Gebruiker blokkeren bij negatieve reactiescore?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:32
Aanleiding is dit account: smoove

Gebruik Tweakers met name om te pas en te onpas complottheorieën te verspreiden. Die reacties leveren uiteraard weer veel andere reacties op.

Ik vind het moderatiesysteem van Tweakers echt fantastisch, maar helaas ontneemt een evident negatieve score gebruikers niet het recht om te reageren. Blijkbaar is zelfinzicht niet voldoende aanwezig om het zelfregulerende karakter van het moderatiesysteem tot z'n recht te laten komen

Natuurlijk kan iedereen een keer een scheve schaats rijden, maar is het niet een idee om bij herhaaldelijk zeer negatief beoordeelde reacties gewoon iemand het recht te ontnemen om te reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 13:26

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Automatismen zijn hierin niet handig, dat geeft te veel risico op misbruik. We moeten dergelijke gebruikers gewoon individueel aanpakken. De reports werken hier prima, alleen moeten we er even voor gaan zitten om zo iemand goed aan te schrijven.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-05 22:31
Als er zou worden geautomatiseerd, zou het niet handiger zijn om in zulke gevallen dan alleen berichten te kunnen plaatsen na goedkeuring door een moderator? Om extra werkdruk van de huidige crew te voorkomen zouden er een paar (vrijwillige) moderators kunnen worden aangesteld die zich alleen daar mee bezig houden.

[ Voor 10% gewijzigd door TheVivaldi op 09-09-2021 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanVierkant
Waarom niet gewoon blokkeren bij een zeer negatieve score (bijv. meerdere -1's achter elkaar of gemiddelde score onder de 0) en een topic waarin gebruikers hun reactie-rechten weer kunnen terugvragen?

Als dit systeem zo lekker zou werken, waarom zie ik dan zo vaak -1 reacties van recidivisten?

Van deze gebruiker zijn nota bene berichten door een admin aangepast omdat ze complotgelul bevatten, maar deze gebruiker mag nog gewoon blijven reageren? Hij heeft na ingrijpen van een admin nog gewoon weer reacties geplaatst met onzin.

[ Voor 28% gewijzigd door StephanVierkant op 09-09-2021 12:32 ]

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

StephanVierkant schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:28:
Waarom niet gewoon blokkeren bij een zeer negatieve score (bijv. meerdere -1's achter elkaar of gemiddelde score onder de 0) en een topic waarin gebruikers hun reactie-rechten weer kunnen terugvragen?

Als dit systeem zo lekker zou werken, waarom zie ik dan zo vaak -1 reacties van recidivisten?

Van deze gebruiker zijn nota bene berichten door een admin aangepast omdat ze complotgelul bevatten, maar deze gebruiker mag nog gewoon blijven reageren? Hij heeft na ingrijpen van een admin nog gewoon weer reacties geplaatst met onzin.
We bekijken meestal per geval waarbij het ook kan zijn dat we eerst waarschuwen.

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-05 13:24
Ik zou het zelf heerlijk vinden als je naast "Minimum niveau van de zichtbare reacties." ook een "minimum gemiddelde score van gebruiker" kunt instellen. Zou je die op bijvoorbeeld 0 zetten dan ben je al een hoop onzin kwijt als gebruiker ongeacht of een individuele post wel of niet tijdelijk hoger wordt gewaardeerd.

• StephanVierkant
smoove in 'nieuws: Nederlandse CoronaCheck-app is 'ongeveer' tien miljoen kee...

Echt geholpen heeft het nog niet hè?

Snap niet waarom we dit soort gebruikers niet willen/kunnen weren.

[ Voor 8% gewijzigd door StephanVierkant op 15-09-2021 11:59 ]

• StephanVierkant
https://tweakers.net/reac...%5BsearchString%5D=OddesE

Inmiddels 45 reacties met complottheorieën, misinformatie, etc. Allemaal (volkomen terecht) -1. Ik zie niet in waarom zo'n gebruiker niet automatisch het recht kan worden ontnomen om nog onzin te blijven posten, nu de community dit zo overduidelijk afwijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 11:11

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Voor wat betreft de reactie van 'smoove', die reactie heb ik weggehaald; er wordt verder aan gewerkt. Meer dan dat kan ik niet zeggen.

[ Voor 19% gewijzigd door Cloud op 15-09-2021 12:22 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 11:11

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

StephanVierkant schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:11:
https://tweakers.net/reac...%5BsearchString%5D=OddesE

Inmiddels 45 reacties met complottheorieën, misinformatie, etc. Allemaal (volkomen terecht) -1. Ik zie niet in waarom zo'n gebruiker niet automatisch het recht kan worden ontnomen om nog onzin te blijven posten, nu de community dit zo overduidelijk afwijst.
Hier wordt op dit moment door een collega naar gekeken.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Pagina: 1