2 schermen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:08
Goedemorgen,

Op het moment van schrijven dwalen er hier 4 laptops in huis rond. Afgelopen week via het werk wederom een nieuwe laptop gekregen, ditmaal met maar 1 HDMI aansluiting en tig USB poorten.

Ik ben in het bezit van 2 monitoren op mijn bureau. Tot vorige week kon ik alle laptops keurig verbinden (1 via HDMI, 1 via Displayport en via VGA). Met de nieuwe laptop kan ik dus maar 1 scherm gebruiken, ditmaal via HDMI.

Ik word niet echt wijzer na research: er zijn hubs, dockings, switches etc. Ik zoek een betaalbare manier om op 2 schermen te blijven werken. Plug and play. Ugreen heeft betaalbare producten voor minder dan € 50. Geen idee welke hub/dockings geschikt is om op 2 schermen te blijven werken. Een ander merk kan natuurlijk ook.

Hebben jullie tips of ideeën? Het wordt nu zo langzamerhand wel erg vervelend al die laptop wijzigingen c.q. aansluitpoorten.

Mijn 2 monitoren ondersteunen HDMI, vga en Displayport.

Alvast bedankt.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:46

Tazzios

..

Vermeld even welk het model en type laptop het betreft.

[ Voor 8% gewijzigd door Tazzios op 07-09-2021 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

henidde schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:21:
Goedemorgen,

Op het moment van schrijven dwalen er hier 4 laptops in huis rond. Afgelopen week via het werk wederom een nieuwe laptop gekregen, ditmaal met maar 1 HDMI aansluiting en tig USB poorten.

Ik ben in het bezit van 2 monitoren op mijn bureau. Tot vorige week kon ik alle laptops keurig verbinden (1 via HDMI, 1 via Displayport en via VGA). Met de nieuwe laptop kan ik dus maar 1 scherm gebruiken, ditmaal via HDMI.

Ik word niet echt wijzer na research: er zijn hubs, dockings, switches etc. Ik zoek een betaalbare manier om op 2 schermen te blijven werken. Plug and play. Ugreen heeft betaalbare producten voor minder dan € 50. Geen idee welke hub/dockings geschikt is om op 2 schermen te blijven werken. Een ander merk kan natuurlijk ook.

Hebben jullie tips of ideeën? Het wordt nu zo langzamerhand wel erg vervelend al die laptop wijzigingen c.q. aansluitpoorten.

Mijn 2 monitoren ondersteunen HDMI, vga en Displayport.

Alvast bedankt.
Die nieuwe laptop heeft neem ik aan USB-C? ik heb mijn laptop zo aangesloten. Een USB-C naar HDMI adapter is ook makkelijk te vinden.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:21
welk merk en type? voor USB-c poorten heb je docks voor meerdere monitoren

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Het betreft een HP probook 650.

Punt is dat ik het fijn zou vinden als ik via een docking ofzo ook andere laptops aan kan sluiten. Dus dat de docking het centrale gedeelte wordt waar ik vanuit handel.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je kunt het equivalent van een Dell D600 dock (genoeg andere, universele docks die hetzelfde doen) Waarbij je zowel via USB-A als USB-C het dock aan kunt sluiten voor nieuwe en oude(re) laptops.
Bekijk dat eens.

Andere optie, afhankelijk van de kosten van het dock is de monitoren vervangen. (Ik noem het puur als eventuele overweging: verkoop je monitoren 2e hands en koop monitoren met USB-C die je kunt daisy chainen.)

Ik heb 2 monitoren aan elkaar aangesloten en kan met 1 USB-C kabel naar de laptop 2 schermen aansturen en de interne USB hub gebruiken voor de webcam, muis, toetsenbord, headset. En mocht een bekabeld netwerk vereist zijn kun je altijd nog een USB-A naar Ethertnet adapter aan de monitor hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:46

Tazzios

..

henidde schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:25:
Het betreft een HP probook 650.

Punt is dat ik het fijn zou vinden als ik via een docking ofzo ook andere laptops aan kan sluiten. Dus dat de docking het centrale gedeelte wordt waar ik vanuit handel.
Waarvan we ook geen idee hebben welke dat zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Hann1BaL schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:30:
Je kunt het equivalent van een Dell D600 dock (genoeg andere, universele docks die hetzelfde doen) Waarbij je zowel via USB-A als USB-C het dock aan kunt sluiten voor nieuwe en oude(re) laptops.
Bekijk dat eens.

Andere optie, afhankelijk van de kosten van het dock is de monitoren vervangen. (Ik noem het puur als eventuele overweging: verkoop je monitoren 2e hands en koop monitoren met USB-C die je kunt daisy chainen.)

Ik heb 2 monitoren aan elkaar aangesloten en kan met 1 USB-C kabel naar de laptop 2 schermen aansturen en de interne USB hub gebruiken voor de webcam, muis, toetsenbord, headset. En mocht een bekabeld netwerk vereist zijn kun je altijd nog een USB-A naar Ethertnet adapter aan de monitor hangen.
Nu hebben alle laptop USB a poorten. Is er ook een dock ofzo die je in die USB poort drukt en van daaruit Displayport of HDMI kunt doen?

Dan zou ik met alle laptops geholpen zijn. Elke laptop beschikt over een Displayport of HDMI aansluiting. Doe ik een dock in de laptop via USB A en die vervolgens weer met HDMI of Displayport naar de monitor. Dan ben ik er toch?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:58

dragonhaertt

@_'.'

henidde schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:48:
[...]

Nu hebben alle laptop USB a poorten. Is er ook een dock ofzo die je in die USB poort drukt en van daaruit Displayport of HDMI kunt doen?

Dan zou ik met alle laptops geholpen zijn. Elke laptop beschikt over een Displayport of HDMI aansluiting. Doe ik een dock in de laptop via USB A en die vervolgens weer met HDMI of Displayport naar de monitor. Dan ben ik er toch?
De ene USB is niet hetzelfde als de andere USB.

Ja, er zijn laptops die video over USB ondersteunen, en er zijn laptops die USB(C) docking stations hebben.
Dat betekent niet dat je met één dock alle laptops ineens kan aansluiten naar 2 schermen.

Zonder enige info over wat je allemaal precies wil aansluiten valt hier niks over te zeggen. Je kan ook zelf wat onderzoek doen en op de websites van de fabrikanten vragen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:25

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Als je via een USB-A Port 2 schermen wilt aansluiten kom je bij hubs/dockings uit die gebruik maken van een DisplayLink Chipset. Die zijn duur.. van 100 tot nog meer euro.

Onderstaand 2 hubs, welke minimaal USB 3.2. Gen1 nodig hebben om te kunnen functioneren:
pricewatch: Club 3D USB A to HDMI 2.0 Dual Monitor 4K 60Hz
pricewatch: Club 3D USB A to DisplayPort 1.2 Dual Monitor 4K 60Hz

Maar keywoord hier is DisplayLink ga daar maar eens mee zoeken.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

@dragonhaertt , precies wat @Baakster zegt dus. Die docks zijn er gewoon en dan werkt het.
Met DisplayLink ben je er, maar er zitten wel kosten aan verbonden, zoals aan alles. Vandaar ook de out-of-box gedachte van andere monitor(en) en dan eventueel accepteren dat oude laptops niet ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Hann1BaL schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:01:
@dragonhaertt , precies wat @Baakster zegt dus. Die docks zijn er gewoon en dan werkt het.
Met DisplayLink ben je er, maar er zitten wel kosten aan verbonden, zoals aan alles. Vandaar ook de out-of-box gedachte van andere monitor(en) en dan eventueel accepteren dat oude laptops niet ondersteund worden.
Die docks zijn er gewoon en dan werkt het zolang je de juiste USB aansluiting hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

dragonhaertt schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:21:
[...]

Die docks zijn er gewoon en dan werkt het zolang je de juiste USB aansluiting hebt
Je kunt jezelf wel herhalen, maar dat maakt het nog niet waar.
https://support.displayli...t%20is%20not%20integrated.

quote:
USB: At least one USB 2.0 or USB 3.0 port.

Dit is toch al echt al zeer lang de minimum standaard waarbij je dus vandaag de dag gewoon kunt stellen: Elke USB poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Hann1BaL schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:31:
[...]

Je kunt jezelf wel herhalen, maar dat maakt het nog niet waar.
https://support.displayli...t%20is%20not%20integrated.

quote:
USB: At least one USB 2.0 or USB 3.0 port.

Dit is toch al echt al zeer lang de minimum standaard waarbij je dus vandaag de dag gewoon kunt stellen: Elke USB poort.
En de eerder genoemde Club 3D producten hebben USB 3.2 gen1 nodig.
Het is net alsof het uitmaakt welk product en welke laptop hier gebruikt wordt. Welke, zoals eerder al aangekaart, niet gespecificeerd zijn.

En 'bijna' elke USB poort is niet hetzelfde als elke USB poort. Er zijn genoeg niet-techneuten die niet weten dat een USB poort van een oudere laptop anders kan zijn dan een nieuwe.
Toch wel handig om dat even te vermelden voordat iemand een product van 100+ euro koopt.

Daarnaast hangt, zeker bij 2+ schermen, het ook af van hoe krachtig je laptop is. Als je twee 4k schermen aan een 10 jaar oude laptop gaat hangen dan krijg je geheid performance problemen.

Maar gelukkig kan jij gedachten lezen en weet je zeker dat het sowieso gaat werken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

ja, ik moet ook kijken dat ik geen diesel in mijn benzine auto gooi. Dus ok, goed punt.
Nu geef je tenminste wat informatie waar de TS wat aan heeft.

Maar ik stel dat een dock met elke USB poort kan werken, dat betekent niet dat elk dock dat doet.

Maar het is dus niet zo, en dat is wat je suggereerde in je eerdere post, zoals dat bij USB-C, je afhankelijk bent van of bepaalde protocollen ondersteund worden (zoals displayport over USB-C) omdat er bij USB-c zeer grote verschillen zijn wat de poort "aanbiedt" (power, display etc)

Bij USB-A is dat probleem er niet, maar heb je wel een minimumsnelheid in bepaalde gevallen.
Pagina: 1