Toon posts:

IDE apparaten worden herkend als SCSI ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem:
AMD Athlon 900 MHz
MSI Moederbord
IDE Hard Disk
IDE DVD Rom
IDE CD-Writer
Windows 2000 Professional

Mijn probleem:
Onder device manager staan bovenstaande drie IDE apparaten als SCSI apparaten aangemeld (SCSI Disk Device, SCSI CD-ROm device). Ik heb helemaal geen SCSI apparaten aan mijn computer hangen. Lege CD-R's en CD-RW's worden niet herkend......wel de beschreven CD-R's en CD-RW's. Lijkt me dus een WIN 2K probleempje. Weet iemand een oplossing om de drie apparaten als IDE te laten herkennen, want nu kan ik geen cd's branden (verder werkt alles wel).

• FireSNAKE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 08:13
dat is normaal

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn andere pc (Pentium II) worden ze wel als ide herkend onder Win 2K...........en is het normaal dat je geen cd-r's kan branden dan (nee toch ?)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=21] :).

• FireSNAKE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 08:13
hmmmm met de standaard windows 2k drivers wordt het bij mij ook als IDE herkent (via chipset), op mn p2 (BX chipset) is het wel gewoon altijd IDE, en op op win 2k (VIA chipset) met andere drivers (VIA 4-in-1 en nog wat IDE shit) wordt het opeens SCSI. Maakt voor de performance ofzouw helemaal niet uit.

Als je meer wilt weten kun je tegenwoordig ook op de searchknopje drukken (hint). :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar toch herkent of schrijft ie geen lege cd-r's terwijl ik onder windows 98 geen problemen had.......en ook pakt de cd-writer de laatste firmware update ook niet (foutmelding)Kan ik onder Win2K de DMA settings veranderen (bij IDE apparaten is dat onder device manager wel te doen maar bij mijn "SCSI" apparaten kan dat niet ????? .

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-04 16:15

Local Host

Het forum is om te leren.

Even de Via 4in1 drivers installeren en je bent van je probleem af je werk waarschijnlijk onder Win 2K .

Suc6

Dennis van Gelder

Verwijderd

Topicstarter
THANX DENNIS !!!!!!!!!
Update gedownload en IDE Bus Mastering geinstalleerd, en het werkt......geen scsi apparaten meer.....cd's schrijven lukt weer (het enige wat nog niet werkt is het openen van lege cd's in verkenner).....maar dat vind ik niet erg

Toppie, die oplossing van jou (en dat binnen een uurtje na mijn vraag)

gr.

Robert

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 19 augustus 2001 20:44 schreef El-Comandante het volgende:
(het enige wat nog niet werkt is het openen van lege cd's in verkenner)
Dat kan ook niet. Ze zijn immers leeg, en op een lege cd staat echt helemaal niets. (Geen file-system enzo)

Verwijderd

Topicstarter
onder win98 kon ik gewoon lege cd'tjes "lezen" (CD-info etc.). Onder WIn2K opent ie ze niet.............geeft niet hoor, dan weet ik dat er nix op staat als ie ze niet opent :Z
Pagina: 1