Mijn vraag
Ik heb recentelijk een FD ION 860+ aangeschaft (30-05-2021)
Tegelijkertijd met het meeste van mijn nieuwe systeem.
Deze werkte tot recentelijk perfect zoals je zou verwachten.
Rond eind Juli/half augustus wilde ik de PC opstarten, en net na boot (BIOS liep goed, W10 opstartscherm) klapte mijn breakers (van mijn huis) eruit, alles ging op zwart....
Relevante software en hardware die ik gebruik:
inventaris: Game PC 2021
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
De eerste keer dat het gebeurde leek er een "discharge"/vonk bij de GPU vandaan te komen (1070TI die dus al ruim 1,5 maand probleemloos draaide) ter informatie, de SSD bootdisk zit daar direct onder.
1e stap: GPU verwijderd, vervangen met een oudere 970 die ik nog had liggen.
resultaat : bij opstarten hele groep alsnog op zwart.
2e stap: GPU (970) verwijderd.
3e stap: Alles verwijderd, behalve CPU/MEM
4e stap: PSU (voeding) verwijderd van de kast, op antistatische mat, vervolgens aangesloten op 230V.
Ergo (denk ik): PSU maakt intern kortsluiting. weet iemand of ik deze nog kan resetten, hij ruikt niet verbrand, maar zit nog wel in garantie. dus zijn jullie het eens dat hij kortsluiting maakt of is het iets anders geks?
(4 verschillende bekabelingen gebruikt, op een overspanning adapter/spanningsmeter (PM 231E) en direct op het stopcontact, in huiskamer en in hobbyruimte....)
...
Ik heb recentelijk een FD ION 860+ aangeschaft (30-05-2021)
Tegelijkertijd met het meeste van mijn nieuwe systeem.
Deze werkte tot recentelijk perfect zoals je zou verwachten.
Rond eind Juli/half augustus wilde ik de PC opstarten, en net na boot (BIOS liep goed, W10 opstartscherm) klapte mijn breakers (van mijn huis) eruit, alles ging op zwart....
Relevante software en hardware die ik gebruik:
inventaris: Game PC 2021
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
De eerste keer dat het gebeurde leek er een "discharge"/vonk bij de GPU vandaan te komen (1070TI die dus al ruim 1,5 maand probleemloos draaide) ter informatie, de SSD bootdisk zit daar direct onder.
1e stap: GPU verwijderd, vervangen met een oudere 970 die ik nog had liggen.
2e stap: GPU (970) verwijderd.
3e stap: Alles verwijderd, behalve CPU/MEM
4e stap: PSU (voeding) verwijderd van de kast, op antistatische mat, vervolgens aangesloten op 230V.
Ergo (denk ik): PSU maakt intern kortsluiting. weet iemand of ik deze nog kan resetten, hij ruikt niet verbrand, maar zit nog wel in garantie. dus zijn jullie het eens dat hij kortsluiting maakt of is het iets anders geks?
(4 verschillende bekabelingen gebruikt, op een overspanning adapter/spanningsmeter (PM 231E) en direct op het stopcontact, in huiskamer en in hobbyruimte....)
...
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem