Bluetooth Aux adapter/receiver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Ik zoek een?
Een bluetooth aux adapter / receiver met bt 5.0 die een storingsvrije doorgifte doet van muziek op de telefoon naar de autoradio (die geen bluetooth heeft) De persoon in kwestie heeft een iPhone 11, maar compatibiliteit met Android is natuurlijk ook fijn.

Wat is je budget?
Minder dan 25 euro Liefst zo min mogelijk. Richtprijs tussen 5 en 15 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vriendin van mij gebruikt nu een verloopje voor haar iPhone om daarna met een jack-kabeltje haar telefoon aan de autoradio te verbinden. Dat geeft geregeld storing en gekraak. Daarom gebruikt ze nu een klein bluetooth speakertje in de auto, wat ook niet ideaal is. Wat ze wil is fijn muziek luisteren vanaf haar iPhone (met Deezer) gestreamd naar de autoradio.
Telefoneren tijdens het rijden heeft voor haar geen enkele meerwaarde. Prima als het erop zit, maar het wordt waarschijnlijk heel weinig gebruikt. Als het apparaatje daardoor duurder wordt, heeft ze liever een goedkopere variant.
Direct afspelen terwijl je oplaadt, is een mooie bonusfunctie (kanttekening, zie verderop)

Wat heb je zelf al gevonden?
Wat we gevonden hebben is oa

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B081GGB53R

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B08LPCKTGJ

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B01EFPYQ2I

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07TZ412J5

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B08XWBJT6D

en verschillende bij Amazon.nl, Bol.com en reviewsites, variërend van 4 euro tot 25 en veel hoger.

Welke vragen heb je hier nog over?
De ervaringen die ik hoor met FM transmitters zijn net zo wisselend als de ervaringen met kabel verbindingen. Geen idee waarom dat laatste zo is trouwens. Bluetooth vanaf de telefoon naar een kleine bluetooth receiver die dan aangesloten wordt aan de aux lijkt het beste alternatief te zijn. Zelf deze ervaring trouwens ook met het aansluiten met jack-kabels van telefoons op een oudere muziekset. Ook dat stoorde continue en met een eenvoudige bluetooth adapter van de Action niet meer. Die zie ik niet meer in het assortiment, dus zoeken we wat anders. Ik zie ze bijv. van betrouwbare merken zoals Anker en Ugreen, maar ook van voor mij totaal onbekende dingen als Mpow, Kuulaa en Besign. Sommige krijgen goede recensies, maar ik lees ook dat de oplaadfunctie (terwijl je speelt) bij niet alle apparaatjes evengoed werkt. Sommige zouden dan elke 10 seconden een piepje door de muziek heen geven, wat natuurlijk de ervaring niet ten goede komt (oftewel, dan gooi je het apparaatje in de hoek en gebruik je hem nooit meer). Mocht dat piepje alleen betekenen dat het apparaatje opgeladen is, en je hem daarna weer uit de usb of sigarettenstekker loskoppelt, en hij dan weer pieploos is, dan is het natuurlijk minder problematisch.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Beste antwoord (via Jorgen op 07-09-2021 17:42)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:53
Een Bluetooth receiver met een accu raad ik af, de warmte in een auto kan aardig oplopen wanneer de auto in de zon staat. Hierdoor kan de accu opzwellen en is het gedaan met de Bluetooth receiver, been there done that :D.

Sinds vorig jaar de Ugreen Bluetooth receiver van jouw eerste link in gebruik in combinatie met iPhones, verbindt vlot, verbinding is stabiel en geluidskwaliteit prima. Via Amazon.nl is deze een stuk goedkoper momenteel, hou er rekening mee dat er altijd één usb poort van de autolader bezet zal zijn.

Mocht er ook een autolader met dubbele aansluiting nodig zijn, dan kan ik deze aanbevelen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Een Bluetooth receiver met een accu raad ik af, de warmte in een auto kan aardig oplopen wanneer de auto in de zon staat. Hierdoor kan de accu opzwellen en is het gedaan met de Bluetooth receiver, been there done that :D.

Sinds vorig jaar de Ugreen Bluetooth receiver van jouw eerste link in gebruik in combinatie met iPhones, verbindt vlot, verbinding is stabiel en geluidskwaliteit prima. Via Amazon.nl is deze een stuk goedkoper momenteel, hou er rekening mee dat er altijd één usb poort van de autolader bezet zal zijn.

Mocht er ook een autolader met dubbele aansluiting nodig zijn, dan kan ik deze aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
@Freshouttheoven Dank voor je reactie!

Ik heb zelf geen iPhone, maar weet dat die wel andere laders/kabels gebruiken. Kan ik met jouw sigarettenstekker ook een iPhone opladen? Ik zie dat het er bij de beschrijving bij staat. (y) Amazon zegt dat er een nieuwere is, maar die kost ook de helft meer

Er zit trouwens ook een vaste usb aansluiting in de auto (naast de aux)

[ Voor 20% gewijzigd door Jorgen op 07-09-2021 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Jorgen schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:46:
@Freshouttheoven Dank voor je reactie!

Ik heb zelf geen iPhone, maar weet dat die wel andere laders/kabels gebruiken. Kan ik met jouw sigarettenstekker ook een iPhone opladen? Ik zie dat het er bij de beschrijving bij staat. (y) Amazon zegt dat er een nieuwere is, maar die kost ook de helft meer

Er zit trouwens ook een vaste usb aansluiting in de auto (naast de aux)
Graag gedaan.

Aan de nieuwere versie heb je niet zoveel, deze zal de iPhone niet sneller opladen doordat Apple Quick Charge niet ondersteunt. Vanaf de iPhone 8 wordt laden op 2.4 ampere wel ondersteunt, hierdoor kun je de volledige capaciteit van de Anker autolader benutten.

2.4 ampere is in de praktijk voldoende om tegelijk muziek te streamen, navigeren en de telefoon op te laden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Freshouttheoven schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 17:11:
[...]

Graag gedaan.

Aan de nieuwere versie heb je niet zoveel, deze zal de iPhone niet sneller opladen doordat Apple Quick Charge niet ondersteunt. Vanaf de iPhone 8 wordt laden op 2.4 ampere wel ondersteunt, hierdoor kun je de volledige capaciteit van de Anker autolader benutten.

2.4 ampere is in de praktijk voldoende om tegelijk muziek te streamen, navigeren en de telefoon op te laden ;).
Dat zijn dan wel 3 apparaatjes ;-)
of bedoel je dat als haar iPhone dat allemaal tegelijk zou doen?

Wel heel netjes voor dat bedrag.
Ik hoop dat ze eerst genoeg heeft aan de usb-aansluiting in haar auto en anders kan ik deze nog adviseren inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Jorgen schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 17:13:
[...]

Dat zijn dan wel 3 apparaatjes ;-)
of bedoel je dat als haar iPhone dat allemaal tegelijk zou doen?

Wel heel netjes voor dat bedrag.
Ik hoop dat ze eerst genoeg heeft aan de usb-aansluiting in haar auto en anders kan ik deze nog adviseren inderdaad
Ik doelde inderdaad op multitasken met de iPhone/ smartphone ;).
Pagina: 1