Waar halen jullie led lampjes ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:53
Is zit met een hele reeks socket G9 lampjes in huis.
De halogeen had ik al vervangen door led. Vroeger kocht ik deze spotgoedkoop (minder dan 1 euro op Ali)
Maar sinds 31 juli moet je nu ook BTW en invoerrechten betalen op alles onder de 22 euro.
Even rond gaan kijken en je betaalt nu al snel 6 euro voor zo een flutlampje op Europese websites.
Is er nog een manier om ze goedkoper te ontvangen?
Je hebt wel Europese warehouses van Chinese webwinkels maar daar zijn ze ondertussen ook niet goedkoop meer als je ze al kan vinden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:31
Bij Ali betaal je gewoon BTW en alles komt zonder additionele kosten aan.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-06 19:50
Je betaalt bij AliExpress alleen btw, die zit tegenwoordig in de prijs meegerekend dus je hebt geen extra kosten van PostNL. Je zou vanuit China kunnen laten verzenden en dan kijken naar een verkoper die 10-day delivery aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is meer iets voor AZ dan voor SF, daarom schuif ik het topic ook die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Spotgoedkope LEDjes om mee te experimenteren en puur voor 'licht'?

Of LEDjes die lang meegaan, een gedefinieerde kleurtemperatuur, afstralingshoek, dimbaar, en een fatsoenlijke CRI waarde en bouwkwaliteit hebben? En niet bloedheet worden...

D'r zijn nogal wat verschillen... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
ehtweak schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:42:
Spotgoedkope LEDjes om mee te experimenteren en puur voor 'licht'?

Of LEDjes die lang meegaan, een gedefinieerde kleurtemperatuur, afstralingshoek, dimbaar, en een fatsoenlijke CRI waarde en bouwkwaliteit hebben? En niet bloedheet worden...

D'r zijn nogal wat verschillen... ;)
Dat beschrijft meneer/mevrouw Carman1971 heel specifiek in zijn/haar tweede zin in de TS....

De spotgoedkope

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Generaal Pep I know...
Maar ik dacht, misschien wil de TS nu eens wat anders? :+

De TS zei slechts dat 'ie ze 'spotgoedkoop' kocht... :)

[ Voor 25% gewijzigd door ehtweak op 07-09-2021 09:47 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij de Hema om de hoek of bij lampdirect.nl. Koop je zoveel lampen? Ik ben benieuwd waarom deze vraag 😆

🌞🍃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
ehtweak schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:47:
@Generaal Pep I know...
Maar ik dacht, misschien wil de TS nu eens wat anders? :+

De TS zei slechts dat 'ie ze 'spotgoedkoop' kocht... :)
Wel goed dat je z'n ogen opent. Eentje die langer meegaat en/of wat zuiniger werkt dan een goedkoop chinees weggooi product... misschien wel een betere keuze

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Generaal Pep schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:54:
[...]
Wel goed dat je z'n ogen opent.
Neeee! Niet je ogen openen hoor, als je in die LEDjes kijkt! :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:06

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
IMO vrijwel elke willekeurige winkel. Gamma, praxis, ikea, lokale lampenwinkel. Of online, zoals budgetlight of lampenlicht of bol.com ofzo.

Beetje fatsoenlijke LED kost je zo in de range van 3-8 euro (helemaal als je beetje zuinig wilt en fijne kleur, of hoger lumen niveau, kan het oplopen). Uiteindelijk ben je over 15-20 jaar toe aan een nieuwe look en vervang je de volledige lamp.. maar zit dezelfde LED er nog steeds in.
Dan bedenk je je dat die iets betere en zuinigere toch wel heel erg veel goedkoper is geweest.

Wel goed beschrijvingen checken trouwens. Menige G9 lijkt duur, omdat ze gelijk per 2-4 worden verkocht; ze zijn zo goedkoop, dat geprobeerd wordt deze niet meer los te verkopen.
Bijvoorbeeld bol.com is de goedkoopste 5 euro. De 2e hit is 5,5 maar krijg je er gelijk 2 stuks. Of als je beter merk wilt zoals philips/signify bij zeg de praxis? 1 stuks 8 euro en 2 stuks 13 euro (gelijk nog maar 6,5 per stuk).

[ Voor 31% gewijzigd door Xanaroth op 07-09-2021 11:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobLemmens
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 22:28
Beetje fatsoenlijke LED kost je zo in de range van 3-8 euro (helemaal als je beetje zuinig wilt en fijne kleur, of hoger lumen niveau, kan het oplopen). Uiteindelijk ben je over 15-20 jaar toe aan een nieuwe look en vervang je de volledige lamp.. maar zit dezelfde LED er nog steeds in.
dat hoor ik dus als sinds de eerste led en ondanks kwaliteit te kopen heb ik al meerdere (van de =- 60) ledbalken kapot gehad in een opslag van amper 3 jaar oud en thuis zijn er ook al genoeg leds gestorven... allemaal zogenaamd goed spul uit europa dat zeker meer koste dan de genoemde 8 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-04 08:56
Die lampjes kosten alsnog 5-10x zo goedkoop op aliexpress, dus gewoon daar blijven kopen

als ze 1 euro kosten op aliexpress is dit max 1.21 euro. [ex eventuele coupons die de prijs nog verder omlaag drukken]

ze rekenen namelijk BTW bij checkout,

Ik heb nog geen import kosten hoeven te betalen, zelfs op orders boven de 22 euro [consolidated shipping totale waarden]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:55
action ikea blokker gamma/praxis of lokale supermarkt (haal meestal wat extra als ze een keertje in de mats zijn), zit je ook niet 4 weken op n lampje te wachten.

Bulk zal wss nog steeds goedkoper zijn via ali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
Bedankt voor de info :)
Ik heb ze maar terug gewoon bij Ali aangekocht.
Iets duurder als voeger door de BTW, maar 13 euro voor 10 x G9 6W en dimbaar lijkt me een goede prijs.
Tot nu toe niets te klagen over de Chinese meuk. Heb er zo een 25 tal in huis en gemiddeld gaan er 1 of 2 per jaar stuk. Dus we doen nog even verder.

Als ik nog is naar Ikea ga zal ik het wel is verder uitzoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door Carman1971 op 07-09-2021 17:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tot je huis afbrandt door een defect Chinees lampje en de opstalverzekering de oorzaak achterhaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:36
Ik heb vorige jaar mijn LED lamp vervangen van de woonkamer die ermee ophield uit 2012 tot 2020.

Ik heb een nieuwe Philips LED 10.5Watt gekocht voor iets onder de €10,- bij de Makro. De rest van mijn appartement heb ik LED lampen uit 2010 van Pharox 6Watt en deze doen het nog steeds erg goed. De woonkamer gebruikte ik intensief.

Ik raad je Chinees lampjes af en koop gewoon een goede merk is mijn advies.

Pharox was niet meer echt leverbaar (2020) de LED lampen uit 2010. Die kocht ik toen per stuk voor €21 met korting via Pharox zelf.

[ Voor 13% gewijzigd door Van der Berg op 07-09-2021 21:51 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elleP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 12:42
Ach, ik heb een keer voor de leut een lampje met 230 naar 12v voeding bij Ali gekocht. De voeding was ik niet van plan te gebruiken, helemaal niet nadat ik hem open getrokken had.

Een maand later zag ik bij de gamma exact hetzelfde lampje, met (van buiten) exact dezelfde voeding liggen.

Zo zie je maar weer dat goedkope meuk ongeacht waar je het koopt een slecht idee is.

elleP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
Zoals ik al zei ik heb er 1 of 2 per jaar die stuk gaan. Je merkt het als ze beginnen aan en uit te gaan.
Ik haal ze er dan gewoon uit en vervang ze. Sommigen doen alsof er iedere dag een huis uitfikt omwille van Chinese ledlampen. De kans dat je huis uitfikt als je een Tesla er in hebt staan lijkt mij groter.
Gewoon ze vervangen als ze beginnen aan en uit gaan en er is helemaal geen probleem. De kwaliteit is trouwens fel verbeterd ondertussen, de laatste reeks die ik kocht doet het tot nu toe prima het zijn vooral de oudere leds die er een voor een uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:40
Carman1971 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:17:
De kans dat je huis uitfikt als je een Tesla er in hebt staan lijkt mij groter.
Ik snap nu waarom propaganda werkt. Ik vond mezelf al slecht in natuurkunde, maar een tank vol gas is wel brandbaarder dan een batterij 😂. Het onderzoek naar "brandbare Tesla’s" betrof 17 gevallen ofzo over een periode van vijf jaar. En dat waren dus gespieste batterijen doordat er een metalen stang door de batterij was geramd of een auto ongeluk. In perspectief: tegenover 189.000 'normale' autobranden in 2019 USA. Men/media vindt Tesla haten leuk.

Heb trouwens ook een set goedkope Aliexpress dim lampjes in m'n kroonluchter die geluid maken in de lage stand. Komt dat door de kroonluchter of de goedkope dim lampjes?

[ Voor 4% gewijzigd door Harm_H op 08-09-2021 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Harm_H schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:57:
[...]

Heb trouwens ook een set goedkope Aliexpress dim lampjes in m'n kroonluchter die geluid maken in de lage stand. Komt dat door de kroonluchter of de goedkope dim lampjes?
Daar hebben we wat meer info voor nodig hoor

1 brandt de kroonluchter zo fel als 1000 zonnen? (ik weet dat dit literatuur was, maar welke alweer?)
2 probeert hij op te stijgen?
3 is ie aangesloten op een toongenerator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
RobLemmens schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:00:
[...]

dat hoor ik dus als sinds de eerste led en ondanks kwaliteit te kopen heb ik al meerdere (van de =- 60) ledbalken kapot gehad in een opslag van amper 3 jaar oud en thuis zijn er ook al genoeg leds gestorven... allemaal zogenaamd goed spul uit europa dat zeker meer koste dan de genoemde 8 euro.
Kwestie van beter spul overwegen ipv het aller-aller goedkoopste. Ze kunnen het zo goedkoop met een reden.

Ik heb de afgelopen decennia niks anders gehad dan LED. Tot nu toe staan de vervangingen op: 1.

Dat was een van de 6 inbouwspots die er vanaf de vorige bewoner nog inzat in de badkamer. Al die korte-termijn temperatuurspikes en vochtigheid is niet bevorderlijk voor iets wat draait om metalen en elektra, als er dan een minder lampje tussen zit kan het hard gaan. Dan nog praat je al snel over een lampje dat er toen al >10 jaar in zat. De overige 5 zaten er nog origineel in toen ik weer ging verhuizen.

Al mijn eigen lampen hebben nu 4 verhuizingen meegedraait. LED eruit bij demonteren, weer erin bij monteren - en als ze los liggen met het verhuizen kunnen ze ook mooi in tijdelijk peertje. Deze gingen telkens op 1 hoop en dus ook weer random terug in de lampen en hebben aardig wat meegemaakt dan alleen aan/uit te gaan.

Het is maar net wat je referentie kader is. Goed LED spul kan echt veel hebben. Dat zie je ook terug bij bijvoorbeeld beursgenoteerde bedrijven. Menig bedrijf dat LED's levert heeft problemen gehad met hun businessmodel, omdat de hele business van eindeloos maar vervangen opgedroogd is. Niks elke 2-5 jaar nieuw lampje erin want de oude is doorgebrand. Op zich ook niet gek je bedenkt dat LED's decennia mee gaan. Van, zeg, elke 3 naar elke 20 jaar vervangen? Dan gaat het rap met de volumes die je kunt verkopen.

Ze zijn nu afhankelijk geworden van daar waar nieuwe verlichting komt of nieuwe technologie opzetten (zoals hue/smarthome integratie, uv-c voor desinfectie) om nieuwe vraag te creëren. Dat heeft aardig wat jaartjes gekost, om die bedrijfsmodellen om te gooien. Allemaal nodig omdat LED's zoveel langer mee gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Xanaroth op 08-09-2021 09:05 ]

Pagina: 1