Lagg tijdens video editing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:57
Beste Tweakers,

Ik heb er al langere tijd last van maar het is nu haast niet meer te doen, zo irritant. Het simpele hobby video editing is bijna onmogelijk omdat er ontzettend veel lagg is tijdens het bekijken van de beelden. Het is mogelijk, alleen kost het een hoop irritatie + dubbel zo veel tijd.

Mijn specs;
GTX 1080
AMD Ryzen 5 3600
16gb ram

Voorheen deed ik dit soort projecten op veel lagere specs van o.a. een laptop en daar ging het zelfs soepeler. Iets klopt er niet. Ik edit in Vegas Pro 14 en het video bestand is een mp4 1080p x264.

Iemand enig idee wat er hier mis gaat? Ik heb al op YouTube videos bekeken waar je instellingen in Vegas kan toepassen voor minder of geen lagg, werkt niet bij mij. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Video editors houden niet zo van sterk gecomprimeerde bestanden (tenminste, dat is mijn ervaring met o.a. Davinci Resolve). Heb je het al eens met een ongecomprimeerd bestand geprobeerd (bijv MOV)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En waar haal je je bronbestanden vandaan? Van een snelle SSD, of een gaar oud 5400rpm diskje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:57
@TMDC Nee, maar ik edit al jaren in Vegas met zulke files, en sinds een tijd heb ik dit nu, de lag.
@TERW_DAN Van een SSD.

Mis ik een codec of iets?

Edit: Vegas opnieuw geïnstalleerd, en nu 0,0 lag. Loopt dus perfect, eindelijk. _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door Westland1940 op 07-09-2021 22:49 ]