Compilatie snelheden bij tweakers testlab

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamesMaxed
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-03 13:27
Beste Tweakers,

Zouden jullie compilatiesnelheden van bepaalde programma's (bv de Linux Kernel, Firefox, ...) kunnen toevoegen aan het testlab. Dit lijkt me enorm handig voor professionele gebruikers om de verschillen tussen CPU's te kunnen zien met deze workload. Deze zijn namelijk zowel multithread als singlethread intensive. (Compilatie zelf gebeurt meestal multithreaded terwjil linking singlethreaded is)

EDIT: zie net dat ik dit in het verkeerde subfora heb gestoken, dit hoort thuis onder nieuwe features, mijne excuses :))

[ Voor 12% gewijzigd door GamesMaxed op 07-09-2021 14:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bij compilatie spelen heel veel zaken een rol, waaronder de onderliggende gebruikte I/O (SSD, HDD, ...), welk geheugen, etc. en dit lijkt mij iig een metriek die niet heel erg relevant is en érg lastig consistent te houden is - je zult tot in het einde der dagen met hetzelfde mobo, I/O, code, exacte dezelfde compiler versie etc. moeten compileren om 't te kunnen vergelijken met andere CPU's die in diezelfde combi getest zou moeten zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 07-09-2021 14:15 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik verhuis je topic even naar GR

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
@GamesMaxed Software compileren is een van onze standaard benchmarks, maar alleen voor HEDT-processors (Threadripper, Core X etc.). Van eerstgenoemde zou volgens de geruchten nog dit jaar een nieuwe generatie uit moeten komen, dus dan ga je die test vanzelf zien :)

• Robbierut4
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-07 22:10
Tomas Hochstenbach schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:03:
@GamesMaxed Software compileren is een van onze standaard benchmarks, maar alleen voor HEDT-processors (Threadripper, Core X etc.). Van eerstgenoemde zou volgens de geruchten nog dit jaar een nieuwe generatie uit moeten komen, dus dan ga je die test vanzelf zien :)
is de scheiding van alleen HEDT nog wel relevant? Zwaarste ryzen heeft al 16 cores, dat is meer dan veel HEDT van een paar generaties terug.

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
@Robbierut4 Op de 12- en 16-cores zullen we 'm ook wel draaien, al is het maar ter vergelijking. Alleen op low-endprocessors is het echt onpraktisch, simpelweg omdat zo'n test dan uren gaat duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GamesMaxed
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-03 13:27
Mij lijkt het juist interessant om ook wat "lower-end" modellen te hebben. Er zijn veel developers die een professioneel machine nodig hebben die voor hun use cases misschien genoeg hebben aan een 8C/16T (bv een Ryzen 5600G) t.o.v. een 12C/34T. Ik begrijp echter wel dat dit een tijdrovende taak is en dat het publiek daarvoor niet groet genoeg is.

Wat mischien wel nog interessant is is om bv de laatste x Macbooks of XPSen met mekaar te vergelijken. Die zijn zeer populair bij de developer community.
Pagina: 1