Dockingstation en Gamen, werkt dat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmat0
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:43
Hallo allemaal,

Ik hoop aanspraak te kunnen doen op jullie beeldschermen en dockingsstation kennis. Ik ben recent begonnen bij een nieuwe werkgever en daar hoort uiteraard een nieuwe werklaptop en docking station bij.
Ik heb thuis 2 beeldschermen staan, headset, muis en keyboard die ik zowel met mijn werklaptop als met mijn privé pc wil gebruiken.

Op dit moment heb ik mijn 2 beeldschermen, muis, toetsenbord aangesloten op de docking station. En dan sluit ik het dockingsstation aan op mijn werklaptop of mijn privé pc. Nu is mijn grote vraag, gaat deze setup problemen geven als ik wil gamen via mijn privé pc? (ik game 1080p, 60 Hz) Loop ik dan tegen latency erorrs of andere problemen aan omdat de data nu van mijn privé pc --> dockingsstation --> beeldschermen gaat?

Op dit moment connect ik mijn privé pc via een usb 3.0 slot aan de voorkant van de computer kast. Maar ik zou hem ook aan kunnen sluiten via een 3.2 usb die op mijn moederbord zit.

Onderdelen van mijn systeem:
Dockingstation:
pricewatch: Lenovo ThinkPad Hybrid USB-C with USB-A Dock (EU-stekker)
Beeldschermen:
Philips 244E aangesloten via HDMI
Dell P2419H aangesloten via displayport
Moederbord:
MSI B450-A Pro Max
GPU:
GTX 3060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
Wij kunnen wel zeggen dat je daar niet op kunt gamen, maar wat belet je dat zelf te testen?

Je gebruikt via het dock een Displaylink chipset als videokaart ipv de Geforce. Dus voor games waar je de Geforce hebt gekocht is het antwoord dat het zeker niet goed loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmat0
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:43
White Feather schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 17:01:

Je gebruikt via het dock een Displaylink chipset als videokaart ipv de Geforce. Dus voor games waar je de Geforce hebt gekocht is het antwoord dat het zeker niet goed loopt.
Dat wist ik dus niet, dat de grafische chip van de docking station word gebruikt en niet die van mijn privé pc. Dat zal dan wel zeker problemen gaan opleveren. Ik dacht dat de dockingstation niks meer dan een doorgeef luik was. Helaass...

Dan word het een andere oplossing zoeken zodat ik dezelfde beeldschermen en andere peripherals kan gebruiken op mijn werk laptop en privé pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:18
grasmat0 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:20:
[...]

Dat wist ik dus niet, dat de grafische chip van de docking station word gebruikt en niet die van mijn privé pc. Dat zal dan wel zeker problemen gaan opleveren. Ik dacht dat de dockingstation niks meer dan een doorgeef luik was. Helaass...

Dan word het een andere oplossing zoeken zodat ik dezelfde beeldschermen en andere peripherals kan gebruiken op mijn werk laptop en privé pc.
Ik zou gaan kijken naar een kvm switch.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@White Feather weet je heel erg zeker dat DisplayLink een grafische adapter emuleert? Voor zover ik weet (en voor zover ik kan vinden) doet DisplayLink niets anders dan een bestaande grafische outputstream (van je Geforce bijvoorbeeld) over USB sturen. Daar komt compressie bij kijken waardoor je meer lag en een zwaardere systeembelasting hebt, maar zolang je geen snelle actiespellen speelt moet het toch te doen zijn?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:05

nelizmastr

Goed wies kapot

White Feather schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 17:01:
Wij kunnen wel zeggen dat je daar niet op kunt gamen, maar wat belet je dat zelf te testen?

Oplossing is wat dat betreft thunderbolt. Dan heb je geen displaylink ellende nodig. Moet je uiteraard wel een TB dock hebben en een computer met een TB poort.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:09

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Kan je de monitoren niet direct op je privé pc aansluiten en de peripherals via de dock? Of heb je niet zoveel aansluitingen op je monitoren?

[ Voor 6% gewijzigd door The GUI op 08-09-2021 06:55 ]

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
MadMarky schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:29:
@White Feather weet je heel erg zeker dat DisplayLink een grafische adapter emuleert? Voor zover ik weet (en voor zover ik kan vinden) doet DisplayLink niets anders dan een bestaande grafische outputstream (van je Geforce bijvoorbeeld) over USB sturen. Daar komt compressie bij kijken waardoor je meer lag en een zwaardere systeembelasting hebt, maar zolang je geen snelle actiespellen speelt moet het toch te doen zijn?
Ze zijn er niet echt duidelijk over.

https://www.synaptics.com...graphics/small-office/how

Ze maken dus een framebuffer die door het OS gevuld wordt, lijkt er inderdaad op dat dat via de gpu gaat.

Maar dan nog, games waar je een RTX 3060 daadwerkelijk voor nodig hebt via Displaylink versturen lijkt me zeker geen ideale oplossing, waarschijnlijk heb je veel lag of decompressie-artifacts.

Maar dat kan @grasmat0 prima vergelijken met rechtstreeks aansluiten op de Geforce.

Ik zou hier de dock als switch gebruiken voor de muis en keyboard en de pc rechtstreeks aansluiten op de Geforce. Desnoods met een Displayport- of HDMI-switch er tussen (werkt vaak gemakkelijker dan op je monitor de source kiezen en misschien heb je niet de juiste aansluitingen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-05 19:57
Ik heb zelf ook naar deze optie gekeken, maar dit gaat helaas niet goed werken. Je zult toch wel echt thunderbolt moeten hebben. Mijn desktop heeft geen thunderbolt, wellicht in de toekomst, maar los ik het gehele probleem op met waarschijnlijk een usb switch.

[ Voor 10% gewijzigd door LostInNight op 08-09-2021 16:54 ]

Pagina: 1