Onlangs heb ik een nieuwe tv gekocht, een Samsung QN95A. Het valt me op dat als er een scene is met veel lichtbronnen (lampen, zon, licht dat door een raam valt, witte achtergrond) dat het beeld vrij wazig wordt. Sommige scenes zijn gewoon bijna niet meer te volgen. Bij een scene met kaarsen komt er bijvoorbeeld een hele waas om de kaars heen. Ik dacht dat dit nog wel te verbeteren was met instellingen (ik heb zo'n beetje alles geprobeerd), maar het effect blijft. Zo heb ik de helderheid op de helft staan, staat de tv in Film Modus (wat de beste preset zou moeten zijn) en heb ik veel beeldverwerking zaken uitstaan. Het effect blijft helaas bestaan. Volgens mij is de technische term die hiervoor gebruikt wordt backlight bleeding?
Ik merk dat ik me er nu toch wel aan begin te irriteren en zou hier graag een oplossing voor willen. Ik had gehoopt met de instellingen die naar voren kwamen in het artikel van Tweakers (reviews: De beste beeldinstellingen voor je tv) dat alles perfect zou zijn, maar helaas is dat niet zo. Zijn er mensen die hetzelfde probleem ervaren, en zo ja, weten hoe dit opgelost kan worden? Ik heb zelf haast het idee dat ik een defect scherm heb. Zou de tv misschien gekalibreerd moeten worden?
Mensen met ervaringen of tips, ik hoor graag van jullie
Ik merk dat ik me er nu toch wel aan begin te irriteren en zou hier graag een oplossing voor willen. Ik had gehoopt met de instellingen die naar voren kwamen in het artikel van Tweakers (reviews: De beste beeldinstellingen voor je tv) dat alles perfect zou zijn, maar helaas is dat niet zo. Zijn er mensen die hetzelfde probleem ervaren, en zo ja, weten hoe dit opgelost kan worden? Ik heb zelf haast het idee dat ik een defect scherm heb. Zou de tv misschien gekalibreerd moeten worden?
Mensen met ervaringen of tips, ik hoor graag van jullie