Toon posts:

Loopgeluid en dempende ondervloer

Pagina: 1
Acties:

• BP1992
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 11-09 18:09
Hey Tweakers,

Sinds kort woon ik een (huur)appartement (bouwjaar 1999). In het huurcontract staat over het gebruik van laminaat etc. dat er een ondervloer gelegd moet worden die voldoet aan de norm NEN 1070 / NEN 5077.

Nu kan ik precies horen waar mijn boven buren lopen. De vloeren zijn hier van beton. Kan ik daaruit concluderen dat zij niet hebben voldaan aan de eisen of is dit niet zo simpel te zeggen?

Ik heb nog geen last van het loopgeluid omdat ik voornamelijk vaak oordopjes in heb voor werk en studie. Daarnaast is het volgens mij ook gewoon een kwestie van mindset. Ondanks dat ben ik wel benieuwd of je bij het gebruik van een (juiste) ondervloer je nog wel of geen loopgeluid zou moeten kunnen horen.

• Lollercopter
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 23:24
Als je appartement vloeren van papier mache heeft: nee, dan kan je dat niet concluderen

Als het vloeren van een uboot bunker zijn: ja

[Voor 16% gewijzigd door Lollercopter op 06-09-2021 22:35]

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:17

Rukapul

Moderator General Chat
Bouwjaar 99 en simpele loopgeluiden horen vormen in elk geval een redelijke verdenking. Je weet het echter pas zeker als de buren geen testcertificaat kunnen overhandigen behorend bij hun ondervloer.

• The_Vice
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 01:18
Overigens is de manier van lopen en schoeisel ook van belang, los van het type vloer.

Harde zolen of hakken klinken met de beste wil al snel door. En of de looptechniek die van een kamer olifant is of van zo'n Russische "floating dancer".

Hier recent nieuwe bovenburen, wereld van verschil met de vorige qua geluidsproductie (de goede kant op).

Kan natuurlijk ook zijn dat ze zich er totaal niet van bewust zijn hoeveel geluid ze maken, zeker als ze bijvoorbeeld zelf geen bovenburen hebben.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee