Plaatsing speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFF-motorsport
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11-03-2024
Mijn vraag

In onze woning hebben we de tv in de hoek (90graden) moeten ophangen (45graden) omdat in het midden van de muur een alles brander staat en zijn de korte kanten de schuifdeuren van de kamer en suite en een erker.

Nu dus de vraag wat te doen met speakers? Zuilen zijn geen optie ivm geen ruimte rondom de tv.

Liefst plafond montage, maar is dat goed genoeg? Zoja welke systemen zou je dan aanraden? Wij hebben verder geen kasten in de woonkamer staan. Alle apparatuur staat weg gebouwd in een kast in een andere ruimte. Dus ook geen mooie boekenplank om een speaker op te zetten.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Marantz versterker en heb een set Harman Kardon 5.1 liggen (maar die mag ook vervangen worden)

Graag jullie advies

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Definieer eens wat jij goed vindt?
Jouw goed genoeg is waarschijnlijk iets anders als mijn goed genoeg.
Als voorzetje, die HK 5.1 set die jij hebt. Vind je die goed genoeg? Zo ja; gebruik die?
Is het zo'n set satelliet speakers met woofer?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFF-motorsport
Bedankt voor je bericht,

Ik heb de HK aan de muur gehad (tegen plafond aan) maar de beugel is er voor om verticaal te plaatsen. Dan “straalt” het geluid horizontaal en niet schuin naar de zitpositie. (Oorhoogte)

Dus ik had ze horizontaal geplaatst maar dat vonden ze ophangbeugels niet fijn en gingen hangen.

Ik vind de hk niet uitzonderlijk ook niet slecht bass is prima ik mis aardig wat vulling in de middentonen en helderheid in hoog.

Klopt losse sub met 4 satelliet en een center.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Duidelijk. Wat jij beschrijft is vaak (of in mijn optiek altijd) één van de tekortkomingen van dergelijke setjes.
Je hebt nu dus eigenlijk 2 problemen: welke nieuwe set klinkt beter én kan je onder een hoek ophangen.

Ik denk dat je al snel uitkomt bij een set kleine boekenplank speakers (maar groter dan je satelliet speakers) die je met de juiste beugels aan de muur ophangt.
Daar nog een subje bij om aan te vullen. Kan wellicht gewoon je bestaande HK sub zijn.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Belangrijkste vraag wat is de WAF, vindt die het net zo belangrijk als jij of niet. Probleem is eigenlijk dat veel kamers te klein zijn voor optimaal 5.1. Dus wordt het een compromis als ik al hoor dat de frontspeakers aan het plafond moeten dan waarschijnlijk de rear ook. Als je stoel of bank dan tegen muur staat is rear non existant. Kortom nog groter compromis, persoonlijk zou ik dan voor een echt goede soundbar gaan, heeft een hele hoge WAF.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFF-motorsport
Soundbar heb ik ook overwogen helaas is op dit moment de tv (95cm breed) smaller dan de smalste soundbar en is de soundbar ook dieper waardoor de tv meer naar voren komt.

Ik heb hifi kubben gebeld en die kwamen met de optie 2x BOWERS & WILKINS AM-1 icm de bestaande sub.

Wat Frogmen ook aangeeft die rear speakers staan veel te hoog voor 5.1 dus beter een mooie speaker set 2.1
Pagina: 1