Day of the tentacles....

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:27
Dit spel roeleerd he?

ik heb het net weer geinstaleerd, en ben weer begonnen te spelen, nou weet ik alleen een paar dingetjes niet meer :'(

Hoe kreeg je het dubbeltje, war in de gang vastzitgeplakt op de grond, los? en welk materiaal moet je aan edison geven zodat hij die vlieger kan bouwen?

Verwijderd

dubbeltje losmaken met met breekijzer dacht ik en die 2de vraag weet ik niet :7

• Nietzman
* Nietzman kan nergens een breekijzer vinden

Verwijderd

o ik zal ff een walktrou of hoe je dat ook spelt voor je zoeken oke?:?

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Ok hier komt ie...

Ten eerste het dubbeltje hiervoor gebruiken we het breekijzer die natuurlijk in het bezit is van de autodief die buiten aan die verotte bak staat te knoeien. Geef hem de sleutels (Die je weer vind in de deur in de eerste kamer van links als je op de 1ste verdieping komt, Let op ga in de kamer en doe de deur dicht, voila de sleutels)

En nog ff het vliegertje, laat in het heden die kerel dat kaartje in de hal pakken linksonder bij het raam, waar ook dat duppie ligt. Spoel deze door de plee naar die gozer in het verleden. Ga met die kerel naar de kelder, door de klok.
Geef dat proffesortje dat kaart en pak dan het jasje wat aan de muur hangt. Hier kan die gozer dan weer een vlieger van maken

8> amen

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2025

CORVETTE

---- American V8 ---

Super spel , vet lachu die intro , en later als ze met die dixie potten door de tijd gaan reizen :)

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Ik heb laastst "Sam and Max hit the road" op ebay gekocht, omdat niemand 'm (meer) had. Zelfde genre. Volgens mij ook de zelfde makers, in ieder geval ook Lucas Arts. Geweldig gewoon!

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• Nietzman
Die jas had ik al, wist alleen niet datie um daar van maaktte (vroeger heb ik um wel gehad, maar was vergeten :) )

die vent met die koevoet was ik al helemaal vergeten....

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09-2025
Hehe, kheb DOT net ook weer ff geinstalt :) wat een vreselijk lachen spelletje is dat toch. Ik zag hem laatst liggen op een rommelmarkt voor 5piek, ik dacht "Ja, die ga ik kopen :))"

Verwijderd

Oh help dit is zo'n vreselijk leuk en schattig spel!!! Ik ben enorme adventure-fan en heb me met deze echt vreselijk vermaakt! Iemand plaatjes??? :)

Verwijderd

Het is trouwens "Day of the Tentacle" en het is een vervolg op Maniac Manson, het c64-spel :)

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 21:07 schreef bugs het volgende:
Ik heb laastst "Sam and Max hit the road" op ebay gekocht, omdat niemand 'm (meer) had. Zelfde genre. Volgens mij ook de zelfde makers, in ieder geval ook Lucas Arts. Geweldig gewoon!
AAH die is ook al zo geweldig!! maar die kreeg ik alleen niet uitgespeeld :( Zijn daar ook Walkthroughs van?

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
heh..

wat wil je ervan weten? :)

* Eeruku heeft hem uitgespeeld en herrinnert zich nog wel wat

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Verwijderd

Heb je hem niet gewoon als txt-bestandje? Ik moet het spel weer helemaal opnieuw installen nl....

• Sabbath
Op maandag 20 augustus 2001 02:53 schreef SisterofMercy het volgende:
Oh help dit is zo'n vreselijk leuk en schattig spel!!! Ik ben enorme adventure-fan en heb me met deze echt vreselijk vermaakt! Iemand plaatjes??? :)
nou vooruit dan:

Afbeeldingslocatie: http://www.topzite.com/home/sabbath/DOT1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.topzite.com/home/sabbath/DOT2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.topzite.com/home/sabbath/DOT3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.topzite.com/home/sabbath/DOT4.jpg

die laatste vind ik echt super kewl :) stomme clown :)
genoeg?? :)

Verwijderd

GEWELDIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :P :P :P

(en toen hield mijn rechtermuisknop ermee op..great)

Verwijderd

[Edit]: Link weggehaald.

Verwijderd

Waarschijnlijk was dit al heeeel erg bekend, maar voor de liefhebber hetvolgende:

Als je in het heden bent, zit op een van de kamers volgens mij een neef met een hamster (is lang geleden, maar dat is hem volgens mij) overigens moet je die hamster ook mee zien te nemen.
In de linkerhoek heeft hij een oude PC staan waarop je Maniac Mansion kan spelen (zoals eerder gezegd, de voorloper van DOTT).

Verwijderd

Weet je werke ook al zo goed is? Money Island, ik ben nu bezig met Escape from Monkey Island.
De interface is een beetje geupdate, maar de gameplay en vooral de humor zijn nog steeds geweldig.

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op wat voor sysyteem draai je dat spel eigenlijk op die van mij draait ie niet :(
Op maandag 20 augustus 2001 02:54 schreef SisterofMercy het volgende:
Het is trouwens "Day of the Tentacle" en het is een vervolg op Maniac Manson, het c64-spel :)
<aanvulmode>
Die ook(misschien wel eerder)voor de NES uitgebracht is.
</aanvulmode>

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Op maandag 20 augustus 2001 03:43 schreef SisterofMercy het volgende:
[Edit]: Link weggehaald.
Sorry, maar ik geloof dat er warez op die site staan. Of zijn die spelletjes ineens freeware?

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 09:32 schreef El.Greco het volgende:
Weet je werke ook al zo goed is? Money Island, ik ben nu bezig met Escape from Monkey Island.
De interface is een beetje geupdate, maar de gameplay en vooral de humor zijn nog steeds geweldig.
Ik heb laatst nog Escape voor de tweede keer gespeeld en het blijft geweldig.
Weet iemand of ze al bezig zijn met een vervolg? Ik heb wel geruchten gelezen, maar www.lucasarts.com zwijgt als het graf.

• GaiusBertus
  • Laatst online: 25-07-2022

GaiusBertus

aka Gajes

Idd allemaal superspellen. Ik gebruik de Bernard quote "OK, we spread out, comando-style" nog regelmatig in het dagelijks leven :)

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

• sporthaas
  • Laatst online: 11-06-2012
Kennen jullie het eerste deel van day of the tentacle?????

MANIAC MANSION... en ZAK MCKRACKEN... die waren ook op de c64. super spellen waren/zijn dat!!!!

Net zoals de monkey island. Moet ik wel zeggen dat de eerste twee delen het leukst waren!!!!

• sporthaas
Hoe krijg je er eigenlijk geluid bij!!!!

ik heb een pci128 maar via dos krijg ik er geen geluid uit!

• d33n
  • Laatst online: 25-01 11:24
Op maandag 20 augustus 2001 15:57 schreef sporthaas het volgende:
Kennen jullie het eerste deel van day of the tentacle?????

MANIAC MANSION... en ZAK MCKRACKEN... die waren ook op de c64. super spellen waren/zijn dat!!!!

Net zoals de monkey island. Moet ik wel zeggen dat de eerste twee delen het leukst waren!!!!
:Z :Z :Z :Z :Z :z

• Nietzman
* Nietzman draaid DOTT nou op een P500, 265MB en Win2k SP2.... en nog moetie heeeel vaak laden :)

ik heb hem nou volgens mij bijna uitgespeeld.... ik ben nou zover dat die 3 samengevoegd zijn in een persoon :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:36

Sick Nick

Drop the top!

Op maandag 20 augustus 2001 15:23 schreef rb338 het volgende:

[..]

Sorry, maar ik geloof dat er warez op die site staan. Of zijn die spelletjes ineens freeware?
Zou je niet eerst even kijken voordat je gaat blaten
De downloads werken allemaal niet :D

• Sabbath
Op maandag 20 augustus 2001 09:26 schreef Luke het volgende:
Waarschijnlijk was dit al heeeel erg bekend, maar voor de liefhebber hetvolgende:

Als je in het heden bent, zit op een van de kamers volgens mij een neef met een hamster (is lang geleden, maar dat is hem volgens mij) overigens moet je die hamster ook mee zien te nemen.
In de linkerhoek heeft hij een oude PC staan waarop je Maniac Mansion kan spelen (zoals eerder gezegd, de voorloper van DOTT).
Daar was ik dus en ik ging op die compoeter spelen maar ik kwam niet meer uit dat spel en ik had eigenlijk geen zin om een adventure in een adventure te spelen :).
(is trouwens in het verleden)

Verder krijg ik er met m'n Live! plankje ook geen geluid uit hoor. Maniac Mansion biepte wel af en toe maar dan over m'n pc-speaker.

• Sabbath
tering wat is dat spel verslavend.......
weer 3uur voorbij :)

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 15:23 schreef rb338 het volgende:

[..]

Niet gezien sorry, het ging om die plaatjes...(kunnen mensen nog wel bij mij krijgen event.)

• Sabbath
Weet iemand wat dat fake barf is? of wat ik er mee kan doen??

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 20 augustus 2001 16:01 schreef sporthaas het volgende:
Hoe krijg je er eigenlijk geluid bij!!!!

ik heb een pci128 maar via dos krijg ik er geen geluid uit!
Ik heb ook een pci 128 en het is mogelijk :)
Bij het configureren van je geluid kies je natuurlijk voor SB or compatibles/ Adlib.
De irq/port etc detecteer je gewoon.
Bij mij is dat poort 220 irq 5 buffer 8.

Only fools are enslaved by time and space.

• Nietzman
Op dinsdag 21 augustus 2001 03:00 schreef Sabbath het volgende:
Weet iemand wat dat fake barf is? of wat ik er mee kan doen??
Moetje in de schoonheidswedstrijd in de toekomst voor zo'n deelnemer neerleggen zodat ze gediscwalificeerd w0rd :)

Verwijderd

Toch ongelovelijk, zo'n oud spel en sommige zitten nog steeds vast... :D .. :P
Day of the tentacle roeleerde en roeleert nog steeds... Strax nog weer ff spelen.. :)

Verwijderd

Is er in Nederland geen winkel of site waar je dit soort spellen origineel kan kopen?

Ik zoek ook nog steeds naar:
Sam & Max, Hit the Road en The Dig

Je kan wel via warez sites binnen halen.. maar dan is het zonder speech en muziek.

Verwijderd

Shit..ik wil day of the tentacle ook weer een keer spelen.

Ik heb hem wel gedownload van abandonware site..maar ik krijg de .000 en .001 bestanden niet uitgepakt met RAR of ARJ :'( :'(

Het is toch geen 'misdaad' om een echt oud spel nog eens keer te willen spelen..en daarvoor te downloaden of wel?

Verwijderd

D*mn, lijkt wel een totale 'classic-lucasarts' revival.
Weet iemand nog waar Tie fighter vs. X-wing is te vinden ?
:7

Verwijderd

ben ook op zoek naar DoTT.

Als iemand weet waar ik deze kan kopen houd ik mij aanbevolen.

Verwijderd

...ff zonder dollen...
Voor een tijdje geleden verkochten ze bij Dixons een pak met oude adventures van Lucasarts.
MI 1 + 2 ; Loom; Sam 'n Max; DoTT; Maniac Mansion enzo.
Ik weet niet of ze hem nog verkopen, maar het is vast een poging waard.

• CORVETTE
  • Laatst online: 23-11-2025

CORVETTE

---- American V8 ---

ja x-wing moest op 17 (!) diskettes....... Trouwens je had ook het spel INCA , dat was ook goed.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Verwijderd

K'heb x-wing hier nog liggen, CD versie... 8-) .. :P

Verwijderd

Eerlijk is eerlijk, die oude Lucasarts adventures zijn het gewoon helemaal 8-)

Helaas draait Sam&Max hier met brak geluid. Hebben meer mensen dat probleem?

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 20:32

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

De goede oude tijd, zucht. Heb m ook nog op een zooi diskettes gehad, ingepakt met ARJ. Wat was dat spel mooi zeg, die intro was echt superrr. Er zat in mijn versie wel ergens een bug: de handen van de professor met z'n tijdmachine bleven soms maar bewegen en dan was het spel gefreezed :( Ik moest m misschien maar weer s tevoorschijn toveren, maar aan de andere kant vind ik het niet passen, zo'n moderne pc met een verouderd spel. Die tijd is geweest denk ik dan maar... (*snik*)

• Sabbath
WWWWAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHH... Volgens mij ben ik nog nooit zo verslaafd geweest als aan DOTT :) :) Ik heb van gisteravond 22.00 tot vanochtend 8.00u zitten spelen!! En ik kan nog maar net met laverne spelen :) Hier gaan nog heel wat uurtjes of good-old-fashion game-genot in zitten :)

edit:
[quote]
o ik zal ff een walktrou of hoe je dat ook spelt voor je zoeken oke?:?
[/quote]

Walkthrough is te vinden op:http://tentacle.mixnmojo.com/

Ik moest toch ECHT ff weten wat fake barf is... (weet ik overigens nog steeds niet ik weet nu alleen wat je ermee moet doen :()

[edit2] Ik ga weer verder spelen B-) B-) B-) [/edit2]

• The.EMP3ROR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2023

The.EMP3ROR

<3 MUSE

Man dat was één van de eerste spellen waarmee ik werd geconfronteerd... toen mocht ik over de schouder van m'n broer meekijken... hij was helemaal weg van DOTT... *D

56 => 512 => 768 => 1024 => 2048 => 2240 => 3072 => 6144 und so weiter

Verwijderd

This brings back memories....

Zooo veel plezier beleeft aan S&M en DOTT. Ik heb zelfs
nog eigen walktroughs geschreven voor die spellen.

Full Trottle kennen jullie dan zeker ook nog wel. Niet
zo leuk als de vorige 2, maar zeker de moeite waard!

• LoneRanger
  • Niet online
Op dinsdag 21 augustus 2001 22:57 schreef Sabbath het volgende:
WWWWAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHH... Volgens mij ben ik nog nooit zo verslaafd geweest als aan DOTT :) :) Ik heb van gisteravond 22.00 tot vanochtend 8.00u zitten spelen!! En ik kan nog maar net met laverne spelen :) Hier gaan nog heel wat uurtjes of good-old-fashion game-genot in zitten :)

edit:

[..]

Walkthrough is te vinden op:http://tentacle.mixnmojo.com/

Ik moest toch ECHT ff weten wat fake barf is... (weet ik overigens nog steeds niet ik weet nu alleen wat je ermee moet doen :()

[edit2] Ik ga weer verder spelen B-) B-) B-) [/edit2]
Fake barf = namaak kots :)

• Sabbath
Aaaaaaaaaaaaaaah Natuurlijk! dat had ik ook kunnen weten |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

thx :)

• Sabbath
/me gaat een dankbetuiging aan Lucasarts schrijven :) super games komen daar weg! (en films :))

• The.EMP3ROR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2023

The.EMP3ROR

<3 MUSE

Op dinsdag 21 augustus 2001 23:24 schreef LoneRanger het volgende:

[..]

Fake barf = namaak kots :)
ROFLMAO *D

Waar kun je dat kopen dan? :?

56 => 512 => 768 => 1024 => 2048 => 2240 => 3072 => 6144 und so weiter

• Acolyte57
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Surreal! Moeten jullie dit eens checken:

http://us.imdb.com/Title?0098851

Simply put, a cult series that was never given a chance. Loosely picking up where the wildly popular cult games "Maniac Mansion" and "Day of the Tentacle" left off, the series takes place about 20 years after the events of those games. We find Fred Edison II inheriting a house from his father, Ed (the character in the games). Unfortunately for Fred, a piece of Meteor with a mind of its own is living in the basement, which accidentally mutates his brother into a fly and his toddler into a giant. From there the series follows the family's attempts at re-entering normal society, and the trials of real life that come with it. Overall the show good, but not living up to the legacy left behind by the video games was its ultimate downfall.

D'r was gewoon een real life serie van gemaakt. Vreemdheid!

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Sabbath
Nog een paar plaatjes: :)
Afbeeldingslocatie: http://www.topzite.com/home/sabbath/DOT5.jpg
Niet dus :)
Afbeeldingslocatie: http://www.topzite.com/home/sabbath/DOT6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.topzite.com/home/sabbath/DOT7.jpg

*snif* *snif* *snif*...... the end.... Ik ga hem nog een keertje spelen :) :) :) :) :) :) :)
btw gave vlag he? Jammer dat de echte amerikaanse vlag niet zo is :)

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-02 12:20
gefeli

je wil hem zeker niet kwijt he!

• PWM
  • Niet online

PWM

Heb hem ook op CD liggen, ooit vor 19,95 gekocht. Overigens wordt hier niet gesproken over Indiana Jones and the Faith of Atlantis. Heb ik ook CD versie van, en ik vind het nog steeds 1 van de best ooit.

Verwijderd

Hadden jullie dat ook als je met een stuk of twintig diskeetes zat?
Dan was jee lang bezig en bij de op een na laatste diskette kreeg je dan een of andere foutmelding.
Was je alleen al een middag bezig met installeren.
Tenminste, zo lijkt het nu achteraf an al die tijd.

Ach.......sweet memories.

• sporthaas
Dat je in dat doolhof rond huppelt bij ide duitsers.
En dat spel kon je ook nog op 3 verschillende manieren spelen!!!! prachtig!!!
Op woensdag 22 augustus 2001 10:07 schreef PWM het volgende:
Heb hem ook op CD liggen, ooit vor 19,95 gekoht. Overigens wordt hier niet gesproken over Indiana Jones and the Faith of Atlantis. Heb ik ook CD versie van, en ik vind het nog steeds 1 van de best ooit.

• LoneRanger
  • Niet online
Op woensdag 22 augustus 2001 10:17 schreef Luke het volgende:
Hadden jullie dat ook als je met een stuk of twintig diskeetes zat?
Dan was jee lang bezig en bij de op een na laatste diskette kreeg je dan een of andere foutmelding.
Was je alleen al een middag bezig met installeren.
Tenminste, zo lijkt het nu achteraf an al die tijd.

Ach.......sweet memories.
"Last crusade"
Liep het spel vast in de Zeppelin. :( [is toch redelijk dicht bij het einde, toch?]
Was overigens maar een diskette of 4 dacht ik, heb het spel nooit uitgespeeld.

Als ik klaar ben met DOTT moest ik maar eens opzoek naar "Faith of Atlantis" :)

• Sabbath
Op woensdag 22 augustus 2001 09:41 schreef mughato het volgende:
gefeli

je wil hem zeker niet kwijt he!
hehe neej, je mag hem wel lenen :) waar woon je?? beetje in de buurt van adorp?? :)

maarre... kennen jullie normality nog?? daar ga ik nu maar weer is aan beginnen (laatst een paar van die ouwe spelletjes gekocht voor Fl 2.50 per stuk :) :) :) :)

Verwijderd

ej ik heb het spel nu ook :D
maar ik ben in die klok gestapt is dat fout ofzo??
want dan krijg je zo'n filmpie en dan is het afgelopen en dan kannik daarna niks doen :( :(

• LoneRanger
  • Niet online
Op woensdag 22 augustus 2001 15:26 schreef 5n1gg3lb1t het volgende:
ej ik heb het spel nu ook :D
maar ik ben in die klok gestapt is dat fout ofzo??
want dan krijg je zo'n filmpie en dan is het afgelopen en dan kannik daarna niks doen :( :(
Bij mij is die 2 keer zeg maar vastgelopen, F1 duwen, saven en weer laden hielp bij mij.

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 15:50 schreef LoneRanger het volgende:

[..]

Bij mij is die 2 keer zeg maar vastgelopen, F1 duwen, saven en weer laden hielp bij mij.
ok thnx ik ga het proberen :)

Verwijderd

nog een prob :P
ik wel voice maar geen muziek.. weet iemand hoe dat komt ?
ik zit hier met een oude sb awe 32
Pagina: 1