Gedeelte typenummer van doorgebrande chip zoeken, database?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 22:38
Hallo.

Ik heb een PCB (GPS apparatuur) met een doorgebrande IC (8 pins, 4 aan weerszijde)
De opdruk die ik kan lezen is

bovenste regel laatste tekens .... (R of P) (SPATIE of J) 7AA
onderste regel eindigt op 75

Nu had ik via Ebay een zelfde PCB gezien en die verkoper gevraagd mij de gegevens van die chip te geven.
Die kwam met een https://pdf1.alldatasheet...31/FAIRCHILD/FDS6975.html (FSD6975)

Daar komt dat onderste deel van die 75 dus wel mee overeen, maar op de nieuwe chips die ik heb staat er op de eerste regel 'MAKAB'. Nu is, indien het die chip betreft, er in het verleden wel een nieuwe eigenaar gekomen, dus de merken kunnen wat verschillen. Ik wil echter wat meer zeker weten dat het de goede chip is.

Ik ben zo mogelijk dus eigenlijk op zoek naar een database waar je al dan niet kunt zoeken op basis van een gedeelte van die code.

Iemand die daar een adresje voor weet?

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:53

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Dat soort codes geven veelal de productiedatum en/of de productie locatie weer. Niet iets om je druk over te maken,

Als het om een FSD6975 gaat dan zal iedere FSD6975 werken. Gezien dit soort FET's ook gebruikt worden om voedingsspanningen op de print te schakelen moet je denk ik toch even verder meten of er geen sluiting zit.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden