een optie was, had ik genoeg keuze gehad en dit topic ook niet geopend.
Mensen zeggen dat alleen maar om teleurstelling te voorkomen. Zoals al eerder gezegd gaat 5Ghz bizar slecht door solide dingen heen. Tenzij je buiten een access point hebt met zichtlijn naar je camera toe kan de ontvangst en daarmee de betrouwbaarheid waarmee dat ding werkt wel eens heel erg tegen gaan vallen.

Dat verklaart ook gelijk waarom er zo weinig te vinden zijn, het is in de praktijk gewoon niet handig. Kan je misschien uitleggen waarom 2.4 geen optie is en je zo graag 5ghz only wilt? Dat kan een hoop nutteloze opmerkingen voorkomen en misschien weten mensen dan nog wel een andere oplossing om je verder te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
repsaj schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:07:
@F_J_K Als het zo simpel was, had ik het topic niet geopend. Jouw link is niet een draadloze variant.

Sluit dit topic anders maar, want ik had het niveau hier wat serieuzer verwacht.
sympathiek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:12

Werkt 2 kanten op. Maar het is bekend dat 5ghz niet lekker werkt door een muur heen. Daardoor zijn er mogelijk niet zo veel camera's met die ondersteuning. Daarnaast omdat je 12volt wenst, maakt dit extra lastig en mogelijk niet te vinden.

Je kan beter kijken naar een 2,4ghz situatie, maar daar wil je dus niet eens als optie beschouwen en dan maakt dit dus erg lastig.

[ Voor 46% gewijzigd door corporalnl op 08-09-2021 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

"This surveillance camera can connect 2.4ghz and 5ghz wifi. " suggereerde anders, maar ik had idd de handleiding er niet op nageslagen. (En had niet de voeding gecheckt).
Neuh. Maar ik zal je topic wel verplaatsen, het gaat niet om de beveiliging sec. Consumentenelektronica Aankoopadvies lijkt me dan een betere plaats dan Privacy & Beveiliging :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:23
F_J_K schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:18:
[...]

"This surveillance camera can connect 2.4ghz and 5ghz wifi. " suggereerde anders, maar ik had idd de handleiding er niet op nageslagen. (En had niet de voeding gecheckt).
Er staat (Not wireless) in de titel van het product wat veel verwarrings schept, maar de beschrijving schept helderheid: Alleen het initieel inregelen moet via een draadje:
After this wifi security camera is successfully connected for the first time, you can disconnect the network cable. At this point, the camera is connected to wifi. You can search for GxETQ9lAH5E on youtube to watch the installation operation.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
repsaj schreef op woensdag 8 september 2021 @ 09:26:
Ok. Jammer van je reactie met betrekking tot 2.4, ik mis de uitleg waarom het geen optie is.

Waar een wil is is een weg,.

Suc6

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:05

FeaR

In GoT we trust

OK

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.